קריאת חובה: פוסט אורח - חמישה ספרי ילדים עם משמעות

07.07.20 יום ג'
מאת:

 בשנים האחרונות, בעצם מאז שהפכתי לאמא, המקצוע השני שלי הפך להיות 'משכתבת'.


סיפורים קלאסיים שאהבנו בילדותינו, וגם סיפורים חדשים ומושכים- דורשים לפעמים 'שיפוץ' קליל. אתן יודעות, מילה פה, מילה שם, דף שנעדיף לדלג עליו באלגנטיות...


ספרי ילדים וקריאה משותפת שלהם, יכולים לחולל פלאים בקשר שלנו עם הילדים והילדות שלנו, ובהתפתחות הקוגניטיבית, הרגשית והחברתית של הקטנטנים והקטנטנות.

אבל המסרים שבהם, השפה שבה כתוב הספר והאיורים שבתוכו- חשובים לא פחות.


מיזם ספרות עם משמעות נולד מתוך הצורך שלי כאמא בכלי נגיש, מקצועי ויעיל להעברה של מסרים החשובים להתפתחותם הרגשית והחברתית של הילדים שלי, ולעזרה בהתמודדות עם משברים וצמתים בחייהם של האהובים שלי.


הספרים המשמעותיים המשתתפים במיזם עומדים בקריטריונים מוקפדים שנקבעו על ידי מומחים מתחומי התפתחות הילד, טיפול בילדים וחינוך, ומהווים כלים נגישים ויעילים להעברה של מסרים החשובים להתפתחות ילדינו.


הצטרפו אליי, מבטיחה להמליץ רק על ספרים משמעותיים ומדהימים במיוחד:

 

חמש המלצות על ספרים לילדים עם משמעות

 

1. פתרון פשוט מאוד
רחלי בן עמרם, איירה: ויקי ספיר

לפעמים גם ברגעים של משבר וקונפליקט, הילדים שלנו יכולים להפתיע עם פתרונות מקוריים שבכלל לא היינו חושבים עליהם. כל הורה נתקל לפחות פעם אחת (ואולי אפילו פעם ביום) בהתנגדות, בכי, זעם ושלל תגובות מאתגרות של ילדינו- שמגיעות תמיד מתי שאין לנו זמן, בדיוק שאנחנו ממהרים, ובדיוק.... שצריך ללכת להתקלח ולישון!

 

לביא ואמא שלו מלמדים אותנו בסיפורם הקסום כיצד להתעלות על הרגעים הקשים הללו, לצלוח אותם יחד- ולצאת מחוזקים יותר. הספר "פתרון פשוט מאוד" מביא בצורה מרתקת וקלילה את גישת התקשורת המקרבת אשר מעמידה את היחסים בין ההורה לילד במרכז, תוך מתן כלים פרקטיים ליצירת שיח חיובי ומקדם- עד לפתרון הבעיה ממקום חזק ויצירתי.

לרכישת הספר לחצו כאן >

 

2. מה יש בבטן של אמא של עדן?
שירי רבינוביץ' זיו, איירה: קסאניה לוגובסקי

התמודדות עם אח חדש במשפחה יכולה להיות מאתגרת, אך עם הכלים הנכונים- ניתן ללמוד מהסיטואציה הייחודית ולגייס את המצב לחיזוק הקשר המשפחתי.


בשונה מספרים אחרים על אח חדש במשפחה, הספר "מה יש בבטן של אמא של עדן?" מתאר באופן מפורט ומרתק את רגשותיה של עדן הקטנה בנוגע להריון של אמא, ומציע לבסוף דימוי יצירתי ומקסים המאפשר לעדן ולאמא להתקרב ולחזק את הקשר שלהן לצד הקושי עם השינוי העתיד לבוא. הספר ייחודי בנקודת מבטו ומכיל כלים פרקטיים להכנת הילדים וגם ההורים להתמודדות עם אח חדש במשפחה.
לרכישת הספר לחצו כאן>

 

3. הפיג'מות של אוריקי
דנה נעמי בן שלמי, איירה: טליה דריגס

"לישון זה משעמם ולא כיף! מי בכלל רוצה ללכת לישון?"

אוריקי, בדומה לילדים רבים- פשוט לא רוצה ללכת לישון.

היום שלה מלא ומעניין, ובלילה יש שקט- משעמם!

בספר הנהדר, מוצאת אוריקי הנהדרת פתרונות להתמודדות עם הקושי לגמרי לבדה ויוצאת בכל לילה למסע מופלא. לבסוף, אוריקי מגיעה לתובנה חשובה- השקט לא כל כך נורא.

הספר "הפיג'מות של אוריקי" מנגיש בצורה קלילה את ההתמודדות עם קשיי השינה אצל ילדים, ומשלב בתוכו כלים פרקטיים שיעזרו לכם ולילדיכם לחבק את השקט הנפלא, המאפשר לנו רגע של עצירה, הרפיה, התבוננות וזמן עם עצמנו.


