שני פסים, ומה עכשיו?

25.09.17 יום ב'
מאת:

הגילוי הראשוני של ההיריון הוא נקודת מפנה מרגשת במיוחד. המון מחשבות, רגשות וחששות מציפים אותנו זה אחר זה ולא תמיד אנחנו בטוחות מה אנחנו צריכות לעשות עכשיו. אמנם אין צורך להתחיל לחפש מקום לברית או לבריתה אבל ישנם דברים שבכל זאת כדאי לעשות, גם אם מדובר בתחילתו הראשונית של ההיריון.


כדי לעשות קצת סדר בבלאגן הכנו לכן רשימה מסודרת של כל הדברים שחשוב לזכור ולעשות:

 

1. חומצה פולית
אם עד עכשיו לא לקחת חומצה פולית, זה הזמן. מדובר בכדורים אותם מומלץ לקחת עוד בטרם הכניסה להריון אך גם אם עדיין לא התחלת לקחת אותם, זה לא נורא, פשוט התחילי עכשיו. חומצה פולית עוזרת למניעת מומים שונים בעובר ותורמת להתפתחותו התקינה.

 

2. מחשבון הריון
בדקי באיזה שבוע את בדיוק ומתי את צפויה ללדת בעזרת מחשבון ההיריון שלנו, באמצעות התאריך בו קיבלת את הווסת האחרונה שלך. תוכלי למצוא בו עוד המון טיפים והמלצות לכל שבוע ושבוע בתקופת ההיריון.

 

 

3. בדיקת דם
את רואה שני פסים על מקלות בדיקת ההיריון שלך? מזל טוב! אם בכל זאת את רוצה לוודא ב-100% שאת אכן בהריון בקשי מרופא המשפחה שלך הפניה לבדיקת דם (בטא) וכך תוכלי לדעת בוודאות מוחלטת את התשובה. אם את מרגישה שאין צורך בבדיקת דם, דלגי לסעיף הבא.

 

4. רשימת שאלות
בקרוב תגיעי לבדיקה ראשונה אצל הרופא וכדאי להיות מוכנה. אם יש דברים שמטרידים אותך או שאלות שתרצי לקבל עליהן תשובה, אנחנו ממליצות לך להכין רשימה מסודרת עם כל הדברים שתרצי לשאול את הרופא כדי שלא תשכחי הכל מרוב התרגשות ברגע האמת.

 

5. בדיקת רופא/ה
וודאי שיש לך רופא/ת נשים שאת סומכת עליהם וקבעי תור. את התור הראשון מומלץ לקבוע בשבוע השביעי להריון מאחר וישנו סיכוי שאם תקבעי תור לשבוע מוקדם יותר עדיין לא תוכלי לשמוע דופק בבדיקה והדבר מוביל ללחצים ולחששות מיותרים.

 

6. למי מספרים?
אנחנו מניחות שעד שהגעת לסעיף זה כבר סיפרת לבן זוגך על הגילוי המרגש. שבו יחד והחליטו למי תרצו לספר על הגילוי ומתי. אף פעם לא נעים לקבל טלפון מתרגש עם קריאות "מזל טוב" בתחילת ההיריון ממישהו שלחלוטין לא היית רוצה שידע. בנוסף, חשוב לזכור שהריון בשלביו הראשונים הוא רגיש במיוחד ולכן אנחנו באופן אישי ממליצות לספר רק לקרובים אלינו באמת כדי להימנע ממפח נפש.

 

 

7. פעילות גופנית
במידה ואתן מבצעות פעילות גופנית על בסיס קבוע וודאו שהיא מתאימה להריון והימנעו מעומס יתר על הגף. במידה ואתן כלל לא עושות פעילות מומלץ להתחיל לעשות זאת בצורה מתונה כדי לחזק את הגוף לקראת הלידה, להמריץ את המחזור הדם ואת חילוף החומרים בגוף וכדי לשמור על עצמכן רעננות. אם אתן לא בטוחות איזה ספורט מומלץ לעשות וכיצד, פנו לרופא המשפחה שלכן.

 

8. הרגלי אכילה
הרגלי האכילה שלכן צפויים להשתנות בין אם תרצו ובין אם לא. בתחילת ההיריון מתחילות שלל תופעות כמו תאבון יתר או חוסר תאבון, בחילות והקאות. כך או כך, שימו לב למזון אותו אתן מכניסות לגוף, וודאו שאתן לא אוכלות מזון האסור לנשים בהריון (כאן תוכלו למצוא את הרשימה המלאה) והשתדלו להקפיד על תזונה בריאה ומאוזנת הכוללת את כל אבות המזון כדי לשמור על בריאותכן ועל בריאות העובר שלכן הניזון מכן בצורה ישירה.

 

9. שינה
נסי לישון כמה שיותר, לא תמיד זה אפשרי אבל זה מומלץ מאוד. במהלך ההיריון הגוף שלנו עובד שעות נוספות ודרושה לו אנרגיה רבה כדי להמשיך ולתפקד בצורה תקינה ולכן נסי להקפיד על שינה מרובה.

