פרויקט מיוחד: שלוש מעצבות - שלוש פינות

24.12.15 יום ה'
מאת:

אחת השאלות אשר עולות תדיר בקבוצה הסודית שלנו היא איך מעצבים את חדר הילדים או בכלל, איך מארגנים את הבית מבחינה עיצובית ותכנונית עבור תינוק חדש המצטרף למשפחה. חשבנו שיהיה מעניין לראות כיצד מעצבות פנים שהן גם אמהות צעירות - מתמודדות עם האתגר העיצובי, במחשבה שכך נוכל ללמוד מהן כמה רעיונות וטריקים מעניינים ליישום.

שלחנו 3 חבילות זהות, בצבעים שונים ל-3 מעצבות פנים מוכשרות וביקשנו מכל אחת שתעצב מששת הפריטים המעוצבים אשר בתוך החבילה פינה כלשהי לתינוק, עם פרשנות משלהן, בשילוב פריטים נוספים אשר זמינים להן בבית, ו/או תוספת פרויקטי DIY קטנים, אשר כל אחת יכולה לעשות לבד.

 

אז מה כללה כל חבילה?

 

1. מזרן טייק-אוואי של בובה בלה - מזרן לשידת החתלה אשר ניתן למצוא לו שימושים נוספים.

2. כרית נוי רכה של בורנשטיין

3. מקבץ פרינטים של רוני רפפורט

4. מדפי תיל של דרא - Done by Deer

5. בובת חיבוק של של דרא - Done by Deer - לחיבוק ו/או עיצוב החדר
 

6.  שתיים מהמעצבות קיבלו נחשוש בתפירה אישית של ינוקא ואחת קיבלה נחשוש בתפירה אישית של בורנשטיין.

כל אחת מן החבילות כללה את פלטת הצבעים הבאה, כבסיס לעיצוב:


1. ורוד - אפור
2. אקווה - צהוב - אפור
3. ירוק - תכלת עם נגיעת קורל


לתיעוד התוצאה נרתמה למשימה אורטל אקרמן הצלמת המוכשרת.

 

סקרניות לראות מה המעצבות יצרו? הצטרפו אלינו!


הפינה של קרן בר: פינת לילה טוב

 

עיצוב חדר ילדים של קרן בר

פלטת הצבעים לעיצוב החדר

 

פעמים רבות, תינוק חדש המצטרף למשפחה בה כבר יש ילדים מביא איתו רה-ארגון כולל לחדרי הבית, ושינוי סביבתם הרגילה של ה״גדולים״. מתוך חשיבה זו, בחרה קרן לעסוק דווקא בעיצוב פינה קסומה לילד גדול יותר, זה שכבר ישן בפינת מעבר. כך מצאה קרן שימושים חדשים ומסקרנים לפריטים היותר ׳תינוקיים׳ ומראה לנו איך כל מוצר זוכה לתקופת חיים ארוכה ושימושית בבית, באמצעות שינוי דפוסי החשיבה הרגילים, יציאה מהקופסה ומציאת ייעוד חדש למוצרים.

 

עיצוב חדר ילדים

 

 מזרן פעילות מתחת למיטת ילדים

 

 מזרן פעילות לעיצוב חדר ילדים

 

קרן שמה לכך שכאשר קושרים את פינות מזרן הטייק-אוואי הוא הופך למעין קופסה מבד אשר נכנסת מתחת למיטת מעבר בקלות וכך ניתן להפוך אותה לאחסון של משחקים או בובות מתחת למיטה - מקום נגיש ונוח לאחסון עבור הקטנטנים, אשר אוהבים למצוא בחדר פינות מוחבאות וסודיות, אשר שלהם בלבד. כך ניתן ליהנות מקסמו של המוצר היפה גם אחרי תקופת ההחתלה הקצרה יחסית.

 

מדפי התיל של דרא

 

מדפי התיל של דרא, מיועדים לתלייה על הקיר, אולם קרן לא רצתה לקדוח בקירות החדר (תופעה ידועה בעיצוב הבית, בעיקר כשמתגוררים בדירות שכורות או בתקופה גידול הילדים בה כאמור עיצוב הבית משתנה תדיר) ולכן החליטה להשתמש בהם כשידות לצד המיטה. שידה ליד המיטה הינה מקום מעולה למקם בו את הספרים של הילדים, באופן נגיש - כך שיוכלו לשלוף ספר ולקרוא בו. המיקום לצד המיטה מתחבר לו גם לטקס השינה אשר בבתים רבים כולל קריאת סיפור לילה טוב.

 

פוסטרים של רוני רפפורט

 

את הפוסטרים היפים של רוני חיפשה קרן לתלות על הקיר ללא מסגרת ומבלי לפגוע בנייר. לאחר חיפושים רבים בחרה לתלות אותם על קולבי עץ של חצאיות, וכדי לקשר בין צבעוניות הפינה קישטה אותם בפפיונים קטנים מנייר שיצרה והדביקה על כל קולב בסרט בצבע קורל. כל פוסטר קיבל מראה לבבי וייחודי לפינה המעוצבת. הקורל התחבר לבובה של דרא וחיזק את הנגיעה של הצבע שהייתה חסרה בין ים הכחולים והירוקים.

