ממרחים בריאים שילדים אוהבים

18.01.16 יום ב'
מאת:

כולנו רוצות שבני הבית שלנו יאכלו כמה שיותר בריא. למרות זאת, לא תמיד יש לנו זמן להשקיע בכל ארוחה וארוחה. סדר היום שלנו עמוס וצפוף וחווית הבישול שבעבר הלא רחוק הייתה דבר מופלא ונהדר שממלא אותנו - הופכת לעוד מטלה.
לשלל הבעיות מתווספת העובדה שכשיוצאים מהבית עם הילדים וצריך לקחת 'משהו לדרך', או שצריך להכין להם ארוחה שייקחו איתם לגן או לבית הספר הפיתרון הקל - הוא כריך עם ממרח כלשהו.

 

ממרח פיסטוקים ושמן קוקוס בריא שילדים אוהביםממרח פיסטוקים ושמן קוקוס שילדים אוהבים. כן, אוהבים!

 

(כמה מילים לגבי המילה ״כריך״: לפני שהפכנו לאימהות, נהגנו להגיד כמו כולם - סנדביץ׳. ברגע שהקטנות הפרטיות שלנו נכנסו למסגרות והתחילו לאכול שם, גילינו שילדים אוכלים כריכים. לא סנדביצ׳ים. כריכים, בעברית יפה צחה ותקינה).

 

רוב הממרחים המוכנים שאפשר לקנות בחנויות לא בריאים במיוחד ואם רוצים ממרח קנוי שהוא גם טעים וגם בריא, כזה שלא מכיל חומרים מזיקים ותוספים לא רצויים - צריך להתאמץ מאוד למצוא אותו ובהתאם, לשלם והרבה.

 

 

ממרח שוקולד ביתי ובריאממרח ״שוקולד״ בריא: טחינה, סילאן וקקאו

 

אז מהן האופציות העומדות בפנינו? ככלל, אנחנו ממליצות שתמיד יהיו זמינים לנו במקרר לפחות שני סוגי ממרחים שונים זה מזה - לגיוון. ומכיוון שהביקוש לממרחים הבריאים והמזינים שלנו בבית רק עולה ועולה, מזה כמה חודשים שאנחנו אוספות לעצמנו רעיונות לממרחים חדשים.

 

אז הנה רשימת הממרחים שלנו, מוזמנות לטעום ולספר מה אהבתן. ואם גם לכן יש רעיונות לממרחים נוספים, ספרו לנו בתגובות, אנחנו ממש נשמח לקרוא!

 

ממרחים קנויים

 

בגזרת הממרחים הקנויים, עדיף ורצוי לחפש אותם במחלקות הטבעיות ברשתות, בחנויות טבע או אפילו להזמין מאתרי בריאות מחו"ל. אנחנו מציעות תמיד לבדוק את הרכיבים - כמה שפחות רכיבים, כמה שפחות (אם בכלל) רכיבים עם שמות בלתי מזוהים, ושסוכר ומלח יהיו בתחתית הרשימה.

באופן עקרוני, שומנים, מלחים וסוכרים הם חומרים משמרים ולכן אם אין הרבה מאלו, יהיו חומרים משמרים או מוצר עם חיי מדף קצרים. לכן חשוב להחליט מראש על מה מוותרים. אנחנו מעדיפות את שומן, כל עוד הוא בריא ולא מזוכך, על פני כל שאר האפשרויות הקיימות.

 

- שקדיה (ממרח שקדים) עשויה 100% שקדים טחונים בכבישה קרה


- ממרח קשיו (הרבה שומן, אבל שומן בריא)


- חמאת בוטנים ללא סוכר


- מעדן פירות (שזה בעצם ריבה מ-100% רכיבי פירות ועדיפה על ריבה עם 50% סוכר)


- טחינה עשויה 100% שומשום מלא


- סילאן ללא סוכר

 

 

ממרחים להכנה ביתית

 

ממרח עגבניות טעים שילדים אוהביםממרח עגבניות ביתי וממש ממש טעים

 

מי שבכל זאת רוצה להשקיע קצת יותר (ועל הדרך לשלם קצת פחות) יכולה להכין ממרח ביתי, כזה שאפשר לדעת בוודאות מה הוא מכיל. למרות שזה נשמע כמו טרחה רצינית, ההכנה יכולה להיות קלילה ופשוטה, הכל תלוי בכמות הזמן שאתן רוצות להשקיע במשימה. אספנו כמה מתכונים מנצחים וחילקנו אותם לפי דרגות קושי בסדר עולה לשימושכן.

