ביג ביג בנד: ערכת כלי נגינה אמיתיים לילדים

22.08.21 יום א'
מאת:

ואיך ניצור באמצעותה סביבה עשירה במוזיקה לילדים

 

אני כותבת המון על צעצועים לילדים, אבל הפעם חשוב לי להבהיר כבר בהתחלה: אני הולכת להציג בפניכן כלי נגינה מדהימים לילדים - והם לגמרי לא צעצועים. כלי הנגינה שלפניכן הם כלי נגינה אמיתיים, המתאימים בפרופורציות שלהם לאחיזה ושימוש של פעוטות וילדים.

אני מדגישה את זה מכיוון שבחנויות צעצועים רבות תוכלו למצוא ערכות של ״כלי נגינה״ אבל הם אינם כלי נגינה כי אם צעצועים שמדמים כלי נגינה. הצלילים שהם מפיקים יכולים להיות מאוד צורמניים, לא נעימים לאוזן וממש לא מדוייקים מבחינת אוקטבות ותווים. וחבל. אני לא מוצאת כל טעם לרכוש צעצועים כאלה, כשיש לנו את האפשרות לרכוש לילדים כלי נגינה *אמיתיים* - לשימוש של שנים, כאלה שיעשירו את עולמם ויפתחו אותם באמת, ולא בכאילו.

לכלי נגינה בפרט ולחשיפה למוזיקה מגיל צעיר בכלל יש תפקיד מאוד חשוב בהתפתחות ילדים ולא כדאי לפספס את ההזדמנות לחשוף אותם מגיל צעיר לפלאי המוזיקה. כל הגישות הפדגוגיות שאני מכירה מקדמות חשיפה של כלי מוזיקה בפני פעוטות וילדים אבל אני רוצה להתמקד בגישה המונטסורית שאני מיישמת בבית שלנו ולאחרונה התחלתי ללמוד באופן רשמי ומקצועי דרך ה- AMI, ארגון מונטסורי בינ״ל, ממשיכי דרכה של מריה מונטסורי.

אבל לפני הכל, כל אני רוצה להציג בפניכם את ערכת כלי הנגינה המדהימה של Smart Wallaby, שכבר הכרנו בעבר בכתבה על הפופים המעולים שלהם לאחסון בובות רכות.

ערכת כלי נגינה אמיתיים לילדים

ערכת ה- Big  Band מכילה בתוכה 12 כלי נגינה: מטאלופון, משולש, תוף יד, זוג מרקס, מקל גשם, צמידי פעמונים ועוד ועוד - כולם מאוד איכותיים, מדוייקים, עשויים בפרופורציות מושלמות לידיים קטנטנות ועברו את כל המבדקים של מכון התקנים כך שהם בטוחים לגמרי לשימוש מגיל שנה.

ושיא החמוד: הכל מגיע בתוך תיק מקסים, שניתן להשתמש בו לאחסון או כתיק גב מתוק לפעילויות מחוץ לבית.

 

הערכה הזו עונה מבחינתי באופן מושלם על כל מה שצריך שיהיה בבית (או בגן ילדים) כדי לתת מענה לחשיפה מגוונת לכלי נגינה איכותיים שמתאימים לנגינה עצמאית של ילדים.

בואו נציץ ונראה מה יש שם:

ערכת כלי נגינה אמיתיים לילדים

איזה כלים יפים! אהבתי מאוד את העיצוב, הצבעוניות השמחה ובעיקר את הפרופורציות.

זה לא נגמר, יש עוד:


ערכת כלי נגינה אמיתיים לילדים

פשוט מושלם!

 

 

ויש לנו גם קופון הנחה, למי שמעוניינת להתחדש:

bandwithstyle

הוא מעניק לנו 40 ש״ח הנחה ובתוקף עד סוף ספטמבר

הערכה המהממת הזאת תעלה עם הקופון 199 ש״ח (במקום 239 ש״ח)
והמשלוח עד הבית - חינם!

