תאוריית רמזי: השיטה הבדוקה לגלות את מין העובר כבר בשבוע 6

12.11.17 יום א'
מאת:

הציפייה לדעת מה צומח לנו בבטן, בן או בת, נראית כמו נצח בהריון. נכון שהכי חשוב שיהיה בריא וכולנו מאושרות לגלות שהעובר הממושמע שלנו פיתח את כל האיברים הנדרשים, אבל איכשהו השיא של הסקירה תמיד מסתכם ברגע אחד עוצר נשימה של גילוי איבר אחד, חשוב במיוחד.

 

גם רופא אחד, רגיש ומתחשב, בשם ד"ר רמזי (ד"ר סעד רמזי איסמעיל בשבילכן) הבין שיש גבול ואף אחת מאיתנו לא יכולה להעביר כל כך הרבה זמן באי הוודאות הזו. לפי התאוריה שהוא פיתח, שנוסתה כבר על למעלה מאלפי נשים ברחבי העולם, ניתן לגלות את מין העובר כבר מתצלומי האולטראסאונד של השבוע ה-6 להריון. כן, שמעתן נכון. אחוזי ההצלחה של השיטה הזו, אגב, לא פחות ממדהימים: היא תזהה שמדובר בבן בדיוק של 97.2% ובת בדיוק של 97.5%.

 

 

אז אך תדעו אם יש לכן בן או בת כבר בחודש השני של ההריון לפי תיאורית רמזי? כמה נקודות שיעזרו לכן בפענוח:

 

1. תשאלו את טכנאי הרנטגן באיזה צד מתפתחת השלייה שלכן; קחו בחשבון שעל מנת לגלות את מין היילוד לפי השיטה הזו, הבדיקה צריכה להיעשות באמצעות מכשיר אולטראסאונד המשלב צבעים תרמיים שיראו את המיקום של סיסי השלייה. החוק הוא כזה: אם סיסי השליה נמצאים בצד השמאלי של הרחם שלכן, סביר להניח שיש לכן בת, אם בצד הימני, מדובר בבן.

 

2. אתרו את האזור הבהיר העוטף את שק ההריון והבינו באיזה צד הוא ממוקם; זה המקום בו תתפתח השלייה. אם האזור הבהיר נמצא בצד שמאל, אז בת, אם בימין, כבר הבנתן.

 

 

3. אם אתן עוברות אולטראסאונד ואגינלי, ככל הנראה תצטרכו לסובב את התמונה; בשלב הזה של ההריון קרוב לוודאי שזו הדרך בה יתבצע האולטראסאונד. מהבחינה הזו ישנו ויכוח בין החוקרים האם אפשר להסתמך על האולטרסאונד הואגינלי על מנת לקבוע את מין הילוד על פי רמזי או לא, שכן אז התמונה המתקבלת כאן משתנה קצת - ויכולה להפוך בקלות לתמונת ראי ואז פספסנו את כל העניין. רוב המומחים טוענים שצריך לסובב את תמונות האולטראסאונד לרוחב (זווית של 90 מעלות או לעיתים 180 מעלות) על מנת להבין את מיקום סיסי השליה ביחס לרחם. ימין ושמאל - כולנו זוכרות.

 

תאוריית רמזי: השיטה הבדוקה לגלות את מין העובר כבר בשבוע 6

 

 

4. ישנם מכשירי אולטראסאונד שלא יוכלו לתת לנו זווית רוחבית של הרחם ומכאן לא יהיה ניתן להכיל את התאוריה עליהם; סקירות סגיטליות (המראות מנח אנטומי מימין לשמאל) לא יצליחו להראות את מיקום השלייה, שכן הן יראו רק את החלק האחורי והקדמי, ולא את הצדדים שאנחנו מחפשים. זווית כזו תוכל לספר לכן אם השלייה שלכן קדמית או אחורית, אך לא תוכל לספר באיזה צבעים לצבוע את החדר.

 

5. על מנת לקבוע את מין היילוד על פי שיטת רמזי סריקת האולטראסאונד חייבת להיות בתצוגה רוחבית. רק כך נוכל לראות את מיקום השליה ביחס לרחם ולהבין מה מחכה לנו כאן.

 

 

6. אין חשיבות לצד ממנו בייצת או לצד בו נמצא העובר בעת בדיקת האולטרסאונד; מה שחשוב באמת זה להבין מאיפה תצמח השלייה, לחפש את האזור הבהיר סביבה ולהבין באיזה צד הוא ממוקם. מיקום העובר בעת הבדיקה או הצד בו החל הביוץ אינם רלוונטיים ולא יכולים להעיד על מין היילוד, לעומת מיקום סיסי השלייה שיכולים לגלות לכם את הסוד הכמוס והמתוק הזה.

 

Save

ברוכות הבאות, נעים מאוד להכיר

שמי טל מאור זינגרמן, המייסדת והעורכת של ׳אמהות בסטייל׳.

מעצבת, יזמית, אשת קהילות ותוכן, נשואה לשי ואמא גאה לשתי בנות שהן פשוט החיים שלי. בשנת 2010 פתחתי את הבלוג הראשון שלי ׳כלות אורבניות׳ ומאז אני לא מפסיקה לכתוב ולצלם. כאן במגזין ובקהילות שלנו אני משתפת את כל ההמלצות והתובנות שלי כאמא מכורת עיצוב ואסתטיקה וגם סוקרת שלל מוצרים מעולמות הלייף סטייל לאמהות וילדים.

במהלך השנים האחרונות התאהבתי בחינוך המונטסורי והחלטתי להתעמק באהבה האמיתית שלי: לבבות של ילדים והורים.
בשנת 2021 התחלתי ללמוד את הגישה באופן רשמי בארגון המונטסורי העולמי מייסודה של ד״ר מריה מונטסורי וממשיכי דרכה.
כיום אני בעלת תעודת מונטסורי אסיסטנט לגילי 0-3, 3-6 וגם 6-12

ובאוקטובר 2023 התחלתי ללמוד לקבלת תואר דיפלומה בינלאומי ולהפוך למדריכה מונטסורית מוסמכת AMI .

אני מאמינה שתוכן טוב, יפה ואיכותי יכול לשדרג מהותית את חווית האימהות ובעיקר לגרום לכל אחת מאיתנו לא להרגיש לבד.
ואם הגעת עד לכאן,
כנראה שאת מסכימה איתי ואת הכי מוזמנת להצטרף!


מחכה לך בקבוצה הסודית  בקבוצת עיצוב חדרי הילדים  וגם באינסטגרם הפעיל שלי >

 

 

טל מאור זינגרמן
@imahotbstyle
הצטרפו אלינו באינסטגרם - הכי כיף איתנו!
אמהות בסטייל - המגזין