וינה: טיול עם תינוקת

24.09.17 יום א'
מאת:

לא מזמן חזרתי מטיול של חמישה ימים עם הבת שלי קים, תינוקת בת 7 חודשים, אמא שלי ואחותי.

לבחירת היעד היו שני קריטריונים:
1. יש אליו טיסה ישירה וקצרה.
2. יעד שעוד אף אחת מאיתנו לא הייתה בו.

ברגע שנבחר היעד, עוד לפני שהתחלתי לברר מה בדיוק אפשר לעשות בוינה, התחלתי לחשוב על איך נערכים עם תינוקת? כצעד ראשון פתחתי ב-Notes בטלפון רשימת אריזה ובכל פעם כשבדקתי או נזכרתי במשהו הוספתי לרשימה. מכל פריט ברשימה לקחתי את הכמויות שיספיקו לי בדיוק, מתוך מחשבה שתמיד אפשר לכבס בגדים, לקנות אוכל, חיתולים ומגבונים ביעד. התייעצתי רבות בנושא ולקח לי זמן רב להכין את הרשימה הסופית כדי שתהיה מקיפה. מאחר ואני גם משלבת הנקה ותמ״ל וקים גם מקבלת כבר מוצקים אל הרשימה התווספו מספר פריטים הכרחיים כמו בקבוקים, מזלג וסינר אוכל.

במקביל התחלתי להכין ולתכנן את הטיול עצמו - מקומות ללכת לבקר לפי אזורים, המלצות על לינה שיתאימו גם לתינוקות (יש מלונות למשל למבוגרים בלבד, יש מקומות שלא מספקים עריסות וכו׳), מסעדות, קניות, התניידות וטיפים כלליים. הקובץ שהכנתי ממש עזר לנו במהלך הטיול.

ואז הגענו לוינה!
האוסטרים מאוד אדיבים ונחמדים, רובם גם דוברים אנגלית ומאוד קל לתקשר איתם.
טיילנו כל היום עם העגלה והמנשא (קים מאוד אוהבת מנשא גם בארץ). מזג האוויר היה מעט הפכפך ולכן שק השינה שהבאתי לקים לעגלה היה בגדר חובה. גם כיסויה גשם של העגלה היה שימושי מאוד. חשוב לציין שאמא שלי ואחותי חלקו איתי את סחיבת המנשא והעגלה וזה ממש ממש מקל!

טיסה:
במהלך הטיסה הדיילות היו ממש נחמדות ונעימות, באו להסביר באופן אישי לפני ההמראה איך לחבר את הקטנה, נתנו טיפים וכל פעם שעברנו לידנו שאלו אם אני צריכה משהו ואפילו נתנו בובת אצבע במתנה לקטנה שלי. לשדה התעופה לקחתי איתי את העגלה שנמסרה בשרוול העליה למטוס ומשם היינו רק עם מנשא. לקחתי לטיול שני מנשאים כי במנשא הבד היא ישנה טוב יותר ולכן לטיסה ולשדה זה היה אולטימטיבי! עם הבייבי ביורן היא אוהבת לטייל בעיקר כשהפנים החוצה אז בו השתמשנו בעיקר בטיולים בעיר.

מבחינת התארגנות לשדה התעופה ולטיסה, הבאתי איתי אוכל שיספיק לה (אין הגבלה על כמות המים הרתוחים שאפשר לקחת), מנשאים, צעצועים (השתדלתי כאלה שלא מנגנים כדי לחוס על שאר הנוסעים) ושמיכה לכסות אותה במטוס. חשוב להביא משהו לעטוף איתו את העגלה כדי שלא תיהרס (הבאתי שקית גדולה וסלוטייפ עבה) וצעצועים שבין השאר מתחברים לעגלה. מקום טוב להעביר בו את הזמן בשדה הוא ג'ימבורי לקטנטנים שנמצא בכל שרוול (A B C D).

אני ממליצה לשבת בתחילת המטוס או בסופו כדי שתהיה גישה נוחה לשירותים ולדיילות במקרה הצורך.
בסיום הטיסה מקבלים את העגלה בחזרה יחד עם המזוודות ולכן המנשא היה יעיל מאוד. חשוב לציין שיש שירות של עגלות שאפשר לבקש בירידה מהמטוס אבל לא היה לי כוח להתעסק עם זה.