לרכישה, הכנסו לכאן >


------------

 

אז למה כדאי לחשוף פעוטות וילדים לכלי נגינה?
תשובה מקיפה מהזווית המונטסורית, ובכלל

מוזיקה היא חלק בלתי נפרד מסביבה מונטסורית (ובכלל, בסביבה בה מתפתחים ילדים) ואנחנו כאמהות עושות את זה באופן אינטואיטיבי: שרות, רוקדות, משמיעות מוזיקה ומבינות לבד את ההשפעה הגדולה שיש לצלילים על ילדים. מבחינה מונטסורית, מוזיקה חשובה מאוד לבני האדם - הרי אין תרבות שאין בה מוזיקה. מוזיקה מאחדת בין אנשים ויש לה משמעות תרבותית מאוד גדולה. לכן חשוב שנעביר את המשמעות הזאת הלאה לילדים ונכין עבורם סביבה עשירה במוזיקה, מכל סוגיה: שירה, ריקוד וגם נגינה.

התפתחות המוח
מחקרים רבים נעשו על הקשר שבין התפתחות המוח למוזיקה. בזמן יצירת מוזיקה (בין אם שירה או נגינה) שני הצדדים של המוח פועלים במקביל מה שיוצר גירוי מושלם ונדיר למוח. בנוסף יש למוזיקה השפעה מרגיעה של ממש.

סיבה ותוצאה
תרגול של סיבה ותוצאה הוא חלק מאוד חשוב בהתפתחות תינוקות. אז אפשר להגיש צעצועי התפתחות שמייצרים את האפקט (התינוק לוחץ על הכפתור והבובה יוצאת החוצה, למשל) ואפשר להגיש כלי נגינה שיוצרים את אותה סיבה ותוצאה נדרשת בתור חשיפה ראשונית ומסקרנת לכלי נגינה.

חיזוק מוטוריקה עדינה 
כלי נגינה מביאים איתם שפע של יכולות מוטוריות שאפשר להתאמן עליהן בחזרתיות שוב ושוב ושוב כדי ללמוד פעולות חדשות. חזרתיות היא הדרך של הילדים שלנו ללמוד כישורים חדשים וכדאי לנו לגלות סבלנות לחזרתיות הזאת כדי לאפשר מקסימום ריכוז ולמידה.
המלצה שלי: אם יש כלי נגינה שאתן לא מסוגלות לשמוע את הצליל שלו שוב ושוב - פשוט אל תגישו אותו לילדים - זה עוד יתרון בערכה כזאת גדולה עם המון כלים, אפשר לעשות סינון מקדים בהתאם לסבילות האוזן שלנו ולהגיש אך ורק כלי נגינה שאנחנו יכולות לקבל באהבה את התרגול החזרתי בהם.

 

התנסות בזמן תקופת רגישות למוזיקה
בין גיל 2-6 ילדים חווים תקופת רגישות למוזיקה. אצל כל ילד זה קורה בזמן אחר, בהתאם לקצב ההתפתחות האישי שלו אבל זה קורה לכל הילדים, בכל רחבי העולם.
בזמן תקופת הרגישות ילדים יכולים ללמוד מיומנויות חדשות באמצעות דחף פנימי עז ובצורה מהירה. זה בעצם חלון הזדמנויות ייחודי וחד פעמי שבו ניתן להעצים ולמקסם את הפוטנציאל של הלמידה והחקירה הטבעית של עולם המוזיקה. אוסף של כלי נגינה אמיתיים מונגשים לשימוש עצמאי יכול לשרת את תקופת הרגישות ולפתח את העניין והאהבה למוזיקה, אהבה שתישאר לכל החיים!

פעילות שפה
הכרות עם מגוון גדול ומיוחד של כלי נגינה מעשירה את השפה בשמות עצם חדשים. ילדים מאוד אוהבים ללמוד שמות ספציפיים של אובייקטים מתוך קטגוריות כלליות (למשל - מטאלפון - מתוך קטגורית כלי נגינה) והם יהנו מאוד ללמוד את שמותיהם ולחזור עליהם שוב ושוב. אפשר להכין כרטיסיות שפה ואפשר להשתמש בכלים עצמים.
טיפ שלי: כדאי ללמוד את השמות שלהם בעצמנו (מודה שלא הכרתי את שמות כל הכלים לפני שהתחלתי לעבוד על הכתבה הזאת) ואז ללמד את הילדים את המילים החדשות.

