18 טרנדים בעיצוב חדרי ילדים שנשמח לראות גם ב-2018

26.12.17 יום ג'
מאת:

טרנדים עיצוביים באים והולכים, משנים את פניהם ומחליפים צורות וצבעים. ישנם טרנדים הכובשים את ליבנו וניתן לזהות באופן ברור שהם כאן כדי להישאר ויש את אלו שאנחנו כבר מחכות שיעלמו מהנוף. השנה האחרונה הייתה עמוסת טרנדים מסוגים רבים ושונים שנגעו בכל פינה ופינה בחדרי הילדים, החל מאופן צביעת וקישוט הקירות ועד לדיטיילז הקטנים ביותר הבאים לידי ביטוי בנגיעות עדינות בחדר.

 

שנה אזרחית חדשה זו הזדמנות מצויינת לעצור רגע ולבחון יחד מהם הטרנדים האהובים שקישטו את חיינו בתקופה האחרונה ומאוד היינו רוצות לראות אותם ממשיכים איתנו גם בשנה החדשה והמנצנצת שמעבר לפינה:

 

1. כריות מעוצבות
אלמנט עיצובי ותיק שזכה לפריחה מחודשת בשנים האחרונות; ניתן למצוא כיום שלל כריות מעוצבות להפליא באינספור סגנונות, גדלים, חומרים, צורות וטקסטורות ובמגוון מחירים רחב.

 

טרנדים בעיצוב חדרי ילדים: כריות מעוצבות לחדרי ילדיםצילום: טטיאנה פאוטוב | עיצוב וסטיילינג: מיכל וולפסון

 

היתרון הגדול הטמון בהן הוא ביכולתן להשתלט על חלל תחום כמו מיטה, ספה, כורסה ואפילו פינת רביצה ולהפיח בו חיים וערימות של סטייל דינאמי, ללא כל התחייבות המאפיינת אלמנטים עיצוביים אחרים. אנחנו צופות שתחום זה ילך ויתפתח ויבוא לידי ביטוי בטקסטורות מבדים חדשניים ועד התאמה אישית באמצעות גרפיקה התואמת לעיצוב וקונספט החדר.

 



2. מדבקות קיר
אי אפשר להתחיל ולסכם את הטרנדים של השנים האחרונות מבלי להתייחס לאחד המוצדקים שבהם, זה שגרם לאינספור חדרים בישראל לשנות את פניהם במהירות ובעלויות נמוכות: מדבקות הקיר.

 

מדבקות קיר לחדרי ילדיםצילום: דנה סטמפלר עשהאל | עיצוב: מיכל וולפסון

 

מדובר בפטנט לא פחות מגאוני המאפשר לוותר על טפטים יקרים הדורשים התקנה מיוחדת ולעבור לפתרון פשוט וחכם: מדבקות ויניל קטנות היוצרות טקסטורה מעניינת ודמוית טפט על קירות החדר. שילוב יצירתי בין אופן פיזור המדבקות המדבקות ובין צבע הקיר עליו הן מודבקות מביא את הטרנד לנקודה הבאה ויוצר קירות מרהיבים ובעלי אמירה של ממש.

 

3. נגיעות זהב
הטרנד הבא מגיע הישר מעולם המבוגרים ומדגים כיצד הגבול העיצובי שהיה נהוג פעם בינו ובין עולם הילדים הולך ומטשטש מדי שנה.

 

נגיעות זהב בחדרי ילדיםעיצוב וסטיילינג: יעל קול חממה

 

אם בעבר צבעי מתכות יוקרתיות כמו כסף, זהב ונחושת היה שייך למבוגרים בלבד הגיע טרנד נגיעות הזהב ומראה אחרת. טאצ׳ עדין של זהב מגיע לידי ביטוי באלמנטים קטנים בחדר כגון ידיות, מסגרות לתמונות, כריות ואקססוריז ומוסיף מעטה של שיקיות עדכנית לכל חדר. אנחנו צופות שהמגמה הזו תלך ותתחזק בשנה הקרובה וסוגי מתכות נוספות יגיעו אל חדרי הילדים.

 

 

 

4. אוהל טיפי
אנחנו נשמח לראות את אוהלי הטיפי הופכים להיות חלק בלתי נפרד ועל זמני מעיצוב חדרי הילדים בארץ. מעבר לשדרוג הויזואלי והמראה הפינטרסטי, אוהלי הטיפי מעניקים לילדים פינה חמה משלהם וזה יתרון אדיר אותו אנחנו זוכרות לטובה מילדותנו.

