להאיר ולהבהיר: כל מה שכדאי לדעת על טיפול יעיל בפיגמנטציה

13.07.21 יום ג'
מאת:

אחרי ההיכרות המעמיקה שעשינו עם מותג הקוסמטיקה המקצועית  כריסטינה  הגיע הזמן לבדוק איך ואיזה מוצרים מתוך המגוון הגדול יכולים לעזור לנו בפתרון אחת מבעיות העור המציקות והנפוצות ביותר בישראל:
כתמי הפיגמנטציה הידועים לשמצה.

 

למעשה המונח המדויק הוא היפרפיגמנטציה והכוונה היא לייצור מוגבר של תאי מלנין (החומר שאחראי על גוון העור - הפיגמנט) שמצטברים באופן לא אחיד בשכבות העור שלנו. זה יכול לקרות כתוצאה מחשיפה לשמש, הורמונים, הזדקנות העור, נטילת תרופות, טראומה לעור (כוויה / חבלה / מצב דלקתי) או בקיצור - החיים עצמם ניכרים.

 

אז מה אפשר לעשות? מה יעיל? על מה שווה לנו להשקיע את מיטב כספינו? ותוך כמה זמן אנחנו צפויות לראות תוצאות? שאלות שמאחוריהן עולם שלם.

בואו נצלול יחד לתוך הנושא הזה, זה יהיה ארוך וחופר, אבל אם הספקתן להכיר אותי קצת - בכל מה שקשור לעור שלי (ובעיקר לעור שלכן) יש המון מידע חשוב ואין קיצורי דרך, אין קסמים ואין הבטחות שווא.


ויותר מכך, הטיפול הכי טוב שניתן לבצע, בכל סוגי העור ועבור כל סוגי הכתמים - הוא מניעה.

כן, במיוחד אם יש כבר כתמים קיימים, ניתן ורצוי בהחלט למנוע את הופעת הכתמים הבאים או העמקת הכהויות של הקיימים.

 

אז איך עושות זה נכון?

 

1. להימנע כמה שיותר מחשיפה לשמש ובמידה ואין ברירה - להשתמש בכל אמצעי ההגנה הקיימים:  כובע רחב שוליים (יש כובעים מהממים ואיזה כיף שזה אפילו טרנדי), משקפי שמש גדולות, בגדי ים עשויים מבגדים מסנני קרינה, צלון בחלונות הצד ברכב - זה אביזר שהוא פשוט חובה פה בישראל.

 

2. ולהשתמש באופן קבוע ויומיומי, גם בבית, בקרם הגנה בעל SPF גבוה ככל האפשר ולא פחות חשוב: ספקטרום רחב.  להגנה אפקטיבית יש למרוח כמות גדולה של הקרם על הפנים והגוף ולהקפיד על חידוש הקרם במהלך היום (כן! גם בחורף!)

 

עובדה שממש כדאי לדעת: כל קרם הגנה, מכל סוג שהוא ובכל רמת SPF מאבד את האפקטיביות שלו לאחר שעתיים בלבד. זה פרק הזמן בו לוקח לקרם להיספג בעור ולאבד את האפקטיביות שלו.
הפתרון: חידוש, חידוש, חידוש.

 

אז מניעה: יש!


ואיך נטפל בכתמים הקיימים (במידה כמובן והם מציקים לנו):

לפני הכל בואו נעבור יחד על כל סוגי הכתמים שיכולים לצוץ על העור שלנו, כי לכל סוג כתם יש סוג טיפול אחר וגם סוג אחר של ציפיות לגבי יעילות הטיפול.
הדבר הראשון שצריך לעשות זה להכיר אותם קודם, להבין מה מפריע לנו ובמידת הצורך גם ללכת לאבחון אצל רופאת עור בשביל להבין את ההתמודדות הצפויה לנו.

