קריאת חובה: 17 המלצות ספרים לזמן איכות

06.09.17 יום ד'
מאת:

אנחנו מגדלות בבית תולעי ספרים קטנות שמבקשות מדי ערב לקרוא יחד עוד ועוד ספרים. מבחינתנו, כל המרבה הרי זה משובח בעיקר משום שכל הזמן יוצאים לאוויר העולם עוד ועוד ספרים נהדרים לילדים, מאויירים באופן משגע וכתובים בשפה עשירה.


כחלק ממערך החיפושים אחר פעילויות מגניבות לילדים, מצאנו גם כמה ספרי פעילות עם חותמות, הדבקות ואפילו כאלו הכוללים ציור בין דפי הספר - פתרון מושלם לנסיעות ולשעות עייפות בהן מחפשים פעילות שקטה ונינוחה.

 

מוכנות לראות את הרשימה המנצחת שלנו? קדימה!
(קליק על שם הספר יוביל אתכן לחנות ממנה ניתן לרכוש אותו)

 

 המלצות ספרים לילדים 9instyle

 

 

1. DC Super Heroes: My First Book of Girl Power הוא ספרון קטן בדפים קשיחים וכולו מלא בדמויות של נשים גיבורות על וחזקות שיכולות לשמש דוגמה לילדים ולילדות שונות. בספר ישנם מסרים מעצימים על כל דמות והכוח המיוחד שלה. (הוצאת Downtown Bookworks)

2. Animal Doodles הוא סט כרטיסיות גדול עם פעילויות שונות בנושאי חיות המגיע עם טוש לציור ולקישוט הכרטיסיות. הטוש שמגיע יחד עם הכרטיסיות הוא טוש מחיק ולכן ניתן לעשות בכרטיסיות שימוש חוזר. הכרטיסיות מתאימות החל מגיל שנתיים. (הוצאת Usborne Publishing Ltd)

3. Wipe-Clean First Drawing הוא ספר פעילויות נוסף המגיע עם טוש מחיק. הפעם מדובר ברמה מתקדמת יותר מאחר ובין דפי הפעילות מופיעים ציורים בקווים מקווקווים עליהם הילדים צריכים לחזור והפעילויות מוכוונות יותר ופחות חופשיות כמו בסט הכרטיסיות הקודם שראיתן. הפעילויות מתאימות לילדים מגיל 3. (הוצאת Usborne Publishing Ltd)

 

המלצות ספרים לילדים 9instyle


4. Happy Baby היא סדרה של ארבעה ספרונים קטנים עם צבעוניות קונטרסטית ומותאמת לפעוטות. לכל ספרון איורים בנושא אחר וכולם מעוצבים במיוחד לקטנטנים. מתאים החל מגיל חצי שנה. (הוצאת Usborne Publishing Ltd)

5. Busy Builders הוא ספר בו תוכלו לראות כיצד פועלי הבניין עובדים ומבצעים פעולות שונות. בתוך הספר מסתתרות לשוניות אותן הילדים יכולים להזיז ולמשוך ובכך אלמנטים בתוך הספר זזים מצד לצד. אהבנו את הספר הזה במיוחד מאחר וכבר בכריכה שלו אפשר לראות גם בחורה העובדת לצד הבנים בעבודות בניין, עם מריצה וקסדת מגן לראשה, כשהיא לבושה ממש כמו הבנים ובמידות גוף רגילות ואין כמו איורים המציגים שוויון מגדרי כדי לכבוש את ליבנו. (הוצאת Pan MacMillan)

6. Sticker Activities הוא ספר פעילות מתוק לילדים עם מדבקות צבעוניות בצורות שונות אותן מדביקים על גבי העמודים השונים ויוצרים צורות וחיות מתוקות. זו הזדמנות מצוינת ללמד את הילדים את שמות הצבעים והצורות ולעבוד על מוטוריקה עדינה. הספר מתאים החל מגיל שנתיים. (הוצאת Usborne Publishing Ltd)

 

7. Sticker Action Heroes הוא ספר פעילות שנכנס הישר לרשימה מאחר וראינו לצד דמויות הגברים האמיצות גם דמות של אישה אמיצה שככל הנראה עובדת בבניה כשווה בין שווים. מדובר בספר פעילות שיעסיק את הקטנטנים שלנו שעות רבות. המדבקות בספר ניתנות לשימוש חוזר ואם לא מיקמנו אותן בדיוק כמו שרצינו אפשר להוריד אותן ולהדביק שוב ושוב. הפעיליות מתאימות החל מגיל שנתיים. (הוצאת Usborne Publishing Ltd)

