צעצועולוגית ממליצה: עשרה משחקים מסקרנים במיוחד

18.08.21 יום ד'
מאת:

משפחות רבות נהוג להעניק לילדים מתנות חג מההורים ו/או מהסבים ואני חושבת שזו הזדמנות מעולה להצטייד במשחקים חכמים ומאתגרי סקרנות וחקרנות.

בניגוד למתנות ליום הולדת שהן פיור פאן בעיניי ונועדו להגשמת חלומות, באזור המתנות לחגים אני מרשה לעצמי ללכת לכיוונים יותר ״חינוכיים״ ולהעניק (או לבקש מהסבתות כפרה עליהן) מתנות שאני יודעת שיתאימו בדיוק לשלב ההתפתחות הנוכחי של כל אחת מהבנות שלי וליצר החקירה והסקרנות הפנימי שלהן.

ילדים נולדים עם סקרנות אדירה לעולם וככל שניתן מענה לאותו יצר טבעי, ככה הם יוכלו לממש את הפוטנציאל הפנימי שלהם ביתר קלות. אז למי שמחפשת רעיונות למתנות מיוחדות, שלא תראו בכל מקום ועם הרבה ערך מוסף - ברשומה שלפניכן ליקטתי עשר אופציות לכל הגילים.

פאזלים איכותיים לילדים

 

נתחיל מבחירה שנויה במחלוקת, אבל תכף אסביר בדיוק למה בחרתי:

1. פאזל!
בחירה שנויה במחלוקת כי כולנו יודעות שפאזלים מאוד מפתחים את המוח, וכולנו היינו רוצות לראות את הקטנטנים שלנו יושבים ומרכיבים במשך שעות פאזלים להנאתם. אבל זו ציפייה לא ריאלית ולכן נוכל למצוא פעוטות וילדים רבים שבכלל לא מבינים מה הקטע ולא יסכימו להרכיב שום פאזל שיהיה בבית. (לא רק ילדים, יש גם הרבה מבוגרים שסולדים מאוד מפאזלים).

אבל גם בפאזלים, בדיוק כמו ברכישת מיומנויות אחרות נדרש תהליך הדרגתי של חשיפה ויצירת הצלחות כדי להתאמן, להצליח וליהנות! לא כל כך מהר מגיעים לפאזלים שבחרתי כאן לכתבה, אבל במידה והתבצע חיבור בין פאזלים לילדים הפרטיים שלכן והם אוהבים את אתגר ההרכבה - אז אני ממליצה בחום גדול על הפאזלים המופלאים של EEBOO. פאזלים יפים ברמות אחרות, המאויירים באופן מופתי ע״י טובי המאיירים מכל רחבי העולם.

באמת. להרכיב ולתלות על הקיר.

ההדפסה סופר איכותית, 90% מהקרטון עשוי מחומרים ממוחזרים והדיו עשוי ממרכיבים צמחיים טבעיים. בנוסף מדובר בחברה בבעלות נשית והיא מקדמת אג׳נדה של שוויון.

אני מאוד אוהבת את נושאי הפאזלים העוסקים בתחומי דעת שמאוד מעניינים ילדים סקרנים: דינוזאורים, חיות, צורות גיאומטריות, חיי העיר, תרבויות שונות מכל רחבי העולם ועוד ועוד.

למתחילות ומתחילים יש פאזלים עם 20 חלקים, ילדות וילדים שאוהבים וכבר מיומנים יהנו מאוד מהפאזלים בני ה- 64 או 100 חלקים והגדולים והגדולות יותר (כולל אותנו, ההורים) יהנו מהמאתגרים יותר בעלי ה-500 וה-1000 חלקים.

פאזלים יפהפיים 500 ו-1000 חלקים

אפשר להפוך את ההרכבה לפרויקט משפחתי משותף עם מטרה בסופו: יצירת תמונה מרהיבה לבית, שזה בעיניי בילוי מושלם לימים מוזרים אלו.

לפאזלים 20 חלקים לחצו כאן >

לפאזלים 64 חלקים לחצו כאן >

לפאזלים 100 חלקים לחצו כאן >

500 ו-1000 חלקים, מכאן >

משחקים מומלצים לילדים סקרנים

2. ערכת מיקרוסקופ מושלמת
הערכה הזאת היא הערכה הכי איכותית שפגשתי עד כה והיא בהחלט ווליו פור מאני. היא מכילה 48 חלקים שהם כל הדרוש כדי לאסוף דגימות משלל חומרים שונים ולחקור אותן באמצעות המיקרוסקופ.

