סיור בחדר לידה - כך תגיעי ללידה מוכנה במקסימום (האפשרי)

05.09.19 יום ה'
מאת:

לידה היא אחת החוויות הכי עוצמתיות ודרמטיות שאנחנו עוברות בחיינו, אם לא העוצמתית שבהן. כאשר ככל שהדיו דייט הולך וקרב והדייט עם התינוקי ממש בפתח -המתח גדל. בעיקר כשמדובר בלידה ראשונה. לכל אחת יש את החששות הפרטיים שלה, הדברים הקטנים או הגדולים ששמעה שמעוררים בה פחדים או שאלות, ואת הדברים שהיא מרגישה שחשובים לה והיא לא תרצה להתפשר עליהם כשיגיע הרגע החשוב. 

 

אז גם אם בתיכון לא הייתן החרשניות הכי גדולות, ובדרך כלל אתן מאלה שחובבות קפיצות אל הלא נודע - כדאי לכן להכין את עצמכן כמה שיותר לרגעי הלידה. ולא, אנחנו ממש לא ממליצות לקרוא סיפורי זוועה שצצים בפייסבוק, אלא להבין בדיוק לקראת מה אתן הולכות, ולנסות להבין מה יקל עליכן ברגעים החשובים. 

 

 

אנחנו לא הראשונות ששמו לב לכך שידע הוא כוח! ובמקרה הזה, הוא ייתן לכן את הכוחות הכל כך נחוצים בתהליך הלידה. 

אחד הדברים שיכולים להקל משמעותית על הפחד והחרדה מהאירוע הלא נודע הוא הכנה מרובה ככל האפשר. קורס הכנה ללידה המותאם לאופן שבו אתן מתכננות ללדת הוא כמובן אחד מהאמצעים להתכונן, והשני הוא הסיור בחדר הלידה. ישנם סיורים כאלה המוצעים בחלק מקורס ההכנה ללידה, וניתן גם להירשם לסיור בבית החולים בו אתן מתכננות ללדת, בנפרד מהקורס. 

 

למה כדאי לעשות סיור בחדר לידה?

מלבד לעובדה שהסיור עוזר בהמחשה של התהליך ובתחושה שאתן יודעות קצת לאן אתן הולכות (או לפחות, את קצה הקרחון שיוביל לחווית ההורות כולה), סיורים בחדרי לידה מצויינים למענה על שאלות שחשובות לכן. זו ההזדמנות לבדוק אם בבית החולים שאתן מתכננות ללדת בו מתקיימים דברים שנחשבים קריטיים עבורכן.

 

איך נרשמים לסיור בחדר לידה?

כאמור, ישנם סיורים שהם חלק מקורס ההכנה ללידה, וניתן גם להירשם עצמאית בנפרד. ברוב בתי החולים ניתן לבצע הרשמה אונליין או טלפונית. מומלץ להירשם לפחות שבועיים לפני המועד שבו אתן רוצות לקיים את הסיור, בשל הביקוש שיש לסיורים כאלה. בדרך כלל הסיורים נעשים בחינם אך כרוכים בהרשמה מראש. בחלק מהמקומות ניתן לקיים גם סיור וירטואלי - מה שיכול להתאים עבור מי שכבר ילדה ורק מעוניינת לרענן קצת את המידע. 

 

 

מה רואים בסיור בחדר לידה?

סיור בחדר לידה אורך כשעה וחצי. במהלך הסיור עוברים על נהלי הקבלה במיון ורואים את חדרי הלידה ואת מחלקת היולדות. בחלקם ניתן גם לראות את המלונית של בית החולים. לרוב תעביר את הסיור מיילדת מטעם בית החולים שבחרתן. ישנם בתי חולים שמקיימים כמה סיורים מסוגים שונים כמו סיור לקראת לידה טבעית, סיור לנשים העומדות ללדת בניתוח קיסרי וסיורים באנגלית. 

 

בחירת בית חולים ללידה

עוד לפני שאתן נרשמות לסיור, כדאי לוודא שבבית החולים שאתן חושבות ללדת בו מתקיימים הדברים החשובים לכן, כדי שלא לבזבז את הזמן (ולמי יש כוח לטיולים מיותרים עם הבטן הזו…). כמובן שלכל אחת יש את הפרמטרים שעליהם היא שמה דגש מיוחד, וההמלצות האישיות ששמעה מנשים אחרות שעברו חוויות מסוגים שונים סביב הלידה. 

 

אז מה כדאי לבדוק? אם אתן מתכוונות ללדת עם דולה או מעוניינות במיילדת אישית, כדאי לבדוק אם בית החולים מאפשר זאת. בדקו כמה חדרי לידה קיימים ומה רמת העומס בבית החולים. כמובן שאם אתן מעוניינות בלידה טבעית או בביות מלא - חשוב כמובן לבדוק שבית החולים הנבחר מאפשר זאת. בבתי חולים רבים יש כיום חדרים מיוחדים ללידה טבעית, שיש לשריין אותם מראש. עוד דבר שכדאי לבדוק הוא אם יש מלונית צמודה, אם אתן מעוניינות לעבור לאחת כזו לאחר הלידה.

 

 

מה חשוב לשאול בסיורים בחדרי לידה?

