קסם חמאת השיאה

23.01.16 יום ש'
מאת:

אם תבחנו בעיון את רשימת המרכיבים של תכשירי טיפול וטיפוח טבעיים לעור התינוק, תוכלו בוודאי לשים לב למרכיב אחד החוזר כמעט בכל תכשיר. זוהי חמאת השיאה.

 

חמאת השיאה עדיין לא הגיעה ללב המיינסטרים כמו חומרים טבעיים אחרים כגון אלוורה, שמן זית ואפילו שמן הקוקוס עליו כתבנו כאן, אך יודעות דבר יכולות להישבע ממש בסגולותיה הנפלאות של השיאה ומהן למדנו שכדאי לנו מאוד להחזיק בבית מוצרי טיפוח על טהרת אותה חמאה נפלאה וכמובן לדאוג שתמיד תהיה לנו בהישג יד חמאת שיאה טהורה ואיכותית ככל הניתן.

 

 

חמאת שיאה

 

 

לפני שנעבור לתכלס, כמה מילים על מקור חמאת השיאה. מדובר בעצם בליבת אגוזי שיאה, פירות עץ אגוז מסוג Mangifolia. עץ ענק זה, הגדל במערב אפריקה, מתחיל להניב פירות רק כאשר מגיע לגיל 25. אבל רק כשהוא מגיע לגיל 40 שנה פירותיו נמצאים בשיא איכותם וככל שהשורשים עמוקים יותר באדמה - כך פירותיו עשירים יותר בסגולות ריפוי.

 

וכשסגולות הריפוי הטבעיות הללו פוגשות את העור העדין של התינוקות שלנו - מתרחשים כל כך הרבה דברים טובים. ליקטנו רשימה מיוחדת של שימושים עבור תינוקות וילדים, מתוך מאות סגולותיה של חמאת הקסמים, הלא היא חמאת השיאה. הכי לגזור ולשמור:

1. חמאת שיאה לטיפול בעור מגורה
הצוואר המתוק עם הקפלים המשתפלים, הפולקעס העסיסיים של תינוקות רכים, אנחנו יכולות לנשק אותם כל היום, אבל, מספיק שפעם אחת לא ניגבנו ביסודיות אחרי האמבטיה, או שסתם היה היום יום פעלתני ומזיע במיוחד נוצרת אדמומיות ורגישות בין הקפלונים. אז אחרי ששטפנו (עדיף בלי סבון) נייבש את העור היטב בטפיחות קלות ונמרח את חמאת השיאה שמייד תחזיר לחות לעור המגורה ותסייע בריפוי.

 

2. חמאת שיאה למניעת גירויי כלור בבריכת שחייה
מי מאיתנו לא היתה בשיעור שחיית תינוקות, אפילו רק לשיעור נסיון? ניחוח הכלור בבריכות הקטנות והמחוממות מורגש ממרחקים. ומעבר לריח, הכלור גם מייבש את העור ועלול לגרום לגירויים, בייחוד אצל תינוקות רכים, עיסוי בחמאת שיאה על גוף הבייבי לפני הכניסה למים, תחצוץ בין גופו הקטן לכלור שבבריכה ותגן עליו מפני גירויים.

 

3. חמאה לטיפול בקילופי עור הקרקפת
תינוקות רכים נולדים עם שכבה דקה על הקרקפת אשר לרוב מתקלפת ונושרת בחודשים הראשונים לחייהם, כדי לסייע להסרת השכבה, אפשר למרוח באמבטיה שכבה דקה של שיאה על הראש ובעזרת מברשת שיער לתינוקות לסרק נגד כיוון צמיחת השיער, לחזור על הפעולה מדי כמה ימים ותקבלו ראש חלק ומתוק.

 

 

4. טיפול מהיר לאף אדום
קינוחי אף מרובים עלולים לגרום לגירוי וקילוף העור העדין מסביב לאף, אשר עדין במיוחד אצל תינוקות וילדים. מריחה של חמאת השיאה מסביב לאף ובכניסה למערות האף מרככת את העור ומסייעת לאיחוי והחלמה לש העור המגורה.

 

5. שיאה נגד יובש מזגנים
כשקר ומדליקים מזגן, בבית בלילה או במהלך היום בגן העור מתייבש ומאבד מגמישותו ועלולים להיווצר גירויי עור לא נעימים. לכן מומלץ לנצל כל החתלה למריחת חמאת שיאה על העור, ממש כמו שאנחנו מורחות קרם גוף לאחר מקלחת. בחורף יש לנו ״נוהל שיאה״ בטקס שינה, מסאג׳ מפנק עם חמאת שיאה, לפעמים נוסיף לחמאה 1-2 טיפות לבנדר שהופכות את החדר ברגע אחד לחלל ספא ריחני ומרגיע.

 

6. שיאה כנגד תולעים
כנראה שאין ילד שתולעים יפסחו עליו. זה מגרד ומציק להם עד כדי שגעון. לרוב המטרד הנורא מתגלה בשעות לילה מאוחרת ולכן ההמלצה הרווחת לטיפול SOS עד למפגש עם הרופא בבוקר היא למרוח גוש וזלין אשר ימנע מהתולעים לצאת החוצה מהטוסיק, להציק ולהכאיב. אנחנו מציעות להחליף את הוזלין הלא הוא תוצר של נפט, בחמאת שיאה טהורה - הידידותית הרבה יותר לעור הרך והעדין.