המלצות ספרים לילדים 9instyle

 

 

8. Rubber Stamp Activities הוא ספר פעילות נוסף עם פעילויות ברמות קושי שונות בו יוכלו לקחת חלק גם קטנטנים וגם ילדים גדולים יותר מאחר וכל פעילות ניתן לבצע ברמה הפשוטה ביותר או ברמה מורכבת יותר, בהתאם ליכולותיו של הילד. הספר הצבעוני מלא באלמנטים ובדימויים מעולם החי והצומח ומגיע עם סט חותמות בצורות שונות ומשטחי דיו קטנים בכמה צבעים. אפשר לתת לקטנטנים ליצור בצורה חופשית או לשבת איתם, להדריך אותם ולתת להם משימות שונות. הספר מתאים החל מגיל שנה. (הוצאת Usborne Publishing Ltd)

 

9. ספר האותיות של נפתלי הוא קלאסיקה של הסופרת והמאיירת האהובה אלונה פרנקל. בספר לומד נפתלי על כל אות ואות ויחד איתו נכנסים הילדים לעולם נהדר, בו הם עושים את הצעד הראשון לקראת רכישת מיומנות הקריאה. הספר מתאים החל מגיל שנה. (הוצאת כנרת, זמורה-ביתן, דביר)

10. ספר המספרים של נפתלי, גם הוא נכתב ואויר בידי אלונה פרנקל האהובה. מדובר בספר נהדר ללימוד מספרים, עם איורים פשוטים, נהדרים ומתקשרים, אשר מראים לילדים בצורה פשוטה כיצד נראית כל ספרה ועוזר ללמוד את פעולה המניה. הספר מתאים החל מגיל שנה. (הוצאת כנרת, זמורה-ביתן, דביר)

11. הקוסם מגבעת דאדא הוא ספרו השני של סופר הילדים טל חן. הספר מתווך לילדים במילים פשוטות ובדימויים מצחיקים פרי מכחולה של המאיירת טל בבלי את משמעותו של זרם הדאדא באמנות. העולם הדאדאיסטי שנוצר בסיפור מעודד ילדים לחשיבה יצירתית ובעיקר נותן להם זווית מעניינת על אמנות ועל חשיבה יצירתית מחוץ למסגרת. (הוצאת מוזיאון ינקו דאדא, עין הוד)

את הספר אפשר להזמין בחנות המוזיאון ינקו דאדא בטלפון 04-984-2350

 

המלצות ספרים לילדים 9instyle

 

12. פתאום נשבה הרוח שכתבה גלית ראב״ד הוא ספר שפגשנו בו לראשונה כשחיפשנו ספרים נוספים של הסופרת אחרי שכל כך אהבנו את ספרה הראשון "קטנטנה בגינה". זהו ספר משובב נפש המספר באופן פיוטי ומלא רגש על חברות בין ילדים ועל הקשר בין האדם לטבע. הסיפור מלווה באיוריה הנהדרים של מאיה שלייפר. (הוצאת כנרת, זמורה-ביתן, דביר)


13. איש המים של גילי הוא ספרו הראשון והיחיד לילדים של המשורר אמיר גלבוע, הספר יצא לראשונה בשנת 1963 אך התכנים בו נשארו רלוונטיים עד היום. הספר עוסק בקשר המיוחד בין אב לביתו ומתאר מסע דמיוני ונהדר היוצא מהמציאות ועף הרחק אי שם בשטף דיבור מהפנט מנקודת מבטה של גילי, ילדה קטנה ומלאת דימיון. איוריה הנהדרים של ליאורה גרוסמן השזורים בין דפי הספר יוצרים עולם מלא תוכן לילדים. הספר מתאים לגילאי 4-7 אבל גם קטנים יותר יוכלו ליהנות מהשפה העשירה ומנקודת המבט של גיבורת הספר. (הוצאת כנרת, זמורה-ביתן, דביר)

 

14. מה עושים עם סבתא הוא ספרה החדש ומלא ההומור של הסופרת, התסריטאית והמחזאית עדנה מזי"א. הספר מראה איך יום רגיל אצל סבתא יכול להפוך לבילוי מסעיר ומרגש. את הספר מלווים איוריה של מעצבת התפאורה והתלבושות אורנה סמורגונסקי ואפשר ממש לראות בכל איור איך כל דף ודף מאויירים כאילו נלקחו מתפאורה של הצגה. הספר מתאים לגילאי 4-7 ויכול לשמש כמתנה נהדרת לכל סבתא פעלתנית ונמרצת. (הוצאת כנרת, זמורה-ביתן, דביר)

