צידה לדרך: הרשימה הסודית שלי לחדר הלידה

13.02.18 יום ג'
מאת:

לפני הלידה של הבכורה שלי התעסקתי הרבה בציוד שצריך לקנות עבורה ועבור הלידה. קראתי אינספור רשימות ודיונים, התייעצתי עם חברות, בדקתי, חפרתי והרגשתי שזה מעסיק את עולמי וממלא את ההריון בהרבה תוכן.

 

כשהגעתי לחדר הלידה בהפתעה, בלי תיק מאורגן וכמעט בלי ציוד בבית שנקנה והוכן מראש למדתי שיעור ממש חשוב בחיים והבנתי שכדי לגדל תינוק לא צריך הרבה ובעצם, כל החנויות ממשיכות להיות פתוחות גם אחרי הלידה, כך שבסופו של דבר היה לנו הכל וכלום לא חסר. בדיעבד, היה לנו אפילו הרבה יותר מדי.

 

 

עכשיו אני מרגישה שכל הצד החומרי כמעט ולא מעניין אותי. סביר להניח שזה בגלל שאני יודעת שהכל מחכה לנו במחסן, עטוף ומנויילן אבל בעיקר בגלל שהפעם אני מסתכלת על הלידה הצפויה מזווית אחרת לגמרי.

 

הפעם, אני יותר מכירה את עצמי בסיטואציה הזו, יודעת מה השתבש ומה עבד ובעיקר אני מלאת ידע שצברתי במהלך חמש השנים שעברו מאז אותו יום. הפעם, אני מתכוננת באופן אחר לגמרי ללידה ולצד התיק הפיזי שאכין (מספיק זמן מראש) אני מכינה לי תיק סודי, מסוג אחר. ומה בתוכו?

 

1. הידיעה שהכל, אבל הכל יכול לקרות ואני צריכה לאפשר לעצמי להגיע פתוחה וגמישה מחשבתית
ולא להינעל על אף תסריט. אני צריכה לסמוך על הצוות והמקום בו בחרתי ללדת אבל גם להיות עם האצבע על הדופק, לעקוב אחרי התפתחות הדברים, לא להסס לשאול שאלות ולהקיף את עצמי במלוא התמיכה האפשרית.

 

2. התיק הסודי שלי הפעם יכיל מקסימום תמיכה
כי אני יודעת עד כמה זה חשוב ועד כמה לתמיכה הזו יש ערך. אז למרות שכבר עשינו קורס הכנה ללידה ואנחנו כן יודעים למה לצפות ברמה התפעולית של העניין, אני ובן זוגי נרענן את הידע שלנו במפגשי הכנה עם הדולה שלנו ובעיקר את מנגנוני התמיכה שלנו אחד בשנייה בתהליך הזה, שמשמעותי מאוד גם עבורו ולא רק עבורי. וכן, דולה. אני מצטיידת מראש באחת כזו שאני סומכת עליה כדי שאדע שדאגתי לי לעזרה נוספת וחשובה.

 

3. וטלפון של יועצת הנקה זמינה
כדי שתגיע לראות אותנו כמה שיותר מהר אחרי הלידה. יועצת אותה אבחר מראש ואעדכן אותה בכל הדברים החשובים שכדאי שתדע לפני. הפעם, בניגוד ללידה הראשונה בה אמרתי לעצמי שיהיה מה שיהיה עם ההנקה, עכשיו אני *יודעת* בוודאות שזה דבר שחשוב לי. ולמרות שהנקתי את בתי במשך שנתיים, אני גם יודעת כמה שהנקה היא דבר מאתגר ותלוי מאוד בדינמיקה שתהיה בין התינוקת החדשה וביני ובמצב הרפואי של שתינו. הפעם, אגיע מוכנה.

 

4. אני מכינה בתיק שלי גם את הרצון לאפס הפרדה
ויודעת בדיוק מה לעשות כדי לממש אותו באופן בו אני מעוניינת. כל שנותר לי זה לקוות ששתינו נסיים את הלידה בבריאות רבה כדי שאוכל להגשים זאת. יחד עם זאת אני נושמת עמוק ומזכירה לעצמי את סעיף 1: גמישות.

 

 

5. ואת הידע שרכשתי לגבי השליש הרביעי
לא אלחיץ את עצמי לחזור כמה שיותר מהר לשגרת החיים העמוסה שלי. הפעם, אני מתכוונת להתמסר כל כולי לתקופת הזמן המיוחדת הזאת על כל מגבלותיה. אני אדע לבקש עזרה מבני המשפחה הקרובים, אני גם אדע להכין את בתי הגדולה לתקופה הזאת ובעיקר: אני אדע להקל על עצמי בכל הקשור אליי. בלי שיפוטיות והלקאה עצמית, אני אהיה טובה ורכה לעצמי - מבטיחה!