בסוף הסיפור מחכה מדיטציה מיוחדת לשנת לילה מרגיעה, שתלווה את ילדיכם אחרי כל ההרפתקאות והריגושים, אל השינה המבורכת, אל המפגש עם עצמכם, המפגש עם השקט.
לרכישת הספר לחצו כאן >


 

חמש המלצות על ספרי ילדים עם משמעות

4. כל אחד הוא קצת שונה
אלון קכל, איירה: אנה פודולני

המפגש עם האחר והשונה יכול להציף רגשות שונים אצל ילדינו (וגם אצלנו).
מה זה אומר עליו, שהוא כל כך שונה ממני? ומה זה אומר עליי? האם הוא פחות טוב ממני? אולי אני פחות טובה ממנו?

 

הסיפור הנפלא והאיורים המתוקים, שובים בקסמם קטנטנים וגדולים כאחד, ומאפשרים לנו לדון עם ילדינו על סוגיה מרכזית ומאוד משמעותית בחיינו ובחיי ילדינו: קבלת השונה וקבלה עצמית.

הספר "כל אחד הוא קצת שונה" חשוב ומשמעותי מאין כמותו.

בסופו, תמצאו שאלות מנחות לדיון עם הילד או הילדה שלכם על כל אחד מחלקי הספר- על מנת להעצים את חווית הקריאה והפנמת המסרים בצורה מיטבית.

לרכישת הספר לחצו כאן >

 

5. מעשה טוב ומדבק
כתבה ואיירה: אנה פודולני

ספרי ילדים בנושא חברות עוזרים לנו ללמד את ילדינו על רגישות חברתית, הבנת צרכיו של האחר, הגשת עזרה ובקשת עזרה מחבר. הספר "מעשה טוב ומדבק" מתאר בפשטות ומתיקות את ההשפעה של מעשה טוב ומסייע לנו לתווך לילדינו את ערכי החברות והרגישות החברתית.

 

הספר הקסום, ייחודי בפשטותו וביכולתו להנגיש מסר כה חשוב ולעיתים אף מורכב, גם לקטנטנים ולקטנטנות.
לרכישת הספר לחצו כאן >

 


+++

ואם תרשו לי להיות מעט רגשנית לסיום - נצלו את זמן שעת הסיפור לחיבוק, נשיקה, הקשבה ושיח קרוב. דאגו לבחור בקפידה את הספרים שנכנסים אליכן הביתה וודאו שהתוכן והאיורים עומדים בקנה אחד עם הערכים והמסרים שאתן מעוניינות להעביר לילדים ולילדות שלכן.


הילדים והילדות שלנו, המתנות הקטנות שקיבלנו הן כל כך חכמות. הם כל כך רגישים. אנחנו יכולות וצריכות לעטוף אותן ואותם בתכנים חיוביים, מקרבים ומעצימים- וזה אפילו לא כל כך קשה!

מיזם ספרות עם משמעות שני פרידמן

עו"ס שני פרידמן, מנהלת מיזם ספרות עם משמעות, אמא של דר ופז

ברוכות הבאות, נעים מאוד להכיר

שמי טל מאור זינגרמן, המייסדת והעורכת של ׳אמהות בסטייל׳.

מעצבת, יזמית, אשת קהילות ותוכן, נשואה לשי ואמא גאה לשתי בנות שהן פשוט החיים שלי. בשנת 2010 פתחתי את הבלוג הראשון שלי ׳כלות אורבניות׳ ומאז אני לא מפסיקה לכתוב ולצלם. כאן במגזין ובקהילות שלנו אני משתפת את כל ההמלצות והתובנות שלי כאמא מכורת עיצוב ואסתטיקה וגם סוקרת שלל מוצרים מעולמות הלייף סטייל לאמהות וילדים.

במהלך השנים האחרונות התאהבתי בחינוך המונטסורי והחלטתי להתעמק באהבה האמיתית שלי: לבבות של ילדים והורים.
בשנת 2021 התחלתי ללמוד את הגישה באופן רשמי בארגון המונטסורי העולמי מייסודה של ד״ר מריה מונטסורי וממשיכי דרכה.
כיום אני בעלת תעודת מונטסורי אסיסטנט לגילי 0-3, 3-6 וגם 6-12

ובאוקטובר 2023 התחלתי ללמוד לקבלת תואר דיפלומה בינלאומי ולהפוך למדריכה מונטסורית מוסמכת AMI .

אני מאמינה שתוכן טוב, יפה ואיכותי יכול לשדרג מהותית את חווית האימהות ובעיקר לגרום לכל אחת מאיתנו לא להרגיש לבד.
ואם הגעת עד לכאן,
כנראה שאת מסכימה איתי ואת הכי מוזמנת להצטרף!


מחכה לך בקבוצה הסודית  בקבוצת עיצוב חדרי הילדים  וגם באינסטגרם הפעיל שלי >

 

 

טל מאור זינגרמן
@imahotbstyle
הצטרפו אלינו באינסטגרם - הכי כיף איתנו!
אמהות בסטייל - המגזין