 

אוהל טיפי בחדר ילדיםמימין - צילום: טלי דברת | עיצוב: אורית שול
משמאל - צילום: טלי דברת | עיצוב: מאיה וינטה

 

תמיד חלמנו על אזור פרטי ותחום, פינה פרטית ואישית בחדר והיינו מחפשות פתרונות מאולתרים בדמות ארגזי קרטון בהם חתכנו חלון ודלת, או חבל שמתחנו בין שני כיסאות ועליו תלינו סדין מהוה עם אטבי כביסה. בטח תסכימו איתנו שמדובר באלתורים הרבה פחות שיקיים מאוהלי הטיפי של ימינו אשר מגשימים לילדים את אותו חלום חוצה עשורים, מגדר ומגזרים - בשיא הסטייל.

 

5. מדפי תצוגה לספרים
אהבת הספר נרכשת מגיל אפס ולכן אין שמחות מאיתנו לראות עוד ועוד חדרי ילדים המשלבים בתוכם מדפים דקיקים המציגים לראווה ספרי ילדים. עולם הספרות לילדים עבר מהפכה אמיתית בשנים האחרונות והרף הויזואלי שלהם ממשיך לעלות כך שכמעט כל כותר חדש שיוצא לשוק מתהדר בכריכה משגעת; חומר גלם נהדר, צבעני ודינאמי לעיצוב עבור ילדים.

 

מדפי תצוגת ספרים בחדר ילדיםמימין - צילום: גדי יוסף | עיצוב: סטודיו sugarfree
משמאל - צילום: טלי דברת | עיצוב: רינת חודורי הררי

 

אנחנו מקוות שהטרנד הזה ימשיך לעבר העיצוב המוסדי לילדים ושהשנה נראה יותר ויותר דוגמאות לסביבות מעוצבות עבור ילדים המכילות בתוכן מדפי תצוגה נפלאים ומזמינים מסוג זה.

 

6. אומברה - מעבר צבעים
טרנד צבעוני נוסף המגיע מעולם המבוגרים ונמצא כרגע בתחילת דרכו בעולם הילדים.

 

עיצוב אומברה בחדרי ילדיםמימין - צילום: טלי דברת | עיצוב: 9instyle
משמאל - עיצוב: מיכל וולפסון | צילום: טלי דברת

 

אנחנו נשמח לראות אותו פורח עוד ועוד במהלך 2018 מכיוון שמדובר בדרך נפלאה לייצר פלטת צבעים עשירה מחד והרמונית ועדינה מאידך.

 

7. סוקולנטים ועציצים
בדיוק כמו כריות הנוי מסעיף 1, עד לא מזמן עציצי בית היו סמל לחוסר עדכניות עיצובית אבל בשנים האחרונות הובהר לנו שההפך הוא הנכון ומומלץ למלא את כל הבית בעציצים, קקטוסים וסוקולנטים בבחינת כל המרבה הרי זה משובח.

 

עיציצי נוי בחדר ילדיםמימין - צילום: דנה סטמפלר עשהאל לטמבור | עיצוב: ויטל פרי-שלטון ומיקה אלטר
משמאל - צילום: טלי דברת לטמבור | עיצוב: ויטל פרי-שלטון

 

עציצי הנוי המקסימים זולגים אט אט גם לחדרי הילדים ומביאים איתם משב רוח קליל ותוספת טבעית ומבורכת. מכיוון שלא מומלץ למקם בחללי שינה עציצים רבים בשל הפחמן הדו חמצני שהם פולטים בלילה נסתפק בנגיעה קטנה וירוקה בדמות עציץ קטן או כמה סוקולנטים קטנטנים. יש גם צמחים סינטטים ברמת גימור גבוהה שיכולים להעניק את הלוק הירוק הרצוי ואפשר למצוא צמחייה משמחת גם בתמונות, גלויות והדפסים שונים.

 

8. צבע אפור במקום לבן כבסיס לקירות החדר
אם יש צבע אחד שניתן להכתיר אותו כ-׳לבן החדש׳ הרי שזהו האפור על כל גווניו. נדמה שקיים מירוץ שלם של משפצים, בונים ומחדשים אחר מציאת אפור הבסיס המושלם והמגמה הזו לא נעצרת רק בחללים המרכזיים בבית אלא זולגת גם לחדרי השינה ובעיקר לחדרי הילדים החדשים.

 

צבע אפור בקירות חדרי ילדיםצילום: דוינה זגורי | עיצוב: איריס ברקוביץ

 

ומה יש בו באפור הזה שכובש את כולנו? בעינינו מדובר במצע נייטרלי מושלם לכל הפריטים המאוד צבעוניים שיש לילדים ויותר מכך, הוא מצליח לקשור את הכל באופן נעים, אלגנטי ובוגר כך שהוא מספק פתרון ארוך טווח לחדר כך שאין צורך למעשה לצבוע את קירות החדר שוב ושוב. עוד מיתרונותיו: בסיס אפור מונע את המראה ה׳ריק׳ המאפיין קירות לבנים ועדיין שומר על מראה נקי ונעים בעיניים.