 

נמשים
הנמשים הם למעשה אזורים על פני העור בהם קיים ריכוז יותר גבוה של מלנין, הם חלק בלתי נפרד מצבע העור של מי שזכתה בהם (היוש!) ולא באמת ניתן לשנות ולהעלים אותם, ממש כמו שלא ניתן לשנות צבע עור.  בחורף, בשל חשיפה מופחתת לשמש, הנמשים מתבהרים ובקיץ מתכהים. אז למי שהשינוי השנתי הזה פחות מתאים לה, יש מה לעשות.

 

איך מטפלים בכתמי פיגמנטציה - נמשים


הטיפול היעיל בנמשים:
מתמקד בהבהרה והגנה על העור מהשמש. ניתן לטפל בחומרי הבהרה פעילים ולהגיע למצב שבו גם בקיץ צבע הנמשים נשאר אותו דבר ואיננו מתכהה.

 

לנטיגו - כתמי גיל

לרוב יופיעו סביב גיל 40 ומעלה, כתוצאה מחשיפה מרובה לשמש. כן, העור זוכר הכל, גם את הימים בהם שרצנו בחוף הים והתרוצצנו בחוץ בלי הגנה מספקת מהשמש. ולא, מריחה סמלית של קרם הגנה כשמגיעות לים לא מספיקה למרבה הצער. הכתמים האלה מתאפיינים בקו גבול ברור ויופיעו לרוב באזורים שתמיד גלויים כמו גב כף היד, איזור הצוואר, המחשוף והפנים.

 

איך מטפלים בכתמי פיגמנטציה - לנטיגו


הטיפול היעיל בלנטיגו:
עבור הכתמים האלה ישנם טיפולים רפואיים יעילים ומוכחים כמו פילינג כימי או לייזר. החיסרון העיקרי בהם הוא שלא ניתן לטפל בגווני עור כהים. חיסרון נוסף הוא שמדובר בטיפולים פולשניים, כואבים, יקרים ודורשים ליווי רפואי.

טיפולים שאינם פולשניים אצל קוסמטיקאיות ואפילו טיפול ביתי המכיל פילינג וחומרי הבהרה יכול לשפר מאוד את מצב הכתמים הקיימים ולהבהירם, אבל עיקר ההתמקדות תהיה מניעת כתמים חדשים.

 

עוד דבר חשוב: ישנם סוגים שונים של כתמי לנטיגו וקבלת ייעוץ רפואי לאבחון מדויק של סוג הכתמים יכול מאוד לעזור בבחירת סוג הטיפול וקבלת התוצאות הרצויות.

 

PIH כתמים לאחר טראומות של העור

נוצרים במקרים של פציעה, כוויה, שפשוף או פצע דלקתי (כמו למשל אקנה) כחלק מתהליך ריפוי העור הטבעי של העור, בו תאי המלנין מייצרים יותר פיגמנט. שילוב עם חשיפה לשמש יכול להכהות את הכתמים האלה ולקבע אותם על העור.

 

איך מטפלים בכתמי פיגמנטציה - כתמים לאחר טראומה בעור


הטיפול היעיל בכתמי טראומה:
ניתן לטפל ולהבהיר באמצעות טיפול שאיננו פולשני בליווי קוסמטיקאית או טיפול ביתי, כמובן לצד הגנה על העור מהשמש. חשוב לדעת שטיפול אגרסיבי מדי בסוג כתמים אלה יכול להחמיר את המצב ולהוביל לתוצאה ההפוכה ולכן גם כאן מומלץ תמיד להתייעץ מראש טרם הטיפול.

 

מלזמה ״מסיכת הריון״ / כלואזמה
או במילים אחרות - שלום שפם פיגמנטציה ו״מסיכת״ ההריון שאנחנו כל כך סובלות מהם. מדובר בתופעה הורמונלית, הנוצרת בשל עלייה בהורמוני המין הנקביים. זה יכול לקרות בעיקר בהריון, אבל גם בזמן טיפולי פוריות או בכל מצב הורמונלי קיצוני אחר. כתמים מסוג מלזמה מופיעים בעיקר על הפנים - באזור הלחיים, גשר האף, המצח ומעל השפה העליונה. הם נקראים גם ״מסיכת הריון״ למרות שיכולים להופיע גם בלי קשר להריון.