 

ממרחים בדקה


ממרח חלבה - סילאן וטחינה ביחס של 1:1


ממרח קקאו - טחינה וסילאן ביחס של 1:1 וקצת קקאו.

 

ממרח "שוקולד" - מערבבים ממרח שקדיה עם אבקת חרובים (מתקבל טעם מפתיע, כמעט זהה לממרח שוקולד). אפשר להמתיק עם מעט סילאן.

 

ממרחים הדורשים ערבוב בלבד (עד 3 רכיבים)


עגבניות ושום - לרסק כוס עגבניות קלופות עם רבע שן שום. אפשר להוסיף מעט שמן זית.

ממרח טחינה - כשאין לנו כח אנחנו מערבבות את הטחינה הגולמית עם מעט מים וזהו. אם יש לנו קצת זמן אנחנו מערבבות את הטחינה עם מים, מעט שום כתוש ולימון. כן, גם לקטנים.


ממרח אבוקדו - מועכים אבוקדו שלם ומערבבים עם רבע בצל קצוץ ומיץ לימון. ככל שתוסיפו יותר לימון הממרח ישמר ליותר זמן. בכל מקרה, האבוקדו נשמר פחות טוב משאר הממרחים ועדיף להשתמש בו תוך יום, מקסימום יומיים.

 

ממרחים הדורשים טחינה בבלנדר (כוס בלנדר קטנה או בלנדר מוט)


ממרח תמרים - כוס תמרים, כוס אגוזי מלך, כף מיץ לימון, מעט גרידת לימון. לטחון יחד את כל הרכיבים וזהו. אפשר להוסיף מעט מים כדי לדלל את הממרח אם הוא נראה סמיך מידי.


פסטו קשיו / אגוזי מלך - טוחנים צרור עלי בזיליקום עם חופן של אגוזי קשיו או חופן אגוזי מלך והרבה מאוד שמן זית (להוסיף כל פעם קצת עד שהממרח מקבל מרקם הומוגני ולא נראה כמו עלים לעוסים).


פסטו ערמונים - טוחנים 2 צרורות של בזיליקום, ¾ כוס שמן זית, 2 שיני שום, חבילת ערמונים בואקום, חצי כוס אגוזי מלך (או צנוברים) וקצת לימון (כדי שלא ישחיר).

 

 טחינה ירוקה - מערבבים בבלנדר טחינה, פטרוזיליה, שום, לימון, מלח, מים.

 

ממרחים הדורשים מעט התעסקות וטחינה בבלנדר (כוס בלנדר קטנה או בלנדר מוט)

 

ממרח שקדים - משרים שקדים במים קרים למשך לילה שלם. בבוקר מסירים מהשקדים את הקליפות וטוחנים בבלנדר עם מעט מים ומעט לימון.

 

ממרח פיסטוק - 200 גרם פיסטוקים קלופים ולא קלויים, 5 כפות שמן קוקוס, כפית צנוברים, כף קשיו וטוחנים הכל בבלנדר.

 

חמאת פקאן - טוחנים בבלנדר 3 כוסות פקאן עד שהופך לחמאה. להיט על לחם מלא קלוי!

 

חמאת קשיו - טוחנים בבלנדר 3 כוסות קשיו ומוסיפים 2 כפות שמן קוקוס.

 

 

ממרח פסטו ערמוניםפסטו ערמונים שמשדרג ברגע כל כריך

 

ממרחים הדורשים הפעלה של תנור או של גז (עד 30 דקות של התעסקות)

 

ממרח פלפלים - שוטפים כמה פלפלים שרוצים (ככל שתשתמשו ביותר, יהיה יותר ממרח). שמים את הפלפלים בתנור בחום של 170 מעלות עד שהצד העליון מתרכך ומשחים והופכים אותם בתבנית. כשהפלפלים רכים לגמרי מוציאים אותם מהתנור, ושמים בשקית ניילון וסוגרים אותה היטב. האדים בשקית עוזרים לקליפה להפרד בקלות יותר מהפלפל. כשהפלפלים מתקררים מוציאים אותם מהשקית ומקלפים מהם את הקליפה. טוחנים את הפלפלים הקלויים עם מעט שום (או הרבה, תלוי כמה שום אוהבים אצלכן בבית) והרבה שמן זית.

 

חצילים עם טחינה - לוקחים חציל שלם, שמים אותו בתנור בחום של 180 מעלות עד שהוא משחים ומתרכך ומוציאים מהתנור. פותחים את החציל באמצע, מוציאים את התכולה ושמים בקערה. מערבבים יחד עם טחינה, שום ולימון.