לא צריך ללכת רחוק לעולמות הפנטזיה כדי לרתק ילדים, העולם האמיתי שלנו מספיק מעניין ומביא איתו המון הזדמנויות לגילוי וחקר, בעיקר סביב גיל שש. תראו להם איך אתן לוקחות חומרים שונים מהבית, מהחצר, מטיולים ומסתכלות עליהם דרך עדשות המיקרוסקופ. משם הם כבר יקחו את זה לבד למסע של גילוי וחקר.

מכאן >

3. מכונת הקשת בענן
את הערכות המדהימות של KLUTZ אנחנו כבר מכירות, בעיקר סביב עולמות היצירה אבל יש גם ערכות המשלבות יצירה עם מדעים, כמו ערכת מכונת הקשת היוצרת קשת אמיתית בבית.
הרכבת המכונה מלמדת על תנועת העור, אופטיקה עם נגיעות מכניקה ואלקטרוניקה. לאחר ההרכבה אפשר ליהנות מצלליות קשת צבעוניות בגדלים שונים בכל רחבי החדר. קסם המדע!

מכאן >

4. משחקים במעגל חשמל
ערכה מדעית נוספת של KLUTZ ליצירת חמישה משחקי מעגל חשמל סופר כיפים. גם יצירה, גם משחק, גם למידה על מעגלים חשמליים עם קורטוב חוקי פיזיקה - מושלם.

מכאן >

5. סט תבניות לים דינוזאור
מעולם המדע נעבור לעולם הארכוזאוריה - עם הדינוזאורים המרתקים שכבשו את הלב והמוח של דור שלם. סט התבניות המעולה (והממש לא יקר! זה עולה 29 ש״ח לסט של 9 תבניות לפני הנחות וקופונים) יוצר שלד של דינוזאור והוא מושלם למשחק בחוף הים או עם חול קינטי בבית. מתנה קטנה ומדהימה, שיכולה להעניק שעות של משחק והנאה - בכל גיל.

מכאן >

MINI SQUIGZ .6 משחק הרכבה עם וואקום
משחקי הרכבה פתוחים יכולים להיות עולם ומלואו עבור ילדים. אני מאוד אוהבת משחקים כאלה שמגרים את הדימיון ואת כישורי הנדסה, התפיסה המרחבית, מוטוריקה עדינה ועוד נפלאות וכאלמנט הואקום נכנס לתוך המשחק - מתגלה עולם חדש של אפשרויות. ניתן להצמיד את המבנה בוואקום לכל משטח חלק כמו מקרר, רצפה, דלת ואפילו לקיר ולתקרה, מה שנמרחיב את המנעד ומאפשר ליצירתיות לעוף.

מכאן >

משחקים לילדים סקרנים 

 

7. עגלת הליכון מעץ
תאמרו מה הקשר בין עגלת הליכון לבין משחקי סקרנות?
אז המשחק הזה מיועד לקטנטנים שבחבורה, אלה שמגלים את יכולת התנועה שלהם ואת האפשרות לצעוד על כפות רגליים קטנטנות שיכולות לשאת אותם לכל מקום. עגלת הליכון מהסוג הזה היא בדיוק כלי העזר הכי נכון למשימה חשובה זו. בהתחלה צועדים איתה, אחר כך מכניסים ומוציאים ממנה חפצים ובסוף היא משמשת גם כמשחק דימיון כעגלת בובה / סופר וכו׳. כמובן שהיא יכולה לשמש גם כאחסן נגיש לצעצועים בחדר הילדים.

 

עגלות העץ שבחרתי שייכות למותג הפרימיום הצרפתי ׳מולאן רוטי׳ והן מאוד איכותיות, עמידות וכמובן - יפהפיות.
לכל העגלות (יש שלושה דגמים) היכנסו מכאן >

 

8. ערכת ג׳אגלינג
אם יש לכן בבית בני נוער, יתכן ונחשפתן כבר לתופעת הג׳אגלינג שפורחת בעקבות סרטוני הדרכה ושיעמום קורונה בבית. ואם יש לכן זאטוטים מתוקים, תדעו שכמה שהם נראים פשוטים, הכדורים האלה מושלמים למשחקי חקירה והתנסות ורסטיליים (״הפשוט״ שלנו - זה עולם ומלואו עבורם).