 

איך מטפלים בכתמי פיגמנטציה - כתמי מלזמה


הטיפול היעיל במלזמה / כלואזמה:

מתמקד בנירמול תפקוד תאי העור היוצרים את הפיגמנטציה. לכן פילינג כימי או לייזר או כל פתרון פולשני אחר יציג תוצאות זמניות בלבד. תהליך נרמול התאים הוא תהליך שאינו פולשני - מדובר בטיפול בשימוש בחומצות וחומרים פעילים החודרים את השכבה הראשונה של העור. וכן, ניתן להתאים את הטיפול לשימוש בזמן ההריון, אתייחס לנקודה החשובה הזאת בהמשך.


חשוב לדעת, כדי להימנע מאכזבות:
הטיפול היעיל והמוכח אורך המון זמן. בין חצי שנה לשנה וחצי יעברו עד שנתחיל לראות תוצאות. כמובן שיש להקפיד על הטיפול ועל כל שגרת הטיפוח המלאה שתומכת בו, כדי שנוכל באמת להגיע לתוצאות הרצויות ולכן במידה ואנחנו מצפות לפתרון קליל ומהיר בטיפול במלזמה נכונה לנו אכזבה. אף תכשיר שכתוב עליו ״הבהרה״ לא מכיל בתוכו קסמים. מבאס, אבל חשוב לדעת את זה מראש.

 

החדשות הטובות: זה שווה את זה.
החדשות העוד יותר טובות: תוך כדי הטיפול ומכיוון שמדובר בחומרים פעילים שבאמת משפיעים על מראה העור, אנחנו נרגיש שינויים משמעותיים באיכות של העור ובבריאות שלו. העור יראה זוהר יותר, בהיר יותר ועם הזמן תהליך ההבהרה של המלזמה ילך ויתחדש. גורם משמעותי בהצלחת הטיפול הוא התחלתו כשהמלזמה נמצאת בשלבים הראשונים ובהירים שלה. ככל שנמתין יותר זמן עם הטיפול והמלזמה תלך ותתכהה כך תהליך הטיפול יקח יותר זמן.

 

סדרת אילוסטרסיוס לטיפול בפיגמנטציה מבית כריסטינה

 

לא משנה באיזה סוג של טיפול נבחר יש חשיבות מאוד רבה לטיפול הביתי (הידועה בשם האהוב עליי - שגרת טיפוח) שלמעשה תומך בכל טיפול בפיגמנצטיה ומאפשר קבלת תוצאות טובה ומועילה.


כמה המלצות לשימוש חכם בתכשירים ביתיים:

 

1. להשתמש גם בקרם יום וגם בקרם לילה - לכל אחד מהם יש תפקיד חשוב בהפחתת כתמים.


2. קרם הלילה נועד לשימוש במהלך השינה, אז העור מתפנה לתקן נזקים שנוצרו במהלך היום ולחדש את עצמו. זה גם הזמן שבו אין סכנת קרינה מהשמש ולכן ניתן להשתמש בחומרי הבהרה.


3. מומלץ לחפש מוצרים המכילים חומרי הבהרה באחוזים גבוהים. ככל שאחוז החומר בתכשיר גבוה יותר, כך מדובר בתכשיר פעיל יותר. ריכוז גבוה נחשב כמות של בין 5% עד 15% שמותרים לשימוש ביתי מבחינת משרד הבריאות.


4. חומרי הבהרה מומלצים: רטינול (שאסור לשימוש בזמן הריון), ויטמין C, תמצית כורכום, ניאצינאמיד (ויטמין B3) וליקוריץ.


5. לא לוותר על קרם היום שתפקידו להגן על העור שלנו מפני נזקי הקרינה וכך למנוע הופעה של כתמים חדשים, במיוחד לאחר השימוש הלילי בחומרי ההבהרה הפעילים.