 

 

9. דגלונים
עד עכשיו הטרנדים שסקרנו דילגו היישר מעולם המבוגרים לעולם הילדים אבל הדגלונים האהובים עושים את ההפך: הם שייכים לחלוטין לעולם הילדים ובאופן גורף יעניקו תמיד מראה שמח ועליז לכל חלל בו ימוקמו.

 

דגלונים בחדרי ילדיםצילום: טלי דברת | עיצוב: תומיק

 

נסו להוציא אותם מחדר הילדים לאזורים המשמשים את כל בני הבית ולא רק בימי הולדת. אתן תודו לנו על הטיפ הזה!

 

10. שטיחים סרוגים
כבר שנים שהם כאן איתנו בחדרי תינוקות ופעוטות ונדמה שהם לא הולכים לשום מקום; עשויים חוטי טריקו שהופכים אותם לעמידים במיוחד, ניתן לכבסם בלי שום בעיה והם מחממים את האווירה בכל חלל בו הם נמצאים (מבלי להגיע למחוזות ההבילים של סוודר גולף צמרירי מסקנדינביה בעיצומו של הקיץ הישראלי הבלתי נלאה).

 

שטיחים סרוגים בחדרי ילדיםצילום: טלי דברת | עיצוב: קרין דוידי

 

אנחנו צופות להם חיים ארוכים בתרבות העיצוב הישראלית כי פשוט מגיע להם, אין מה לומר.

 

11. איקאה האקס
ואם כבר הזכרנו את סקנדיניביה, הטרנד הבא מתאים למנטליות שלנו כמו כפפה ליד, כי למה לקחת כמובן מאליו את מה שנותנים לנו בחנות, כשאפשר לאלתר, לצבוע, להחליף, לשפץ ובקיצור - להתערב בעבודת המעצבים משבדיה ולהפוך כל רהיט ואביזר להאק מותאם אישית, חד פעמי ובלעדי.

 

איקאה האקס בחדרי ילדיםצילום: טלי דברת לטמבור | עיצוב: קרן בר

 

ככל שתרבות ה- diy הולכת ופורחת כך נזכה לראות עוד ועוד איקאה האקס מדליקים וכאן יש לנו בקשה קטנה: שתפו אותנו בתוצרים המעולים שלכם! אנחנו תמיד שמחות לראות אותם בקבוצת ׳עיצוב חדרי הילדים 9instyle׳ שלנו >

 

12. משולשים
מחודדים, שפיציים ובעלי אדג׳ מגניב; המשולשים הגיעו לחדרי הילדים ובגדול. האסתטיקה הנורדית הביאה אותם לחיינו והוציאה אותנו מעט מהקופסה המרובעת הסטנדרטית.

 

12 liSan galleryמימין - צילום: טלי דברת | עיצוב: ויטל פרי שלטון
משמאל - צילום: טלי דברת | עיצוב: טלי לנדאו חיימוביץ

 

מדבקות קיר, מדפי נוי מחודדים, פסגות מושלגים על הקירות - תנו לנו עוד ועוד משולשים שוברי שגרה ומוסיפי חן.

 

13. ציורי הילדים תלויים או ממוסגרים
כבר כתבנו עליהם רבות אבל תמיד שמחות לפרגן לקטנטנים שלנו עוד ועוד כי מתחת לאפינו מסתתר אוצר בלום של אינספור יצירות מתוקות שיכולות לקשט את החדר הילדים עם המון חן ואופי. כל שנותר הוא רק לבחור...

 

מסגור ציורי ילדים צילום: דנה סטמפלר עשהאל | עיצוב: רוני ארליך


 

14. סלי אחסון
סלי אחסון מעוצבים בשלל טקסטורות, צבעים גדלים וחומרים הם ה-פתרון לסדר וארגון בסטייל מבלי להיכנס לעלויות גבוהות. אנחנו צופות שהשנה הם ימשיכו לסייע לעוד ועוד בתים עם ילדים בבמאבק הבלתי נגמר נגד בלאגן בקלילות ובכיף.

 

סלי אחסון מעוצבים בחדרי ילדיםצילום: טלי דברת | עיצוב: רינת חודורי הררי

 

15. מיטות עץ נמוכות עם גג
מדובר באחד הלהיטים הגדולים של 2017 שהתחיל (איך לא) מתמונות מעוררות השראה בניחוח חו״ל וברגעים אלו ממש הולך וכובש חדרי ילדים רבים בארץ.

