קריאת חובה: ספרים רבותי, ספרים

06.06.17 יום ג'
מאת:

מאז ומעולם ליוו אותנו ספרים. עוד כשהיינו ילדות, בכל יום הולדת או חג קיבלנו במתנה ספר אחד לפחות. את האהבה לספרים אנחנו מנסות להעביר הלאה ותוך כדי לא מפסיקות להתרשם מהרמה הגבוהה של ספרי הילדים כיום, הכתובים נפלא ומאויירים לעילא.

 

לכבוד שבוע הספר העברי התכנסנו כאן כדי להביא לפניכן אסופה נהדרת של ספרי חובה שובי לב, שאנחנו אוהבות במיוחד וממליצות עליהם מכל הלב. כמובן שהם עברו גם את תו התקן המחמיר ביותר - הקטנטנות שלנו, שמצטרפות להמלצות ומבחינתן אלה לגמרי ספרי חובה.

 

 

אז בפעם הבאה שאתן מבקרות בחנות ספרים או בדוכני שבוע הספר, הצטיידו לפחות בספר אחד מהרשימה שלנו. לא תצטערו!

 

המלצות ספרי ילדים בעברית

 

1. "המנגינה" הוא ספר מאת עודד בורלא המציג סיפור קסום על מנגינה שמחפשת את מקומה בעולם. הספר מלווה באיורים הנפלאים והצבעוניים של אסף בן הרוש, מאייר ואמן מוכשר. הספר מתאים גם לפעוטות וגם לגדולים, אם בזכות האיורים ואם בזכות הטקסט המיוחד או אפשר להקריא בצורה פשוטה או לחפש בו את שלל המשמעויות המורכבות המסתתרות בין המילים. (הוצאת ספרית פועלים)

2. "להתראות באנטארקטיקה" הוא ספר ילדים מיוחד ושובה לב. הטקסטים מתאימים החל מגיל 3 ואולי קצת יותר אבל האיורים של בתיה קולטון כל כך יפים ומלאים בפרטים כך שהוא מתאים גם לגילאים מוקדמים יותר, אם בוחרים לשים את הדגש על האיור. גיבור הסיפור הוא איש שמקבל בדואר חבילה משונה וצריך לדאוג לה ולטפל בה. מדובר בסיפור נהדר, מרתק ומצחיק. (הוצאת דביר)

 

3. "חמישה חושים ועוד אחד" הוא ספר שפגשנו בפרוייקט הדסטארט וקרץ אלינו במיוחד וכתבה אותו פולי קנצ'וק. כמובן שהספר הצליח לאסוף את הסכום הנדרש בכדי שיצא לאור ואנחנו קיבלנו עותק משגע מהמהדורה הראשונה. הסיפור הוא למעשה מפגש ראשוני בין הילדים לבין חמשת החושים ועם החוש השישי היחיד והמיוחד. הטקסטים קצרצרים ומתאימים גם לקטנטנים במיוחד. על האיורים אחראי דניאל גולדפרב, מאייר צעיר ומוכשר במיוחד והאיורים עצמם נעימים, מלאים בהומור ובפשטות ומאוד מתקשרים. הספר מתאים החל מגיל שנתיים. (הוצאת מרום תרבות ישראלית)

 

המלצות ספרי ילדים בעברית

 

4. "האריה הרעמתן והג'ירפה גם" הוא סיפור בחרוזים על אריה שמחליט יום אחד להסתפר כי חם לו עם הרעמה הגדולה. לאחר התספורת וכשהוא ללא הרעמה המפוארת מחליט חברו הטוב שהאריה כבר לא מלך החיות. הספר עוסק בקבלת השונה, בסובלנות ובחברות ומלווה באיורים נהדרים. הספר מתאים החל מגיל 3. (הוצאת עם עובד)

 

5. "גן גורים" של רפאל ספורטה הוא אחד הספרים האהובים עלינו. את העותק הראשון שלנו קיבלנו כשהיינו אנחנו עצמנו קטנטנות ועד היום אנחנו זוכרות את רובו בעל פה. הספר כתוב בחרוזים, בצורה קלילה ובטקסטים מתנגנים ומופלאים. (הוצאת תפוח)

 

 

6. "אהבתה של רוזי פטרוסיל" הוא ספר משותף לסופרת נורית זרחי ולמאיירת הילה חבקין. מדובר על סיפור אהבה נכזבת בין רוזי הארנבת למר חס הארנב. הספר הכתוב בצורה מיוחדת, כזו שלרוב לא נתקלים בה בכתיבה לילדים, אפשר לומר שהסגנון מזכיר קצת שירה. הטקסטים בסיפור לא תמיד ברורים לקטנטנים אבל עם הכוונה נכונה הם פשוט מקסימים ואצלנו בבית מדובר באחד הסיפורים האהובים. הסיפור מתאים החל מגיל שנתיים. (הוצאת עם עובד)

