ההיסטוריה המשפחתית הבלתי כתובה

18.12.15 יום ו'
מאת:

את עדי כהן, הידיים, המוח והמצלמה שמאחורי סטודיו עדיגיטל, הכרנו קודם כל דרך התמונות.

תמונות מקצועיות, מוקפדות לעילא, עם תאורה מושלמת וקומפוזיציות חלומיות אשר פגשו אותנו לאורך השנים ברחבי הרשת ופורומים שונים של אימהות. לאחרונה הזדמן לנו לערוך איתה הכרות אישית, עת עבדנו ביחד על כתבה מיוחדת (שצפויה לעלות בקרוב למגזין, חכו חכו..) והיא התגלתה בפנינו באופן הכי אישי, חם ומחבק.

 

צילומי משפחה סטודיו עדיגיטל

 

מעבר למקצועיות הרבה, גילינו אישה מרתקת עם אג׳נדה מרתקת עוד יותר הנוגעת לצילום בכלל ולצילומי משפחה בפרט. בשיחותינו הרבות והארוכות גמענו את דבריה בשקיקה והם הותירו בנו חותם גדול והרבה חומר למחשבה.

 

צילומי משפחה

 

הכל התחיל מכך שהיא התוודתה בפנינו שלאחרונה חוותה שינוי גישה משמעותי כצלמת. אם בעבר הייתה מנסה לגרום למצלומיה להתמסר אליה, להיפתח למצלמה ולהגיע למקום בו נוח ונעים להם לשהות, כיום היא עושה בדיוק את הדבר ההפוך. ״פתאום שמתי לב שאני זאת המתמסרת למצולמים שלי. זאת תחושה מאוד חזקה שעוברת בתמונות״ סיפרה לנו עדי.

 

היפוך הגישה הזאת גרם לה לשנות כיוון ולהיות במקום חדש כצלמת. במקום הזה כל הצילומים יוצאים לחלוטין מהשטאנץ שהרי ההתייחסות היא אישית ואחרת כלפי כל מי שעומד לפני מצלמתה וכך כל סשן צילומים הופך לחד פעמי, לפתית שלג.

 

צילומי משפחה

 

כיום מטרתה העיקרית היא לצלם מבלי לביים. תפקידה הוא לארגן מראש את כל מה שהופך תמונה למוצלחת - תאורה נכונה, רקע יפה, ציוד צילום משובח - ואז לתת לקסם להתחולל לבד. וכשהוא קורה - להיות שם כדי לתעד אותו.

 

צילומי משפחה בים

 

צילומי משפחה בים

 

והתיעוד מבחינתה, משמעו לעצור את הזמן. ״לעצור את הזמן ברמה הויזואלית, כדי לכמת את סערת הרגשות המתחוללת בזמן ההורות. קשה לתאר הורות, קשה לתמלל את הרגש הגדול הזה שהורה חש, את האהבה העצומה שיש לו לילדיו״ אומרת עדי. ועצירת הזמן הזו, לכידת הרגעים לתמונה, כזו שניתן להדפיס ולהחזיק ביד - היא הדבר מבחינתה.

 

צילומי משפחה

 

צילומי משפחה

 

האמא שמתמסרת לילד שלה (או האבא כמובן) , באמת ובתמים, התמסרות אשר נובעת מתוך הרגע המיוחד הזה ששניהם חווים - לא עבור התמונה, אלא עבורם. ובדיוק ברגע הזה עדי והמצלמה מתמסרות שתיהן אליהם - וקולטות את הרגעים האלה, רגעים חד פעמיים שלא יחזרו לעולם - ובקליק אחד, לוכדות אותו.

 

צילומי משפחה

 

צילומי משפחה

 

צילומי משפחה סטודיו עדיגיטל

 

רק כך לדבריה, נוכל לראות את עצמנו מהצד כאימהות. כשאנחנו נמצאות בתוך התפקיד החשוב הזה, אנחנו לא יכולות לראות את עצמנו מהצד. ואנחנו לא יכולות לראות עד כמה אנחנו אימהות ממש טובות. לתמונה אחת כזו, החושפת בפנינו את האימהות שלנו כפםי שהיא משתקפת מהצד, יש ערך כל כך גבוה. תחשבו על עצמכן, מתי בפעם האחרונה ראיתן כמה שאתן אימהות נהדרות?