לינה:
לקחנו דירה במיקום מעולה ובאיזור מרכזי, ברחוב שקט צמוד לרכבת תחתית, לסופר, מסעדות ובית קפה. הדירה הייתה מאובזרת עם מטבח קטן וכל מה שצריך לבוקר (כיריים, קומקום חשמלי, מיקרו) שאפשרו לי לעשות סטריליזציה לבקבוקים בנוחות, להרתיח לה מים, מקלחת מרווחת וכיור שבו קילחתי את הקטנה, מיטות כולל לול קמפינג לתינוקת שדאגתי לוודא מראש מול הבעלים שקיים כתנאי להזמנה, אינטרנט חופשי ושולחן אוכל. בדירה היה לקים מרווח לזחול על הרצפה ואכלנו ארוחות בוקר בנוחות עם הקטנה כשהיא יכולה ״ללכלך״, בזמנים שלנו. בימים שלא התאים לנו לצאת מהחדר כי רצינו שתישן הכנו אוכל בדירה, הזמנו אוכל או קנינו והבאנו לדירה.

נגישות עם תינוקות:
וינה היא המקום הכי נגיש לתינוקות שיש! בכל תחנה ברכבת התחתית יש מעליות וחדרי ההחתלה וההאכלה מפוארים בכל מקום. בכל הקניונים והחנויות הגדולות חדרי ההאכלה ענקיים ומאובזרים בכורסה, שירותים וכיור לאמא, משטח החתלה עם כיסויים חד פעמיים, סניטייזר, מיקרו ומחמם בקבוקים והכל נקי בצורה יוצאת דופן. בנוסף, בשדה התעופה יש תור צ׳ק אין להורים ונכים בנפרד. בקיצור ממש מומלץ מבחינה הזו!

יום 1 לטיול:
הגעה לדירה עם מונית שהוזמנה מראש בידיעה שלנהג יש כיסא תינוק. בצהריים התארגנות על מצרכים בסיסיים לארוחות בוקר בסופר (מוודאת גם שיש טיטולים, מחיות אוכל, מגבונים, נוטרילון למקרה שאצטרך השלמות!), טיול דרך הנאשמרקט כולל ארוחת צהריים והמשך טיול בעיר העתיקה ובשדרת Kärntnerstraße.

טיול בוינה עם תינוקת

מבחינת התארגנות עם הקטנה במשך היום, מודה שלא טרחנו לחזור באמצע היום לדירה ולקחתי איתי דברים שיספיקו ליום שלם בחוץ - חטיפי תינוקות, מחית פירות, כפיות חד פעמיות, כמות יפה של חיתולים, בגדים להחלפה ובגדים לשינויים במזג אויר (כובע חם, מעיל וכו׳…) ובקבוק מים ליטר רק בשבילי שיהיו בו מים רתוחים למקרה הצורך.

יום 2 לטיול:
בבוקר עשינו סיור של שעתיים וחצי. מודה שחששתי איך יהיה עם הקטנה בסיור ושאולי נצטרך לחתוך באמצע וזה היה מקובל על כולם, אבל במהלך החלק הראשון של הטיול היא ישנה בעגלה ובהמשך במנשא. בהמשך הסתובבנו בעיר העתיקה ואכלנו צהריים במסעדת Figlmuller המפורסמת ואכלנו שניצלים ממש טעימים!

טיול בוינה עם תינוקת

בהמשך הלכנו לקפה סנטרל, בית קפה מדהים ביופיו ובו ניגן בלייב נגן פסנתר. אציין אותם לחיוב בנושא התינוקת - חיכינו בכניסה בחוץ בגשם בגלל תור ארוך אז פילחתי את דרכי, ניגשתי למארח ושאלתי אם אפשר לחכות בפנים בצד עם העגלה כדי לא לעמוד בגשם. הכניסו אותנו פנימה ולפתע מצאו לנו מקום והושיבו אותנו לשולחן למרות התור ולמרות שלא ביקשנו. בהמשך הגענו לרכבת התחתית, ההתניידות ברכבת התחתית הייתה נוחה אך יש לקחת בחשבון שחנויות הקניונים נסגרות בשעה 19:00.

יום 3 לטיול:
יצאנו בבוקר ברכבת התחתית לסיור קצר בארמון שנברון. הסיור ממש מומלץ ויפה לוקח בערך 35 דקות! בגלל העגלה לקחו אותנו בליווי אישי בכניסה וביציאה עד למעליות - ממש הרגשנו vip. אח"כ הלכנו לראות בבית הקפה שברחבת הארמון סדנת להכנת שטרודל - אטרקציה חביבה. המשכנו לטייל בגנים, שהכניסה אליהם חופשית, הם המדהימים ביופיים ואפשר לבלות בהם יום שלם, אנחנו הסתובבנו בערך שעתיים (יש במקום אטרקציות נוספות לילדים - מבוך משיחים וגן חיות ששניהם מומלצים אבל זה פחות מתאים לתינוקות).