 

7. "ארץ הגרביים האבודים" הוא סיפור נהדר על הארץ מיוחדת ודמיונית, ארץ הגרביים האבודים. בספר תוכלו להכיר דמויות משונות ונהדרות ואת הארץ המופלאה שכל הורה בוודאי תוהה היכן היא נמצאת. הסיפור מתאים לילדים מגיל 4. (הוצאת סער)

 

המלצות ספרי ילדים בעברית

 

8. "קטנטנה בגינה" של גלית ראב"ד אולי מוכר לכן כי כבר המלצנו לכן עליו בעבר. ואכן, כמעט שנה וחצי עברו עברו מאז ההמלצה והספר נשאר בגדר אחד הספרים האהובים בבית. מדובר בספר שירים נ-ה-ד-ר לפעוטות. הספר כתוב מעולה והאיורים בו עליהם אחראית ולי מינצי הם לא פחות ממופלאים, כל שיר וכל איור הם יצירת מופת של ממש וזו אחת הרכישות המוצלחות ביותר שלנו. מתאים החל מגיל שנה. (הוצאת כנרת)

 

9. "מה נעים להיות בחוץ" של עדולה (שם העט של המשוררת והמתרגמת סבינה מסג) הוא ספר שירים קצרצרים ומלאי שמחה ואהבת החיים לפעוטות. השירים והאיורים מלאים בדימויי יום יום מהטבע והם מתכון מנצח לילדות ישראלית קלאסית. (הוצאת ספרית פועלים)

 

10. ״הנסיכה הכי גרועה״ מאת אנה קמפ ושרה אוגילוי הוא טוויסט ערמומי ומענג הקורא תיגר על קלאסיקות סיפורי הנסיכה היפהפיה וחסרת הישע הנגאלת מצפורני הדרקון המרושע על ידי הנסיך יפה התואר. (ומאז הם חיים באושר עד עצם היום הזה). הנסיכה הגרועה מי-טל המסרבת להיכנע לתכתיבי הז׳אנר ופועלת בדרכה הייחודית ומלאת החן כדי לשנות את המצב ולחיות באושר ואושר עד עצם היום הזה, אבל באופן בו *היא* בוחרת. (הוצאת כנרת)

 

המלצות ספרי ילדים בעברית

 

 

11. הספר (בכריכת קרטון קשיחה עם פינות עגולות ונעימות יש לציין) ״מאה ושש דרוריות חביבות״ מאת סמואל מרשק ודניאיל חארמס, באיוריה כובשי הלב של הלה חבקין ובתרגומה הנעים של עינת יקיר הינו יצירת מופת רוסית לפעוטות המביאה לארצנו החמה משב רוח קריר ונעים של תרבות רחוקה בניחוח מרגש של פעם.
הספר מתאר את שגרת יומן הפעלתנית של שבט דרוריות החיות להן ביחד באושר ושמחה במצלול נעים ואוצר מילים עשיר ומעשיר. (הוצאת עם עובד)

 

12. ״נַמֶרֶת״ של אורנה לנדאו הוא ספר מקסים לילדים, אבל לא פחות מכך, לאימהות. הכל מתחיל בבוקר משונה אחד, בו אשה אחת מתעוררת ומגלה שבתה הקטנה הפכה לנמר. אבל איך מרפאים את מחלת הנמרת? רופא הילדים אובד עצות, לוטרינר אין מושג, לאחים מחמלי, מחמדי ובבת עיני יש המון רעיונות יצירתיים אבל בסופו של דבר אמא יודעת בדיוק מה לעשות. (הוצאת כנרת)

 

13. אמן האיור בחפצים חנוך פיבן מספר בספרו ״כפפה אחת ורודה״ סיפור מקסים וצבעוני לילדים. כפפה אחת ורודה נופלת מכיס המעיל של ילדה ונשארת לבדה, מבולבלת ומפוחדת. בדרך היא פוגשת חיות שונות ומשונות ומגלה על עצמה שגם לבדה היא יכולה לעשות ולהיות כל כך הרבה דברים! בסופו של יום היא מתגעגעת מאוד לאחותה התאומה ולילדה ומוצאת את הדרך אליהן בחזרה. (הוצאת עם עובד)

 

14. על הספר "אבקת הקסמים" של ליהי רז דואני כבר כתבנו כאן, בכתבת מתנות סוף השנה שלנו, אבל הספר לחלוטין עומד בפני עצמו וראוי להיכלל ברשימה שלנו. זהו סיפור לילה טוב מרגיע, העוזר לילדים להתמודד עם חלומות רעים באמצעות דמויות קסומות ונפלאות. האיורים המקסימים של רחלי בן-אהרן עשויים בקוים שחורים בלבד ותפקידם של הילדים הוא לצבוע את הדפים ולהפיח בספר חיים חלומיים וקסומים. (הוצאה עצמית)