מכאן >

9. פיפ לפעוטות
באותו קו של מענה לסקרנות של קטנטנים, חייבת להציג בפניכן את השלישייה המקסימה הזאת. שלושה חלקים גדולים, נוחים לאחיזה ומתחברים זה לזה כך שאפשר לחבר בכוח הוואקום המסקרן ולהפריד לגמרי לבד.


ניתן להדביק אותם לכל משטח - לעגלה, לרצפה, לשולחן ועוד ועוד. בכל אחד מהם מסתתר גם רעשן עדין המשמיע צליל בכל תנועה וכל אחד מחלקי השלישייה בעל טקסטורה שונה לחקירה טקטילית (ואין בעיה ואפילו רצוי שיכנסו גם לפה - תהליך טבעי שהוא חלק בלתי נפרד מהאופן בו תינוקות לומדים על העולם).
מכאן >

10. נשכנים בשרשרת

 עבור מי שמעדיפה משחק העובד על עקרון דומה לקטנטנים רק בלי צלילים - הנשכנים הצבעוניים בשרשרת יכולים להעניק שפע של חקירה והנאה. הצורות מעוגלות ומתאימות לאחיזה ע״י פעוטות וגם כאן הכל בייבי סייף ועשוי סיליקון איכותי ולא רעיל.
מכאן >

---

ילדים סקרנים זה החיים! ממליצה לא להפסיק לאתגר, לחדש, לרגש ולעשות את הכל כדי לענות על הסקרנות הבלתי נגמרת שלהם.ן, זה ישתלם- מבטיחה!

את כל המשחקים המעולים האלה ועוד המון משחקים של מותגי איכות לילדים תוכלו למצוא באתר האהוב OMI

עד סוף החודש (31.8.2021) יש לנו גם קופון פעיל המעניק 10% הנחה על כל רכישה באתר.
 

STYLE

 
זמן אספקה - עד חמישה ימי עסקים

אני הולכת להתחדש בכמה פאזלים איכותיים :)

ולעוד המלצות על משחקי יצירה איכותיים שיעשו לכן חופש נעים וממוזג, הכנסו לכאן >

 

גילוי נאות >

 

ברוכות הבאות, נעים מאוד להכיר

שמי טל מאור זינגרמן, המייסדת והעורכת של ׳אמהות בסטייל׳.

מעצבת, יזמית, אשת קהילות ותוכן, נשואה לשי ואמא גאה לשתי בנות שהן פשוט החיים שלי. בשנת 2010 פתחתי את הבלוג הראשון שלי ׳כלות אורבניות׳ ומאז אני לא מפסיקה לכתוב ולצלם. כאן במגזין ובקהילות שלנו אני משתפת את כל ההמלצות והתובנות שלי כאמא מכורת עיצוב ואסתטיקה וגם סוקרת שלל מוצרים מעולמות הלייף סטייל לאמהות וילדים.

במהלך השנים האחרונות התאהבתי בחינוך המונטסורי והחלטתי להתעמק באהבה האמיתית שלי: לבבות של ילדים והורים.
בשנת 2021 התחלתי ללמוד את הגישה באופן רשמי בארגון המונטסורי העולמי מייסודה של ד״ר מריה מונטסורי וממשיכי דרכה.
כיום אני בעלת תעודת מונטסורי אסיסטנט לגילי 0-3, 3-6 וגם 6-12

ובאוקטובר 2023 התחלתי ללמוד לקבלת תואר דיפלומה בינלאומי ולהפוך למדריכה מונטסורית מוסמכת AMI .

אני מאמינה שתוכן טוב, יפה ואיכותי יכול לשדרג מהותית את חווית האימהות ובעיקר לגרום לכל אחת מאיתנו לא להרגיש לבד.
ואם הגעת עד לכאן,
כנראה שאת מסכימה איתי ואת הכי מוזמנת להצטרף!


מחכה לך בקבוצה הסודית  בקבוצת עיצוב חדרי הילדים  וגם באינסטגרם הפעיל שלי >

 

 

טל מאור זינגרמן
@imahotbstyle
הצטרפו אלינו באינסטגרם - הכי כיף איתנו!
אמהות בסטייל - המגזין