 

6. הפעם, אני לוקחת איתי בתיק גם את הזוגיות שלנו

והידיעה שהיא הולכת לעבור (שוב) טלטלה רצינית. הכל בבית שלנו הולך להשתנות והפעם אנחנו כבר חכמים ומנוסים יותר. אני יודעת שזה הולך להיות מאתגר וקשה אבל הפעם יש לעזרתי פרספרטיבה חדשה: היינו שם, צלחנו את הקשיים. נוכל לעשות זאת שוב וזה בוודאות ישתפר. עם הרבה אהבה, הבנה והסתכלות על הצד השני נוכל לעשות זאת. קל זה לא יהיה אבל אני סומכת על שנינו שהפעם נמצא את הדרך; המחשבות האלה וההתכווננות של שנינו לשמור מכל משמר על הזוגיות שלנו מרגיעות אותי מאוד.

 

7. ומכניסה אליו דף חלק וריק
ההריון הזה שונה אלף שנות אור מההריון הקודם. הגוף שלי אחר, ההתמודדויות הן אחרות, הנפש שלי אחרת. מה שמוביל אותי לדבר יקר הערך שאני הולכת לקחת איתי בתיק: בדיוק כמו שההריון שונה, התינוקת שתיוולד תהיה שונה ואני אהיה אמא שונה. הידיעה הזו גורמת לי להיות מוכנה לכך ולא להשוות בין מה שהיה למה שיהיה. כולנו הולכים להתחיל דף חדש וחלק בחיים החדשים הצפויים לנו וכולנו יחד וכל אחד לחוד נצטרך להסתגל. זה תהליך וזה יקח זמן. אז אני מעיפה מהתיק הסודי שלי את כל הציפיות והפנטזיות ומכניסה לשם דף חלק ונקי.

 

 

8. ואת כל קשת הרגשות האפשריים
עכשיו אני יודעת שהלידה עצמה והתקופה שלאחריה תכיל בתוכה את כל הרגשות בעולם. שליליים וחיוביים כאחד, ין ויאנג, שחור ולבן. כל רגש שיצוף הוא לגיטימי ויש לתת לו מקום, מבלי להחביא או להסתיר. הפעם, כדאי לי מאוד להוציא את כל הרגשות שלי החוצה ולא להחביא שום דבר, לא מעצמי ולא מהסביבה. מותר לי לכעוס, מותר לי להיות עצובה, מותר לי להתעצבן, מותר לי להתעייף, מותר לי לבכות וזה ממש בסדר שיהיה לי קשה. אם אתן מקום מכובד ושלם גם לרגשות השליליים אוכל להחלים יותר בקלות ולעבד יותר טוב את החוויה העוצמתית והמטורפת הזאת.

 

9. והכי חשוב: אופטימיות ותקווה
לסיום ולכבוד הפריט התשיעי (9 כאמור הוא מספר בעל משמעות רבה בסיפור הזה שלי). אני לוחשת לעצמי שוב ושוב כמנטרה אינסופית - הכל טוב, הכל טוב, הכל טוב…

 

צידה לדרך: הרשימה הסודית שלי לחדר הלידה(בתמונה, ככה אני מדמיינת את התיק הסודי שלי)

 

ואיזה פריטים הולכים להיכנס לתיק האמיתי שלי? לחצו כאן לרשימה המלאה >

 

 

 

ברוכות הבאות, נעים מאוד להכיר

שמי טל מאור זינגרמן, המייסדת והעורכת של ׳אמהות בסטייל׳.

מעצבת, יזמית, אשת קהילות ותוכן, נשואה לשי ואמא גאה לשתי בנות שהן פשוט החיים שלי. בשנת 2010 פתחתי את הבלוג הראשון שלי ׳כלות אורבניות׳ ומאז אני לא מפסיקה לכתוב ולצלם. כאן במגזין ובקהילות שלנו אני משתפת את כל ההמלצות והתובנות שלי כאמא מכורת עיצוב ואסתטיקה וגם סוקרת שלל מוצרים מעולמות הלייף סטייל לאמהות וילדים.

במהלך השנים האחרונות התאהבתי בחינוך המונטסורי והחלטתי להתעמק באהבה האמיתית שלי: לבבות של ילדים והורים.
בשנת 2021 התחלתי ללמוד את הגישה באופן רשמי בארגון המונטסורי העולמי מייסודה של ד״ר מריה מונטסורי וממשיכי דרכה.
כיום אני בעלת תעודת מונטסורי אסיסטנט לגילי 0-3, 3-6 וגם 6-12

ובאוקטובר 2023 התחלתי ללמוד לקבלת תואר דיפלומה בינלאומי ולהפוך למדריכה מונטסורית מוסמכת AMI .

אני מאמינה שתוכן טוב, יפה ואיכותי יכול לשדרג מהותית את חווית האימהות ובעיקר לגרום לכל אחת מאיתנו לא להרגיש לבד.
ואם הגעת עד לכאן,
כנראה שאת מסכימה איתי ואת הכי מוזמנת להצטרף!


מחכה לך בקבוצה הסודית  בקבוצת עיצוב חדרי הילדים  וגם באינסטגרם הפעיל שלי >

 

 

טל מאור זינגרמן
@imahotbstyle
הצטרפו אלינו באינסטגרם - הכי כיף איתנו!
אמהות בסטייל - המגזין