 

נחשוש של ינוקא

 

נחשוש של ינוקא

 

את צבעי הנחשוש של ינוקא קרן בחרה לפי פלטת הצבעים המקורית ששלחנו לה, אך במקום בד בצבע קורל (שהיה חסר במלאי) בחרה בבד לבן עם הדפס כוכבים שחורים, שהשתלבו יפה עם הירוק והכחול. כשלא מצליחים להתאים צבעים, שחור ולבן היא הבחירה הכי נכונה.

 

עיצוב חדר לילד

 

עיצוב חדר ילדים

 

לסגירת הקצוות הסופיים של העיצוב, הוסיפה קרן סדין כחול עם כוכבים ושמיכה לבנה (וינטג׳ אמיתי, אשר הייתה שייכת לאחיה הקטן כשהיה תינוק) בשילוב דובים בתכלת וצהוב, מצע נפלא לכרית העוגנים היפהפיה של בורנשטיין.

 

הפינה של מיקה אלטר: פינת משחק מעוצבת בתוספת אבק כוכבים

 

עיצוב חדר ילדים

פלטת צבעים לעיצוב חדר ילדים

 

גם מיקה עיצבה פינה אשר יכולה להתאים לכל חדר ילדים, בכל גיל ומראה לנו כיצד ניתן להשתמש בפריטים באופן יצירתי ומסקרן. היא יצרה פינה המאפשרת מרחב משחק נעים על הרצפה - אחד המקומות האהובים ביותר על כל ילד.

גווני ההשראה שקיבלה בחבילה שלנו היו שילוב קלאסי של ורוד בייבי ואפור, שילוב אשר שודרג באמצעות אחד הצבעים האהובים עליה - זהב.

 

עיצוב חדרי ילדים

 

גלויה לקיר חדר ילדים רוני רפפורט

 

עיצוב חדר ילדים

 
לזהב יש נוכחות ועומק וכמעט שלא משתמשים בו בעיצוב חדרי ילדים, וחבל שכך. את הזהב שילבה במסגרות התמונות וגם במדבקות קיר משולשים טרנדיים מוזהבים אשר הזמינה ברשת וחיכו לקיר המתאים.

את הגלויות בחרה לתלות על הקיר בתפזורת מעוצבת, כאשר כל מסגרת זכתה לטיפול מסור ממנה. כך, באמצעות מעט צבע, דבק פלסטי ואבקת נצנצים שודרגו המסגרות והפכו לפריט ייחודי, כזה שלא ניתן למצוא באף חנות.

 

מדפים לחדר ילדים

 

מדפי תיל של דרא לחדרי ילדים

 

את מדפי התיל האפורים תלתה גם כן על הקיר, באופן שבו הצטרפו בהרמוניה לקומפוזיציה של התמונות. כך נוצר קיר מעוצב וגם שימושי, המשלב פריטי דקורציה ואחסון.

אהבנו את האופן בו הכניסה מיקה את הנחשוש לתוך מדף התיל, המראה שנוצר מאוד בוגר - ממש כמו תמונה רב מימדית ומעניינת. גם כאן ניתן לראות איך פריט תינוקי ממשיך את שימושו הייעודי והופך לפריט עיצובי בחדר, כזה שניתן גם לשחק איתו.

 

כרית של בורנשטיין לעיצוב חדר ילדים

 

פינת ישיבה בחדר ילדים

 

הכרית, בובת החיבוק ומזרן הטייק אוואי בשילוב כריות נוספות שהיו למיקה בבית הפכו לפינת רביצה/ זולה כיפית ומפנקת, בה ניתן לשבת ולשחק במשחקים הדורשים שטח רצפה גדול כמו פאזלים, לגו ושלל משחקי חשיבה. ואם מגיעים חברים ניתן לפזר את הכריות ברחבי החדר וכך ליצור מקומות ישיבה נוספים.

 

הפינה של יונית שטרן: פינת טיפול בתינוק

 

 עיצוב חדר ילדים

פלטת צבעים לחדר ילדים

 

יונית עיצבה פינת הנקה והחתלה לחדר התינוק. החשוב ביותר מבחינתה היה לדאוג לכל שהפינה תתאים במידותיה ואופיה דווקא להורים, כי פינה כזו שאינה נוחה לא תמלא בסופו של דבר את ייעודה - דבר הקורה פעמים רבות כשאר מעצבים חדר תינוקות לפני הלידה, כאשר רק בהמשך מבינים לעומק את הצרכים האמיתיים של כל תינוק וכל הורה. הצבע האפור בשילוב שאר הצבעים גורם לעיצוב להיראות פחות תינוקי, אך עדיין רך ונעים לעין. את תמהיל הצבעוניות היא יישמה לפי כלל אצבע של 10-30-60: 60% לצבע הנייטרלי (אפור), 30% לצבע העיקרי (אקווה) ו-10% לצבע העז (צהוב).