טיול בוינה עם ילדים

משם נסענו לקניון scs לקניות הרציניות של הטיול. הקניון ע-צ-ו-ם ממש ואפשר לבלות שם שעות! הלכנו במיוחד ביום חמישי כשהחנויות פתוחות עד 21:00. כמובן שבין השאר חרשנו על פריימארק שזול מאוד מאוד עם מחלקת ילדים הורסת במיוחד! אכלנו ארוחת ערב בקניון, (הספקתי להחליף לקים לפני שיצאנו ושוב התפעלתי מעמדות ההחתלה המפוארות).

טיול בוינה עם תינוק

טיפים לקניות:
* החזרי מס - בוינה אפשר לעשות החזר מס מעל קנייה ב-75 יורו באותה חנות, צריך לבקש בחנות את הטפסים ולהגיש בשדה התעופה (כבר בצ׳ק-אין צריך להגיד שרוצים לעשות ויפנו לתור מיוחד).

*יש בוינה רשת ״סופר פארם״ כזו שנמצאת בערך כל ק״מ ונקראת BIPA. היא מדליקה וזולה ביחס לארץ וקנינו בה מלא שטויות של קוסמטיקה ותמרוקים במחירים ממש זולים. אני קניתי לקים גם מוצרים טבעיים - שמפו, קרם הגנה ועוד. קניתי שם גם מחיות פרי כשנגמר לי להמשך הימים.

יום 4 לטיול:

נסענו בבוקר עם הרכבת לבית Hundertwasser של האמן היהודי Friedensreich Hundertwasser המרשים ביופיו. משם המשכנו עם החשמלית דווקא, מודה שהיא הייתה קצת פחות נגישה לעגלה כי הגיעה לנו חשמלית קצת ישנה אבל הסתדרנו. המשכנו את הטיול, קנינו עוגות בקפה לנדטמן והלכנו לאכול אותן בפארק ממול.

טיול בוינה עם תינוקת

משם המשכנו ברכבת למדרחוב מריה הילפה סטרסה, מדרחוב חנויות גדול ונתקלנו בחנות מדליקה שנקראת ״מוזלי״ ומוכרת מינים רבים של מוזלי ויוגורט. משם ברגל חזרה לדירה, בדרך עצרנו ברשת המסעדות VAPIANO ולקחנו אוכל לדירה.

טיול בוינה עם תינוקתצילום: שני נאור

יום 5 לטיול:

הטיסה הייתה ב-10:30 אבל השכמנו קום והלכנו לראות את שוק הפשפשים שמתקיים ליד הנאשמרקט בימי שבת בלבד. חוויה נחמדה אך השוק די יקר. משם נסענו ישר לשדה התעופה. בשדה הפנו אותנו לתור של אוסטריאן למשפחות עם קטנים ונכים והנציגות היו מאוד שירותיות.
חזרנו הביתה עם טעם טוב של טיול מקסים!

וינה... היית טובה אלינו!

אז מה צריך לקחת לחו״ל כשנוסעים עם תינוק? לרשימה המלאה לחצו כאן >

ברוכות הבאות, נעים מאוד להכיר

שמי טל מאור זינגרמן, המייסדת והעורכת של ׳אמהות בסטייל׳.

מעצבת, יזמית, אשת קהילות ותוכן, נשואה לשי ואמא גאה לשתי בנות שהן פשוט החיים שלי. בשנת 2010 פתחתי את הבלוג הראשון שלי ׳כלות אורבניות׳ ומאז אני לא מפסיקה לכתוב ולצלם. כאן במגזין ובקהילות שלנו אני משתפת את כל ההמלצות והתובנות שלי כאמא מכורת עיצוב ואסתטיקה וגם סוקרת שלל מוצרים מעולמות הלייף סטייל לאמהות וילדים.

במהלך השנים האחרונות התאהבתי בחינוך המונטסורי והחלטתי להתעמק באהבה האמיתית שלי: לבבות של ילדים והורים.
בשנת 2021 התחלתי ללמוד את הגישה באופן רשמי בארגון המונטסורי העולמי מייסודה של ד״ר מריה מונטסורי וממשיכי דרכה.
כיום אני בעלת תעודת מונטסורי אסיסטנט לגילי 0-3, 3-6 וגם 6-12

ובאוקטובר 2023 התחלתי ללמוד לקבלת תואר דיפלומה בינלאומי ולהפוך למדריכה מונטסורית מוסמכת AMI .

אני מאמינה שתוכן טוב, יפה ואיכותי יכול לשדרג מהותית את חווית האימהות ובעיקר לגרום לכל אחת מאיתנו לא להרגיש לבד.
ואם הגעת עד לכאן,
כנראה שאת מסכימה איתי ואת הכי מוזמנת להצטרף!

מחכה לך בקבוצה הסודית  בקבוצת עיצוב חדרי הילדים  וגם באינסטגרם הפעיל שלי >

טל מאור זינגרמן
@imahotbstyle
הצטרפו אלינו באינסטגרם - הכי כיף איתנו!