 

המלצות ספרי ילדים בעברית

 

15. "עוג מלך הבשן" היא גרסה של נתן אלתרמן לסיפור המוכר מן המקורות. המאייר אביאל בסיל מפיח בעוג חיים חדשים. עוג מוצג כיורש עצר טוב לב ובודד של שבט אפריקני אקזוטי בעל דמות עצומה. על האיורים של ספר זה זכה בסיל בציון לשבח בפרס מוזיאון ישראל לאיור ספר ילדים על-שם בן יצחק. (הוצאת הקיבוץ המאוחד)

 

16. "פיפ הקטנה רוצה הביתה" הוא סיפור על עלילתי קצר המתאים לילדים מגיל 3. אבא ואמא של פיפ הפינגווינית הקטנה תמיד אמרו לה לא להתרחק כשהיא משחקת, מטיילת וחוקרת את ערבות הקרח ופיפ תמיד הקשיבה לקולם. עד שיום אחד בעקבות נוצה שהתעופפה ברוח פיפ גילתה שהיא כבר איננה נמצאת בביתה ולא יודעת היכן הוריה. הספר ממחיש בצורה מרגשת את המושגים בית ומשפחה. (הוצאת כנרת)

 

 

17. הסופר טל חן והמאייר אביאל בסיל יצרו את הספר המקסים ״סיפור על מילה שחסרה לה התחלה״, המיועד לקטנטנים שזה עתה לומדים לדבר. שחר הקטנה יודעת בדיוק מה היא רוצה שאביה המוכשר יצייר אבל עוד לא יודעת להגיד מה. אבא מנסה ומנסה לצייר עוד ועוד ציור אבל שחר עוד לא מרוצה, כי המילה החסרה עוד לא נמצאה. האם אבא יפתור בסוף את החידה? ובטח תוקסמו כמונו לדעת שדמותו של האבא בספר מבוססת על דמותו של אביאל. (הוצאת כנרת)

 

18. על ספרה של המאיירת רחלי שלו כתבנו כאן (ואפילו צירפנו לכן פרינטבל לצביעה מתוך הספר) אבל מאז פרסום הכתבה ״רק בישראל - ספר החיפושים הגדול״ הפך לרב מכר היסטרי ולא יכולנו שלא להזכיר אותו גם פה. זהו ספר חיפושים (סטייל ׳איפה אפי׳) בו מסתתרות מספר דמויות קבועות אותם צריך למצוא בתוך איורים מרובי פרטים ועלילה. הספר כולל עמודי צביעה להנאת הילדים. (הוצאת ידיעות אחרונות ספרי חמד)

קריאה נעימה!

ואם אתן תוהות איך לסדר פינת קריאה כיפית, כאן תמצאו רעיונות שווים >

Save

Save

ברוכות הבאות, נעים מאוד להכיר

שמי טל מאור זינגרמן, המייסדת והעורכת של ׳אמהות בסטייל׳.

מעצבת, יזמית, אשת קהילות ותוכן, נשואה לשי ואמא גאה לשתי בנות שהן פשוט החיים שלי. בשנת 2010 פתחתי את הבלוג הראשון שלי ׳כלות אורבניות׳ ומאז אני לא מפסיקה לכתוב ולצלם. כאן במגזין ובקהילות שלנו אני משתפת את כל ההמלצות והתובנות שלי כאמא מכורת עיצוב ואסתטיקה וגם סוקרת שלל מוצרים מעולמות הלייף סטייל לאמהות וילדים.

במהלך השנים האחרונות התאהבתי בחינוך המונטסורי והחלטתי להתעמק באהבה האמיתית שלי: לבבות של ילדים והורים.
בשנת 2021 התחלתי ללמוד את הגישה באופן רשמי בארגון המונטסורי העולמי מייסודה של ד״ר מריה מונטסורי וממשיכי דרכה.
כיום אני בעלת תעודת מונטסורי אסיסטנט לגילי 0-3, 3-6 וגם 6-12

ובאוקטובר 2023 התחלתי ללמוד לקבלת תואר דיפלומה בינלאומי ולהפוך למדריכה מונטסורית מוסמכת AMI .

אני מאמינה שתוכן טוב, יפה ואיכותי יכול לשדרג מהותית את חווית האימהות ובעיקר לגרום לכל אחת מאיתנו לא להרגיש לבד.
ואם הגעת עד לכאן,
כנראה שאת מסכימה איתי ואת הכי מוזמנת להצטרף!


מחכה לך בקבוצה הסודית  בקבוצת עיצוב חדרי הילדים  וגם באינסטגרם הפעיל שלי >

 

 

טל מאור זינגרמן
@imahotbstyle
הצטרפו אלינו באינסטגרם - הכי כיף איתנו!
אמהות בסטייל - המגזין