 

חומוס עדשים כתומות - מרתיחים בסיר מים כוס וחצי של עדשים, בצל גדול חתוך גס ושלוש שיני שום. כשהעדשים רכות מאוד (בערך רבע שעה על הגז) מסננים ומחכים כמה דקות כדי שכל הנוזלים יצאו. טוחנים את התערובת בבלנדר עם קצת שמן זית, כוס טחינה גולמית, מעט כמון ומיץ מלימון אחד גדול.

 

ממרח עדשים שחורות - טוחנים בבלנדר כוס עדשים שהושרו מראש במים (כשעתיים), בושלו עד להתרככות והוקפצו במחבת יחד עם חצי צרור שמיר, חופן של אגוזי מלך, חופן גרעיני דלעת או חמניה, 2 שיני שום, מעט לימון ופלפל שחור.

 

ממרח סלק - מבשלים 2 סלקים במים (או קונים מוכן בוואקום) וכשהם רכים מכניסים למעבד מזון ומוסיפים כוס טחינה, מיץ לימון, שום ומים עד שהממרח מגיע למרקם הרצוי.

 

ממרחים הדורשים השרייה של קטניות לילה מראש:

 

ממרח שעועית לבנה- טוחנים בבלנדר שעועית לבנה שהושרתה ובושלה ומוסיפים קצת ממי הבישול. מוסיפים חופן אגוזי מלך, מעט פלפל, כמון, שום ושמן זית.

 

ממרח אפונה צהובה - טוחנים בבלנדר אפונה צהובה מבושלת, מוסיפים מלח, לימון והרבה שמן זית. אפשר גם לגרד או לרסק קצת בצל לפי הטעם.

 

קטניות וטחינה - מבשלים קטניות מאיזה סוג שרוצים ואוהבים (אפשר לערבב כמה סוגים) וטוחנים יחד עם טחינה, הרבה לימון, שום ושמן זית. אפשר להוסיף מעט פפריקה מתוקה.

 

 

+ + +

 

אתן יכולות לראות שמגוון האפשרויות רחב ואתן לא חייבות להתפשר על מוצר תעשייתי מעובד. כמובן שלכל האופציות שאספנו לכן, אפשר להוסיף ירקות מתאימים (ממש לא חובה) - פרוסות מלפפון, עגבניה או אבוקדו, פלפל או חציל קלוי, פרוסות סלק או בטטה אפויות.

 

ועל איזה לחם מורחים? על לחם כוסמין ביתי, בריא וטעים! המתכון המפורט - כאן >>

 

ולקינוח, הכנו לכן גרסה להדפסה של כל הממרחים בכתבה הזו, מוזמנות להדפיס, מכאן >>

 

לבריאות!

ברוכות הבאות, נעים מאוד להכיר

שמי טל מאור זינגרמן, המייסדת והעורכת של ׳אמהות בסטייל׳.

מעצבת, יזמית, אשת קהילות ותוכן, נשואה לשי ואמא גאה לשתי בנות שהן פשוט החיים שלי. בשנת 2010 פתחתי את הבלוג הראשון שלי ׳כלות אורבניות׳ ומאז אני לא מפסיקה לכתוב ולצלם. כאן במגזין ובקהילות שלנו אני משתפת את כל ההמלצות והתובנות שלי כאמא מכורת עיצוב ואסתטיקה וגם סוקרת שלל מוצרים מעולמות הלייף סטייל לאמהות וילדים.

במהלך השנים האחרונות התאהבתי בחינוך המונטסורי והחלטתי להתעמק באהבה האמיתית שלי: לבבות של ילדים והורים.
בשנת 2021 התחלתי ללמוד את הגישה באופן רשמי בארגון המונטסורי העולמי מייסודה של ד״ר מריה מונטסורי וממשיכי דרכה.
כיום אני בעלת תעודת מונטסורי אסיסטנט לגילי 0-3, 3-6 וגם 6-12

ובאוקטובר 2023 התחלתי ללמוד לקבלת תואר דיפלומה בינלאומי ולהפוך למדריכה מונטסורית מוסמכת AMI .

אני מאמינה שתוכן טוב, יפה ואיכותי יכול לשדרג מהותית את חווית האימהות ובעיקר לגרום לכל אחת מאיתנו לא להרגיש לבד.
ואם הגעת עד לכאן,
כנראה שאת מסכימה איתי ואת הכי מוזמנת להצטרף!


מחכה לך בקבוצה הסודית  בקבוצת עיצוב חדרי הילדים  וגם באינסטגרם הפעיל שלי >

 

 

טל מאור זינגרמן
@imahotbstyle
הצטרפו אלינו באינסטגרם - הכי כיף איתנו!
אמהות בסטייל - המגזין