6. בנוסף ללחות חשוב שיכיל גם נוגדי חמצון ומקדם הגנה, רצוי SPF-30 ומעלה

 

טיפים לשימוש יעיל בשגרת טיפוח להבהרת העור וטיפול בפיגמנטציה - כקיסטינה ישראל

 

כמה המלצות לטיפול בפיגמנטציה בזמן הריון:

 

****דיסקליימר חשוב - בטיפים הבאים תמצאו אזכור של מוצרים ספציפיים של כריסטינה שנותנים מענה מצויין למתואר. מכיוון שמדובר בחומרים פעילים מאוד אני ממליצה ש*לא לרכוש אותם* לפני שיחת ייעוץ מסודרת עם צוות הקוסמטיקאיות המקצועיות והמנוסות של כריסטינה. ככה תוכלו לוודא את ההתאמה המירבית לעור שלכן, לסוג הפיגמנצטיה, למטרות הטיפול ובסופו של תהליך להיות הכי מרוצות שאפשר. ניתן לתאם שיחת ייעוץ (ללא תשלום או התחייבות) דרך הטופס הזה >


בזמן הריון ישנה אפשרות להשתמש בחומר שעוזר להבהרה ובריא ובטוח לשימוש בזמן הריון - ויטמין סי, הנקרא גם הרטינול של הטבע. חשוב לוודא שויטמין הסי שאנחנו בוחרות להשתמש בו יהיה בפורמולה יציבה וריכוז גבוה, כדי שלא יתחמצן ויאבד מהאפקטיביות. למשל הסרום Illustrious Absolute Bright המכיל 15% של ויטמין סי יציב ובנוסף יש בו כורכומין שמאוד בטוח לשימוש בזמן הריון.

גם הסרום Illustrious Serum בטוח לשימוש בזמן הריון, מכיל כורכומין וניאצינאמיד (ויטמין B3) שהפך למאוד פופולרי ויעיל.

 

בזמן ההריון לעור שלנו יש רגישות יותר גבוהה לשמש, מה שיכול להשפיע לרעה על העור ולכן עדיף להשתמש במסנן קרינה שיכיל כמה סוגים של מסננים להשגת טווח פעולה רחב, כמו למשל Illustrious Day Cream Spf 50 המכיל בתוכו גם מרכיבי הבהרה בטוחים לאישה בהריון - פפטיד הבהרה, תמצית ליקורץ בעלת תכונות מודגשות להבהרה. הבונוס: הוא מכיל רפלקטורים שמעניקים מראה גלואי ויפה. אגב, זה ה-מוצר של כריסטינה שאני באופן אישי הכי אוהבת ומשתמשת.

 

שגרת טיפוח לטיפול בפיגמנצטיה של כריסטינה ישראל

 

איך משלבים טיפול בפיגמנטציה מסוג מלזמה לצד טיפול בבעיות עור אחרות?
ניתן בהחלט לשלב כמה מטרות טיפול יחד. זה אחד היתרונות של כריסטינה, מגוון רחב של מוצרים המאפשרים התאמה מושלמת לכל סוגי העור.

 

עור שמן + פיגמנטציה
נוטה לפעילות יתר של בלוטת החלב, ראשים שחורים, לבנים, פצעונים ועוד. הטיפול המיטבי יתן מענה גם לפיגמנטציה וגם לאיזון העור ויכיל מרכיבים שמאזנים את פעילות בלוטת החלב לצד מרכיבים שמאזנים את תאי העור שיוצרים את הפיגמנטציה.

 

הטיפול יחד קל ופשוט כי הרבה מהמרכיבים טובים לשתי הבעיות:  חומצות אלפא הידרוקסיות ורטינול מאוד עוזרים לאזן את בלוטת החלב ועוזרים לתהליך ההתחדשות של העור לצד חומרי הבהרה כדי ליצור פיזור נכון של מלנין ואיחוד של גוון העור.