 

10. לשתות הרבה מים
גם אם את לא צרכנית נלהבת של מים, זה בדיוק הזמן לשנות הרגלים. בתקופת ההיריון המים חיוניים ביותר לשמירה על האנרגיות בגוף ולחילוף החומרים. עליית נפח מי השפיר בגוף לצד נפח הדם בגופך במהלך ההריון
יוצרים דרישה מוגברת של הגוף ושל העובר למים ולכן חשוב להקפיד על שתיה של לפחות שני ליטרים של מים בכל יום.

 

11. בירור זכויות רפואיות
בדקי מה הן הזכויות להן את זכאית מטעם קופת החולים שלך ובדקי מה מגיע לך מבחינת הביטוחים הרפואיים שלך. ככל שתעשי זאת מוקדם יותר תוכלי להימנע בהמשך מהוצאות כספיות מיותרות.

 

12. מחשבות חיוביות
נסי להימנע מחשיפה או מקריאה של כתבות מלחיצות, הלחץ והמתח לא טובים לגוף ולכן פשוט נסי לקרוא רק דברים חיוביים בהקשר של היריון ולידה. כמובן שחשוב להיות מודעים לכל מקרה אשר עלול לקרות אבל יש למנן את כמות החשיפה לתכנים פחות אופטימיים.

 

 

13. קופת חיסכון
אם עדיין לא התחלתם, זה הזמן. קניות ראשוניות לתינוק יכולות להגיע לסכומי כסף גבוהים ולכן אנחנו ממליצות לכן להתחיל ולחסוך כבר מעכשיו כדי שברגע האמת ההוצאה הכספית לא תפתיע אתכם ותתפוס אתכם לא מוכנים.

 

14. לצלם ולהצטלם
תמונה ראשונה מההריון, עם או בלי מקלון הבדיקה היא תמיד התחלה טובה לאלבום ההיריון שעוד עתיד לבוא, זה שאליו יתווספו בהמשך תמונות של הבטן ההולכת וגדלה, של צילומי האולטרסאונד ובסופו של דבר גם של תינוק או התינוקת שלך.

 

15. להיות חלק מקהילה מחבקת ותומכת

הצטרפי לקבוצת הפייסבוק הסודית שלנו (אם במקרה את עדיין לא שם). בקבוצה תוכלי לשאול ולהתייעץ לגבי כל נושא שיעלה על דעתך בנוגע להריון וללידה עם עוד בנות שנמצאות בדיוק במצב שלך.

 

+++

 

חושבת שהרשימה שלנו ארוכה? זו רק ההתחלה :) תקופת ההיריון מלאה במשימות ובבדיקות וגם אם לא תמיד מתחשק לנו לבצע הכל, חשוב שנהיה מודעות כדי שלא נפספס בטעות משהו שרצינו לעשות ונתאכזב מאוחר יותר.

 

מתחשק לכן לקרוא עוד קצת על הצפוי לכן? כמו שאמרנו, במחשבון ההיריון שלנו מחכה לכן המון מידע על התקופה הקרובה וגם במגזין שלנו תוכלו לקרוא כתבות מרתקות ומלאות בתכנים רלוונטיים לתקופת ההיריון והלידה.

 

 

 

ברוכות הבאות, נעים מאוד להכיר

שמי טל מאור זינגרמן, המייסדת והעורכת של ׳אמהות בסטייל׳.

מעצבת, יזמית, אשת קהילות ותוכן, נשואה לשי ואמא גאה לשתי בנות שהן פשוט החיים שלי. בשנת 2010 פתחתי את הבלוג הראשון שלי ׳כלות אורבניות׳ ומאז אני לא מפסיקה לכתוב ולצלם. כאן במגזין ובקהילות שלנו אני משתפת את כל ההמלצות והתובנות שלי כאמא מכורת עיצוב ואסתטיקה וגם סוקרת שלל מוצרים מעולמות הלייף סטייל לאמהות וילדים.

במהלך השנים האחרונות התאהבתי בחינוך המונטסורי והחלטתי להתעמק באהבה האמיתית שלי: לבבות של ילדים והורים.
בשנת 2021 התחלתי ללמוד את הגישה באופן רשמי בארגון המונטסורי העולמי מייסודה של ד״ר מריה מונטסורי וממשיכי דרכה.
כיום אני בעלת תעודת מונטסורי אסיסטנט לגילי 0-3, 3-6 וגם 6-12

ובאוקטובר 2023 התחלתי ללמוד לקבלת תואר דיפלומה בינלאומי ולהפוך למדריכה מונטסורית מוסמכת AMI .

אני מאמינה שתוכן טוב, יפה ואיכותי יכול לשדרג מהותית את חווית האימהות ובעיקר לגרום לכל אחת מאיתנו לא להרגיש לבד.
ואם הגעת עד לכאן,
כנראה שאת מסכימה איתי ואת הכי מוזמנת להצטרף!


מחכה לך בקבוצה הסודית  בקבוצת עיצוב חדרי הילדים  וגם באינסטגרם הפעיל שלי >

 

 

טל מאור זינגרמן
@imahotbstyle
הצטרפו אלינו באינסטגרם - הכי כיף איתנו!
אמהות בסטייל - המגזין