 

צילומים בסטודיו עדיגיטל

 

צילומי משפחה

 

וכך נוצרת לדברי עדי ״ההיסטוריה המשפחתית הבלתי כתובה״. והיא כל כך חשובה! ישנם מחקרים פסיכולוגים רבים, המוצאים קשר מוכח בין תחושת הביטחון שילד מרגיש בתוך התא המשפחתי שלו (תחושת ביטחון אשר משפיעה בהמשך על אספקטים כל כך רבים בחיים) לבין הימצאות תמונות פיזיות שלו ברחבי הבית ובתוך אלבום מודפס, כזה שאפשר לדפדף בו.

 

צילומי משפחה

 

צילומי משפחה בים

 

ואכן, מאז שעדי סיפרה לנו על המחקרים האלה, התחלנו לשים לב לכך. התמונות שלנו חייבות לצאת מתוך נבכי זכרונות הניידים שלנו, אלבומי הפייסבוק וחשבונות האינסטגרם ולהימצא בפרונט. אם זה על קירות הבית, כשומר מסך, על שולחן העבודה. תמונות משפחתיות מרגעים חשובים וגם יום יומיים, רגעים שוליים לכאורה, אך יקרי ערך. נזכרנו איך כשהיינו ילדות קטנות בעצמנו, אהבנו כל כך להסתכל על התמונות שלנו שהורינו תלו בבית וכמה שאהבנו לשוב עוד ועוד לאלבומי התמונות המשפחתיים ולדפדף בהם כל הזמן ואנחנו בהחלט מתכננות להעניק את אותה חוויה גם לילדנו.

 

צילומי משפחה בטבעצילום: סטודיו עדיגיטל

 

עדיגיטל ובני משפחתהעדי ומשפחתה, מתמסרים לצילומים.

 

נ.ב -
בזכות עדי נזכרנו שעוד מעט יום המשפחה וכולנו נצטרך לשלוח עם הילדים תמונות משפחתיות לגן. אנחנו ממליצות לשים לב כבר עכשיו שיש לכם כאלה בבית, מודפסות.

 

+ + +

ממליצות לעקוב אחרי חשבון האינסטגרם של עדיגיטל, לעוד הרבה רגעים יפים ומרגשים שכאלה.

 

 

פינצטה

ברוכות הבאות, נעים מאוד להכיר

שמי טל מאור זינגרמן, המייסדת והעורכת של ׳אמהות בסטייל׳.

מעצבת, יזמית, אשת קהילות ותוכן, נשואה לשי ואמא גאה לשתי בנות שהן פשוט החיים שלי. בשנת 2010 פתחתי את הבלוג הראשון שלי ׳כלות אורבניות׳ ומאז אני לא מפסיקה לכתוב ולצלם. כאן במגזין ובקהילות שלנו אני משתפת את כל ההמלצות והתובנות שלי כאמא מכורת עיצוב ואסתטיקה וגם סוקרת שלל מוצרים מעולמות הלייף סטייל לאמהות וילדים.

במהלך השנים האחרונות התאהבתי בחינוך המונטסורי והחלטתי להתעמק באהבה האמיתית שלי: לבבות של ילדים והורים.
בשנת 2021 התחלתי ללמוד את הגישה באופן רשמי בארגון המונטסורי העולמי מייסודה של ד״ר מריה מונטסורי וממשיכי דרכה.
כיום אני בעלת תעודת מונטסורי אסיסטנט לגילי 0-3, 3-6 וגם 6-12

ובאוקטובר 2023 התחלתי ללמוד לקבלת תואר דיפלומה בינלאומי ולהפוך למדריכה מונטסורית מוסמכת AMI .

אני מאמינה שתוכן טוב, יפה ואיכותי יכול לשדרג מהותית את חווית האימהות ובעיקר לגרום לכל אחת מאיתנו לא להרגיש לבד.
ואם הגעת עד לכאן,
כנראה שאת מסכימה איתי ואת הכי מוזמנת להצטרף!


מחכה לך בקבוצה הסודית  בקבוצת עיצוב חדרי הילדים  וגם באינסטגרם הפעיל שלי >

 

 

טל מאור זינגרמן
@imahotbstyle
הצטרפו אלינו באינסטגרם - הכי כיף איתנו!
אמהות בסטייל - המגזין