המלצות ספרים לילדים 9instyle

 

 

15. בצלים ירוקים לרובי הוא ספר שירים לילדים אותו כתבה ברגישות שירן גבאי דמרי לאחר הולדת ביתה. שישה עשר השירים שבספר מתבוננים בעולם מזווית של ילד ומתארים ברגישות רבה ילדות ישראלית, כזו שכל ילד יוכל להזדהות איתה. זהו ספרה הראשון באיורה של כוכב ביבי אשר יצא לאור לאחר שזכה לתמיכה בפרוייקט ההאד סטארט שפתחה שירן. הספר מתאים לגילאי 4-7 וגם ילדים גדולים יותר יוכלו ליהנות ממנו. (הוצאה עצמית)


16. דינוזאורים - ספר לוח ספר פעילות כיפי המתאים במיוחד לנסיעות, בשל דפיו הקשיחים. לספר מצורפים ארבעה גירים צבעוניים ובכל עמוד ישנה פעילות אחרת המשלבת תירגול של העתקת צורות, ציור וכתיבה. מתאים לילדי הכיתות הנמוכות בבית הספר. (הוצאת כנרת, זמורה-ביתן, דביר)

17. פיות האותיות הוא סיפור קסום בחרוזים מענגים המציג לילדים את אותיות השפה העברית בדמות עולם קסום של פיות וגמדים. זהו ספרה הראשון של עדי רמבה ארז והאיורים המופלאים הם של המאיירת ג'ני מייליכוב, בוגרת בצלאל. הספר מתאים לגילאי 2-8. (הוצאה עצמית)

 +++

 

אם יש לכן המלצות לספרים שכל אחת פשוט חייבת שיהיו לה בבית, ספרים עם מקום לדמיון ולחשיבה, מפעילים ומהנים, מעצימים ומרגשים, אנחנו נשמח לשמוע עליהם ולהוסיף אותם למדור ההמלצות הבא שלנו!

 

ואם אתן עדיין לא נמצאות בקבוצה הכי שווה ברחבי הפייס, אנחנו מחכות לכן בקבוצה הסודית של 9insyle. בואו >

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

ברוכות הבאות, נעים מאוד להכיר

שמי טל מאור זינגרמן, המייסדת והעורכת של ׳אמהות בסטייל׳.

מעצבת, יזמית, אשת קהילות ותוכן, נשואה לשי ואמא גאה לשתי בנות שהן פשוט החיים שלי. בשנת 2010 פתחתי את הבלוג הראשון שלי ׳כלות אורבניות׳ ומאז אני לא מפסיקה לכתוב ולצלם. כאן במגזין ובקהילות שלנו אני משתפת את כל ההמלצות והתובנות שלי כאמא מכורת עיצוב ואסתטיקה וגם סוקרת שלל מוצרים מעולמות הלייף סטייל לאמהות וילדים.

במהלך השנים האחרונות התאהבתי בחינוך המונטסורי והחלטתי להתעמק באהבה האמיתית שלי: לבבות של ילדים והורים.
בשנת 2021 התחלתי ללמוד את הגישה באופן רשמי בארגון המונטסורי העולמי מייסודה של ד״ר מריה מונטסורי וממשיכי דרכה.
כיום אני בעלת תעודת מונטסורי אסיסטנט לגילי 0-3, 3-6 וגם 6-12

ובאוקטובר 2023 התחלתי ללמוד לקבלת תואר דיפלומה בינלאומי ולהפוך למדריכה מונטסורית מוסמכת AMI .

אני מאמינה שתוכן טוב, יפה ואיכותי יכול לשדרג מהותית את חווית האימהות ובעיקר לגרום לכל אחת מאיתנו לא להרגיש לבד.
ואם הגעת עד לכאן,
כנראה שאת מסכימה איתי ואת הכי מוזמנת להצטרף!


מחכה לך בקבוצה הסודית  בקבוצת עיצוב חדרי הילדים  וגם באינסטגרם הפעיל שלי >

 

 

טל מאור זינגרמן
@imahotbstyle
הצטרפו אלינו באינסטגרם - הכי כיף איתנו!
אמהות בסטייל - המגזין