הגענו לחלק החשוב ביותר. הסיור מהווה הזדמנות מעולה עבורכן לברר את כל הפרטים על בית החולים שאתן מתכוונות ללדת בו, הישר מפה הסוס (או המיילדת במקרה הזה). כמובן השאלות משתנות בין הנשים, אך ישנם כמה נושאים שחשובים להרבה מהן וחוזרים על עצמם, שכדאי לבדוק. למשל, עבור נשים שמעוניינות להיות בתזוזה כדי להקל על כאבי הצירים בשלב הקבלה, כדאי לבדוק אם בבית החולים המדובר הן מחוייבות להיות מחוברות למוניטור ולאינפוזיה בשכיבה, או שיש אפשרות להסתובב, והאם בן הזוג יכול להישאר בשלב זה עם היולדת. ניתן לבדוק גם אם בבית החולים ישנה מקלחת בחדרי הקבלה, להקלה על כאבי הצירים. 

 

הרבה מאוד שאלות חשובות מתרכזות בלידה עצמה. כפי שציינו, מי שמתכוונת להביא עימה דולה או מעוניינת במיילדת פרטית, חשוב שתבדוק כמה אנשים יכולים להיכנס לחדר הלידה. כדאי לבדוק מהי המדיניות במקרה שהיולדת משנה את דעתה ומעוניינת בכל זאת לקבל אפידורל. נושא רגיש הוא כמובן חתך החיץ, שנעשה פחות ופחות בשנים האחרונות. כדאי לבדוק מהי עמדת בית החולים בנושא, וכמה מהלידות בסופו של דבר כן מסתיימות בחתך. 

 

סוגיית ההתערבות הרפואית חשובה להרבה מאוד נשים. סיור בחדרי לידה הוא הזדמנות לבדוק מה קורה כשתהליך הלידה הוא הולך ומתארך, ומתי מחליטים על זירוז או על ניתוח קיסרי. כדאי לבדוק באיזה אופן נעשה מעקב אחרי מצבו של התינוק, ובאיזה אופן מתנהל טיפול במקרה של סיבוכים בלידה. 

 

 

נושא קריטי עבור רוב הנשים (למרות שעלול להישכח מרוב מחשבות על הלידה עצמה) הוא מדיניות בית החולים אחרי הלידה: עד כמה בית החולים מאפשר ביות מלא, עד כמה הוא גמיש בנושא וכמה זמן יתנו לכן לבלות רגעי חסד ראשונים עם הבייבי מיד לאחר הלידה. נושא ההנקה גם הוא חשוב ממש מהרגע הראשון, לכן כדאי לברר האם ישנן יועצות הנקה במחלקה ומה הנהלים במקרה שתרצו להזמין יועצת מטעמכן.

 

מומלץ מאוד גם לבדוק עם כמה נשים אתן עשויות למצוא את עצמכן בחדר אחרי הלידה. ישנם בתי חולים בהם בקלות יכול להיווצר מצב של שלוש יולדות ושלושה תינוקות יחדיו בחדר. ואל אותו חדר אמורים גם להגיע המבקרים. כן, גם זו סוגיה שכדאי להידרש אליה - מהן שעות הביקור הנהוגות במחלקה ולמי מותר לבקר את היולדות. 

 

בשורה התחתונה, אנחנו לגמרי ממליצות על סיורים בחדרי לידה לפני הרגעים הגדולים. אז רישמו את השאלות שחשובות לכן, קחו איתכן בקבוק מים וחטיף, וצאו לדרך.

 

עשיתן סיור בחדרי לידה ורוצות לשתף, או מתלבטות אם לצאת לסיור כזה?

 

דברו איתנו בקבוצה הסודית שלנו!

 

ברוכות הבאות, נעים מאוד להכיר

שמי טל מאור זינגרמן, המייסדת והעורכת של ׳אמהות בסטייל׳.

מעצבת, יזמית, אשת קהילות ותוכן, נשואה לשי ואמא גאה לשתי בנות שהן פשוט החיים שלי. בשנת 2010 פתחתי את הבלוג הראשון שלי ׳כלות אורבניות׳ ומאז אני לא מפסיקה לכתוב ולצלם. כאן במגזין ובקהילות שלנו אני משתפת את כל ההמלצות והתובנות שלי כאמא מכורת עיצוב ואסתטיקה וגם סוקרת שלל מוצרים מעולמות הלייף סטייל לאמהות וילדים.

במהלך השנים האחרונות התאהבתי בחינוך המונטסורי והחלטתי להתעמק באהבה האמיתית שלי: לבבות של ילדים והורים.
בשנת 2021 התחלתי ללמוד את הגישה באופן רשמי בארגון המונטסורי העולמי מייסודה של ד״ר מריה מונטסורי וממשיכי דרכה.
כיום אני בעלת תעודת מונטסורי אסיסטנט לגילי 0-3, 3-6 וגם 6-12

ובאוקטובר 2023 התחלתי ללמוד לקבלת תואר דיפלומה בינלאומי ולהפוך למדריכה מונטסורית מוסמכת AMI .

אני מאמינה שתוכן טוב, יפה ואיכותי יכול לשדרג מהותית את חווית האימהות ובעיקר לגרום לכל אחת מאיתנו לא להרגיש לבד.
ואם הגעת עד לכאן,
כנראה שאת מסכימה איתי ואת הכי מוזמנת להצטרף!


מחכה לך בקבוצה הסודית  בקבוצת עיצוב חדרי הילדים  וגם באינסטגרם הפעיל שלי >

 

 

טל מאור זינגרמן
@imahotbstyle
הצטרפו אלינו באינסטגרם - הכי כיף איתנו!
אמהות בסטייל - המגזין