 

עיצוב חדר ילדים

 

עיצוב חדרי ילדים

 

תוספת של כמה פריטים בשחור לבן הדגישה את שאר הצבעים ומלבד זאת גם התינוק יוכל להבחין בהם כבר בשבועות הראשונים לחייו.

 

מדפי התיל של דרא לחדרי ילדים

 

עיצוב חדר ילדים

 

בהשראת מדפי התיל של דרא בחרה יונית להשתמש במספר פרטים נוספים אשר עשויים גם הם מאותו חומר, למרות שהוא פחות אופייני לחדר תינוקות. אך דווקא החומר המתכתי מדגיש את רכות הטקסטיל ומוסיף לאפקט הגרפי של הפטרנים השונים.

 

עיצוב חדר ילדים

 

מזרן פעילות של בובה בלה

 

כאן ניתן לראות את מזרן הטייק אוואי משמש לייעודו המקורי ומשתלב באופן הרמוני עם שאר פריטי הריהוט שיונית בחרה מאיקאה, אשר מוצריה אהובים כל כך על הורים צעירים (ובצדק!). השידה מדגם malm והשטיח הוא Stockholm האהוב. גם וילונות הטול מאיקאה והם מהווים תחליף טוב לכילות שהפכו להיות פחות בטיחותיות בשנים האחרונות. הם גם זולים מאוד (25 ₪ לשתי יחידות). הכורסא מבדוסה ברחוב הרצל, הקופסה והפח הצהוב מ- golf & co ולוח הגריד שעליו נתלו הפרינטים של רוני רפפורט הוא מ-collectie.

 

מוצרים של דרא

 

מדפים ובובה של דרא

 

נחשוש של ינוקא כמשחק בזמן החתלה

 

כאן הנחשוש משמש כפריט משחק, אשר ניתן לתת לתינוק להתבונן בו, לחבק ולמשש אותו בזמן ההחתלה. עוד שימוש מעניין ולא שגרתי לאחד הפריטים הכי פופולרים לתינוקות.

 

+ + +

 

תודה לכן קרן, מיקה ויונית על כל הרעיונות, ההשראה והטיפים השימושיים!


קוראות יקרות שלנו - אם יש לכן שאלות עבור המעצבות אתן יותר ממוזמנות לשאול אותן בתגובות.

 

צילום: אורטל אקרמן
הפקה: אורי (גומות) פישמן
תודה מיוחדת לשרון צור, שרון זיטלבך, שולמית הנדלמן, רוני רפפורט, דרור שדה ואחינעם לוי על ההשתתפות בפרויקט.

 

ברוכות הבאות, נעים מאוד להכיר

שמי טל מאור זינגרמן, המייסדת והעורכת של ׳אמהות בסטייל׳.

מעצבת, יזמית, אשת קהילות ותוכן, נשואה לשי ואמא גאה לשתי בנות שהן פשוט החיים שלי. בשנת 2010 פתחתי את הבלוג הראשון שלי ׳כלות אורבניות׳ ומאז אני לא מפסיקה לכתוב ולצלם. כאן במגזין ובקהילות שלנו אני משתפת את כל ההמלצות והתובנות שלי כאמא מכורת עיצוב ואסתטיקה וגם סוקרת שלל מוצרים מעולמות הלייף סטייל לאמהות וילדים.

במהלך השנים האחרונות התאהבתי בחינוך המונטסורי והחלטתי להתעמק באהבה האמיתית שלי: לבבות של ילדים והורים.
בשנת 2021 התחלתי ללמוד את הגישה באופן רשמי בארגון המונטסורי העולמי מייסודה של ד״ר מריה מונטסורי וממשיכי דרכה.
כיום אני בעלת תעודת מונטסורי אסיסטנט לגילי 0-3, 3-6 וגם 6-12

ובאוקטובר 2023 התחלתי ללמוד לקבלת תואר דיפלומה בינלאומי ולהפוך למדריכה מונטסורית מוסמכת AMI .

אני מאמינה שתוכן טוב, יפה ואיכותי יכול לשדרג מהותית את חווית האימהות ובעיקר לגרום לכל אחת מאיתנו לא להרגיש לבד.
ואם הגעת עד לכאן,
כנראה שאת מסכימה איתי ואת הכי מוזמנת להצטרף!


מחכה לך בקבוצה הסודית  בקבוצת עיצוב חדרי הילדים  וגם באינסטגרם הפעיל שלי >

 

 

טל מאור זינגרמן
@imahotbstyle
הצטרפו אלינו באינסטגרם - הכי כיף איתנו!
אמהות בסטייל - המגזין