 

 

7. לחות לשפתיים יבשות
יובש קיצוני מייבש לנו את השפתיים וגם תינוקות ופעוטות עלולים לסבול מאותו יובש מציק. בעזרת שפתון העשוי מחמאת שיאה בלבד הצלחנו לגרום לקטנות שלנו למרוח וללחלח את השפתיים, כי זה הכי כיף ״להתאפר״ כמו אמא, אחרינו כל הגננות בגן הצטיידו בפלא הזה.

 

8. שיאה מרגיעה עקיצות
לא יודעות איך זה אצלכן, אבל אצלנו היתושים ממש אוהבים להתנחל בכל עונות השנה ולא רק בקיץ, אולי זה ה״הכל כלול״ שמפתה, בכל זאת, זוג הורים, פעוטה ואפילו כלבה - מכל הסוגים ומכל המינים. הודות לחמאת השיאה אנחנו כבר הרבה פחות מתרגשות, מיד עם תחושת העקצוץ מריחה של חמאת שיאה מקלה על הגרד ואפילו מאיטה את הנפיחות והגירוד שמגיעים אחרי. מאז התגלית המועילה, תמיד יש לנו קופסה קטנה בתיק עם שיאה, בכל יציאה מהבית.

 

9. שיאה נגד paper cuts
בקרוב נאלץ להרחיב את הבית על מנת להכיל את כל היצירות וציורי המופת של הבנות. מרוב שהן משקיעות מרץ ותשוקה בציורים קורה להן לא אחת להיחתך מהנייר. מדובר באחד המתחרים הגדולים של מכה מהפינה של השולחן באצבע הקטנה, הגורר אחר בכי כואב ונעלב. הנוהל אצלנו ידוע, חתך = משחת הפלא. מריחת שכבה דקה של שיאה מסייעת להחלמה ולאיחוי החתך במהירות שיא!

 

 

10. משחת הנקה
זה קורה כמעט לכולן, ההנקות הראשונות עלולות לפצוע את הפטמות וזה כואב! אז עד שתזמיני אלייך יועצת הנקה שתסייע לך להמנע מהפציעות, מריחה של חמאת שיאה תעשה פלאים ותאחה את הסדקים והפצעים. ואם תוסיפי שמן קוקוס לתמהיל - בכלל זה יהיה מצויין עבורך.

 

חמאת שיאה לטיפול בתינוקות

 

 

ולשאלת השאלות - איך בוחרים חמאת שיאה?


כדי ליהנות ולחוות מסגולות חמאת אגוז השיאה ולחוש בריפוי ו״בקיום ההבטחות״ חשוב להקפיד על מספר כללים:

 

כללי חובה
חשוב לקנות חמאת שיאה טהורה גולמית בכבישה קרה,
בעלת מרקם גרגרי שנמס במגע עם חום גוף
מרקמה דחוס וכבד
צבעה צהבהב-לבן, לא אחיד

ממה להתרחק
חמאת שיאה מזוקקת
חמאת שיאה שברשימת המרכיבים שלה מוזכרים רכיבים נוספים מלבד השיאה
גוון אחיד צהוב עד לבן
מרקם רך כשל חמאה

 

מכירות שימושים נוספים לחמאת שיאה? ספרו לנו בתגובות!

 

נ.ב -
בכל מקרה של בעיה רפואית יש להתייעץ עם רופא.

 

אהבתן את הכתבה? בטח תאהבו גם את הכתבות האלה:

 

שמן קוקוס - אוצר בצנצנצת >>

 

10 תכשירי טיפוח טבעיים לתינוקות ברכישה אונליין >>

 

 

 

 

Save

Save

Save

Save

ברוכות הבאות, נעים מאוד להכיר

שמי טל מאור זינגרמן, המייסדת והעורכת של ׳אמהות בסטייל׳.

מעצבת, יזמית, אשת קהילות ותוכן, נשואה לשי ואמא גאה לשתי בנות שהן פשוט החיים שלי. בשנת 2010 פתחתי את הבלוג הראשון שלי ׳כלות אורבניות׳ ומאז אני לא מפסיקה לכתוב ולצלם. כאן במגזין ובקהילות שלנו אני משתפת את כל ההמלצות והתובנות שלי כאמא מכורת עיצוב ואסתטיקה וגם סוקרת שלל מוצרים מעולמות הלייף סטייל לאמהות וילדים.

במהלך השנים האחרונות התאהבתי בחינוך המונטסורי והחלטתי להתעמק באהבה האמיתית שלי: לבבות של ילדים והורים.
בשנת 2021 התחלתי ללמוד את הגישה באופן רשמי בארגון המונטסורי העולמי מייסודה של ד״ר מריה מונטסורי וממשיכי דרכה.
כיום אני בעלת תעודת מונטסורי אסיסטנט לגילי 0-3, 3-6 וגם 6-12

ובאוקטובר 2023 התחלתי ללמוד לקבלת תואר דיפלומה בינלאומי ולהפוך למדריכה מונטסורית מוסמכת AMI .

אני מאמינה שתוכן טוב, יפה ואיכותי יכול לשדרג מהותית את חווית האימהות ובעיקר לגרום לכל אחת מאיתנו לא להרגיש לבד.
ואם הגעת עד לכאן,
כנראה שאת מסכימה איתי ואת הכי מוזמנת להצטרף!


מחכה לך בקבוצה הסודית  בקבוצת עיצוב חדרי הילדים  וגם באינסטגרם הפעיל שלי >

 

 

טל מאור זינגרמן
@imahotbstyle
הצטרפו אלינו באינסטגרם - הכי כיף איתנו!
אמהות בסטייל - המגזין