 

מיטות עץ נמוכות עם גג בחדר ילדיםמימין - צילום: דנה סטמפלר עשהאל | עיצוב: מיכל מזרחיד
משמאל - צילום: טלי דברת

 

בין אם מדובר במעשה ידיו של נגר אמן או בעבודת diy של ההורים המיטות האלה מביאות איתן בשורה חדשה של שיק המתכתבת עם טרנד המשולשים ועם עקרונות מונטסורים החודרים אט אט לתרבות המיינסטרים בארץ. מכיוון שגם חברות הרהיטים הגדולות במשק החלו לאמץ את הטרנד בחדווה אנחנו צופות שנראה יותר ויותר חדרים בהם יככבו המיטות הסופר שיקיות הללו.

 

16. צבעי הקשת
לצד המעושנים והשחור-לבן הסקנדינבים האהובים עד מאוד התחלנו לראות מגמה חדשה ורוויית צבע; חדרי ילדים בהם יש שימוש בצבעוניות עזה הלקוחה היישר מספקטרום הקשת בענן.

 

צבעי הקשת בעיצוב חדרי ילדיםמימין - צילום: טלי דברת | עיצוב: טלי לנדאו חיימוביץ
משמאל - צילום: דנה סטמפלר עשהאל לטמבור | עיצוב: ויטל פרי-שלטון ומיקה אלטר

 

לצד השימוש בפלטת הצבעים (המתבקשת לחלוטין בעולם הילדים) אפשר למצוא אלמנטים עיצוביים רבים המושפעים מהצורה והצבע של קשתות בענן, אלמנט מקסים ללא ספק.

 

17. בובות ראשי חיות
הטרנד הזה שנוי מעט במחלוקת משום שהמקור שלו איננו נחמד בכלל, אבל בובות ראשי החיות המתוקות הצליחו להמיס את ליבנו ולצאת לחלוטין מכל הקונטקסט הפוחלצי.

 

בובות ראשי חיות בחדרי ילדיםמימין - צילום: דנה סטמפלר עשהאל | עיצוב: טל גייפמן
משמאל - צילום: דנה סטמפלר עשהאל | עיצוב: מיכל מזרחיד

 

הן מוסיפות בעינינו אווירה מתקתקה ומימד שלישי ומסקרן לכל קיר שטוח ואנחנו מאמצות אותן לחיינו בשמחה.

 

18. חדי קרן
כבר מזמן הגדרנו את חדי הקרן כ׳דרך חיים׳ ולא כטרנד וזו הסיבה שהם חותמים את הרשימה שלנו, בתקווה ובציפייה שגם ב-2018 נזכה לראות עוד ועוד חדי קרן קסומים מסוגים שונים מעטרים חדרי ילדים ונוער.

 

פוסטר חד קרן בחדר ילדיםצילום: יונתן תמיר | עיצוב: נעמה אטדגי

 

+++

 

אנחנו כבר ממש סקרניות לראות מה תביא איתה 2018 לעולם העיצוב ולא יכולות שלא לתהות כיצד תיראה רשומה זהה בעוד שנה. נחכה ונראה!

ברוכות הבאות, נעים מאוד להכיר

שמי טל מאור זינגרמן, המייסדת והעורכת של ׳אמהות בסטייל׳.

מעצבת, יזמית, אשת קהילות ותוכן, נשואה לשי ואמא גאה לשתי בנות שהן פשוט החיים שלי. בשנת 2010 פתחתי את הבלוג הראשון שלי ׳כלות אורבניות׳ ומאז אני לא מפסיקה לכתוב ולצלם. כאן במגזין ובקהילות שלנו אני משתפת את כל ההמלצות והתובנות שלי כאמא מכורת עיצוב ואסתטיקה וגם סוקרת שלל מוצרים מעולמות הלייף סטייל לאמהות וילדים.

במהלך השנים האחרונות התאהבתי בחינוך המונטסורי והחלטתי להתעמק באהבה האמיתית שלי: לבבות של ילדים והורים.
בשנת 2021 התחלתי ללמוד את הגישה באופן רשמי בארגון המונטסורי העולמי מייסודה של ד״ר מריה מונטסורי וממשיכי דרכה.
כיום אני בעלת תעודת מונטסורי אסיסטנט לגילי 0-3, 3-6 וגם 6-12

ובאוקטובר 2023 התחלתי ללמוד לקבלת תואר דיפלומה בינלאומי ולהפוך למדריכה מונטסורית מוסמכת AMI .

אני מאמינה שתוכן טוב, יפה ואיכותי יכול לשדרג מהותית את חווית האימהות ובעיקר לגרום לכל אחת מאיתנו לא להרגיש לבד.
ואם הגעת עד לכאן,
כנראה שאת מסכימה איתי ואת הכי מוזמנת להצטרף!


מחכה לך בקבוצה הסודית  בקבוצת עיצוב חדרי הילדים  וגם באינסטגרם הפעיל שלי >

 

 

טל מאור זינגרמן
@imahotbstyle
הצטרפו אלינו באינסטגרם - הכי כיף איתנו!
אמהות בסטייל - המגזין