במקרה כזה מומלץ לבחור בשילוב מוצרים מסדרת Comodex וסדרת Illustrious כמו למשל תכשיר טיפולי ללילה Comodex Renew & Repair Night Treatment  העובד על מרכיבים שמאזנים את בלוטות החלב, לצד מרכיבים שמקלפים ועוזרים לתהליכי הריפוי.

כמו למשל חומצה סליצילית שבעלת תכונות של הסרת תאים, הנשלת תאים, פותחת את פקקי הקרטין, טובה לנטרול בקטריות. קרם הלילה הזה מכיל בתוכו גם מרכיבי הבהרה: חומצה קוז׳ית, ארוטין שעובדים ממש טוב עם איזון פעילות המלנין - כל זה בתכשיר אחד לצד חומרים שעוזרים לריפוי, להפחתת פעילות בקטריאלית, המסה של עודפי השומן ואיזון.


ובבוקר חשובה כמובן ההגנה על העור, במקרה של עור שומני מומלץ להשתמש ב- Comodex Mattify & Protect Cream SPF 15 המכיל מסנן קרינה קל יותר ומתאים יותר לעור שמן.

 

עור יבש + פיגמנצטיה

עור יבש זקוק לטיפול אנטיאייג׳ינג על מנת להמריץ את פעילות הקולגן הטבעי והחומצה ההילארונית הטבעית שיש בעור למניעת קמטוטים לצד הגנה קפדנית מפני השמש ומניעת נזקי חמצון העור.
כל זה מתאים בדיוק לתוכנית הטיפול בפיגמנטציה ואין כל בעיה בשילוב בין השניים - להפך! כך למשל ויטמין סי בעל יכולת להמריץ את פעולת הקולגן ונלחם בקרינת השמש בצורה מעולה.  יחד עם זאת, מומלץ להוסיף את הרטינול Retinol-e לשדרוג האפקט הטיפולי וכמובן שבתוך סדרת ה- Illustrious נמצא שלל אופציות העונות על צרכי העור היבש לצד הטיפול המקיף בפיגמנטציה.

ונסיים בתשובה לשאלת השאלות - איך אפשר לדעת מה באמת עובד ומה לא?
כשיש בעיית עור (כמו היפרפיגמנצטיה) עדיף להתייעץ מראש - טרם רכישת המוצרים עם רופאת עור וקוסמטיקאית מקצועית ומיומנת. מניסיוני האישי אני יכולה להעיד ששילוב בין שני הגורמים יכולים להוביל לתוצאות מעולות ומוכחות.
רופאת עור מקצועית תפנה לקוסמטיקאית לפתרון בעיות מסוימות בעור וכך ההפך וזו הדרך הנכונה. הארוכה, אך הנכונה.


טיפול בפיגמנצטיה - כריסטינה

ומה לא מומלץ לעשות כשיש בעיית עור מאובחנת?
לפנות לתכשירי מדף, משום שכדי להתאים למכנה המשותף הרחב ביותר הם תמיד יכילו מינונים נמוכים ומרכיבים שנמצאים בטווח בטיחות וזהירות מאוד גבוה ולכן הם יכולים להיות עם ריח ממש מעולה, מרקם משגע, סופר מפנקים אבל עם יעילות נמוכה להתמודדות עם אתגרים. כשאנחנו משתמשות בחומרים מקצועיים ופעילים עדיף להתייעץ מראש ובזמן השימוש להיות מלוות ע״י הגורם הממליץ.

 

כדאי גם לקבל הנחיות מאוד מדויקות לגבי השימוש, ממש כמו בתרופות, יש חשיבות למינון - האם צריך להניח כמות של גרגיר אפונה אחד? שניים? למרוח את הקרם פעם בשני לילות? פעם בשבוע? כל יום?

אני לגמרי סומכת על הצוות של כריסטינה שיעניקו את התשובות הכי מדויקות ואיכותיות לכל השאלות האלה ויעניקו לנו חווית טיפול טובה ויעילה. מזמינה אתכן ליצור קשר דרך הטופס > לקבלת לייעוץ טלפוני ללא התחייבות.

ויש לנו גם הטבות! זה ממש שווה, שימו לב:

 

15% הנחה על כל רכישה באתר כריסטינה בשימוש עם הקוד שלנו

Style15

 

בנוסף, בכל רכישה עם הקופון תקבלו מתנה כיפית (מתנת הפתעה!)

 

וברכישה מעל 299 ש"ח תוכלו לקבל במתנה מים מיסלריים  Illustrious Micellar Water בגודל מיוחד ושווה - 200 מ״ל. יששש!

 

מים מיסלריים מסדרת אילסטריוס של כריסטינה במתנה לרוכשות עם הקופון של אמהות בסטייל

 

כל ההטבות יצטרפו לחבילה שלכן :) 

 

ו- ממליצה בחום לעקוב היטב אחרי האינסטגרם של אמהות בסטייל, כי הפתעות מאוד מפנקות מכריסטינה הולכות לעלות לשם בקרוב מאוד!

 

 רוצות לדבר על זה? להתייעץ? לשתף לגבי הפיגמנטציה שלכן? מוזמנות לקבוצה הסודית >

 

והאותיות הקטנות אך החשובות:

* הקופון שלנו בתוקף עד סוף יולי 2021

* איסוף עצמי מפתח תקווה ללא עלות
* מים מיסלריים מסדרת אילסטריוס ינתנו במתנה למי ששווי הסל שלה יהיה מעל 299 ש״ח *לאחר השימוש* בקופון
* משלוח עד הבית חינם ברכישה מעל 250 ש״ח

*משלוח עד הבית בעלות של 20 ש״ח

* טרם הרכישה מומלץ להתייעץ אונליין עם צוות הקוסמטיקאיות המקצועיות של כריסטינה ישראל

 

גילוי נאות >

ברוכות הבאות, נעים מאוד להכיר

שמי טל מאור זינגרמן, המייסדת והעורכת של ׳אמהות בסטייל׳.

מעצבת, יזמית, אשת קהילות ותוכן, נשואה לשי ואמא גאה לשתי בנות שהן פשוט החיים שלי. בשנת 2010 פתחתי את הבלוג הראשון שלי ׳כלות אורבניות׳ ומאז אני לא מפסיקה לכתוב ולצלם. כאן במגזין ובקהילות שלנו אני משתפת את כל ההמלצות והתובנות שלי כאמא מכורת עיצוב ואסתטיקה וגם סוקרת שלל מוצרים מעולמות הלייף סטייל לאמהות וילדים.

במהלך השנים האחרונות התאהבתי בחינוך המונטסורי והחלטתי להתעמק באהבה האמיתית שלי: לבבות של ילדים והורים.
בשנת 2021 התחלתי ללמוד את הגישה באופן רשמי בארגון המונטסורי העולמי מייסודה של ד״ר מריה מונטסורי וממשיכי דרכה.
כיום אני בעלת תעודת מונטסורי אסיסטנט לגילי 0-3, 3-6 וגם 6-12

ובאוקטובר 2023 התחלתי ללמוד לקבלת תואר דיפלומה בינלאומי ולהפוך למדריכה מונטסורית מוסמכת AMI .

אני מאמינה שתוכן טוב, יפה ואיכותי יכול לשדרג מהותית את חווית האימהות ובעיקר לגרום לכל אחת מאיתנו לא להרגיש לבד.
ואם הגעת עד לכאן,
כנראה שאת מסכימה איתי ואת הכי מוזמנת להצטרף!


מחכה לך בקבוצה הסודית  בקבוצת עיצוב חדרי הילדים  וגם באינסטגרם הפעיל שלי >

 

 

טל מאור זינגרמן
@imahotbstyle
הצטרפו אלינו באינסטגרם - הכי כיף איתנו!
אמהות בסטייל - המגזין