יש עוד המון סיבות אבל אלה העיקריות כפי שאני רואה אותן וכפי שלמדתי מניסיוני כאמא לשתי בנות שאבא שלהן מוזיקאי עם שמיעה אבסולוטית. לפי הסיפורים במשפחה, כבר מגיל שנתיים הוא רצה לנגן בפסנתר ולא הרפה עד שהוריו קנו לו פסנתר. אז פסנתר זה לא הדבר הראשוני שנקנה, אבל סט כלי מוזיקה כאמור זו התחלה מצויינת.

ואיך נגיש וננגיש את כלי המוזיקה בצורה אופטימלית?
בשלב הראשון כדאי להגיש כל כלי נגינה בנפרד. ההפרדה הזו מאפשרת להתמקד באיכויות ובאופן הנגינה של כל כלי בנפרד וללמוד אותו לעומק ובריכוז. אחרי שידעך העניין והסקרנות מאותו כלי - רצוי להחליף לכלי אחר ולהתחיל את תהליך הלמידה מחדש. אני ממליצה לבודד גם את הכלים הזוגיים ולהגיש בהתחלה כלי אחד בלבד.

אפשר להדגים את פעולת כלי הנגינה - רצוי לעשות את זה בקצרה וללא מילים. פשוט להראות איך אתן משתמשות בכלי בצורה הנכונה להפקת הצלילים. אחר כך תניחו מול הפעוט ותאפשרו חקירה עצמאית מבלי לתקן או להדגים שוב.

אם יש יותר מילד אחד בבית חשוב לוודא שכל אחד מהילדים מקבל הזדמנות שווה לקבל הדגמה ואז לחקור באופן עצמאי ובלי הפרעות כל אחד מהכלים.

אחרי החשיפה הראשונית אפשר להכין בבית פינת מוזיקה ולהניח על מדף או כוורת מבחר של 4-5 כלי נגינה. הפינה הזאת יכולה להיות בסלון, בחדר המשחקים או בכל מקום אחר נגיש בבית. כמובן שכדאי למקם את פינת המוזיקה בגובה נגיש לילדים כך שיוכלו לקחת בעצמם בלי עזרתנו ואת שאר כלי הנגינה לאחסן רחוק מהעין, במקום לא נגיש ומדי כמה שבועות - להחליף.

 

כדאי ומומלץ לנגן ביחד, לשיר, לרקוד, לשמוח או בקיצור: ליהנות! מוזיקה בבית זה אור ושמחת חיים.

ערכת כלי נגינה אמיתיים לילדים

 

באתר של סמארט וואלבי תמצאו רעיונות למשחקים כיפיים עם כלי נגינה, ממליצה לקרוא, תגללו למטה, זה פה>

מזכירה שהקופון שלנו פעיל עד סוף ספטמבר,
זו יכולה להיות מתנה מקסימה לגיל שנה, שנתיים, שלוש וגם אחרי - כי אף פעם לא מאוחר להתחיל!

bandwithstyle

הוא מעניק לנו 15% הנחה ובתוקף עד ה-
30.9.2021
הערכה המהממת הזאת תעלה עם הקופון 203 ש״ח (במקום 239 ש״ח)
והמשלוח עד הבית - חינם!

לרכישה, הכנסו לכאן >

-------

 

יש לכן שאלות לגבי יצירת סביבה עשירה במוזיקה? לגבי הנגשה של כלי נגינה? מוזמנות לשאול אותי כאן תמיד שמחה לענות!

 

גילוי נאות >

 

 

ברוכות הבאות, נעים מאוד להכיר

שמי טל מאור זינגרמן, המייסדת והעורכת של ׳אמהות בסטייל׳.

מעצבת, יזמית, אשת קהילות ותוכן, נשואה לשי ואמא גאה לשתי בנות שהן פשוט החיים שלי. בשנת 2010 פתחתי את הבלוג הראשון שלי ׳כלות אורבניות׳ ומאז אני לא מפסיקה לכתוב ולצלם. כאן במגזין ובקהילות שלנו אני משתפת את כל ההמלצות והתובנות שלי כאמא מכורת עיצוב ואסתטיקה וגם סוקרת שלל מוצרים מעולמות הלייף סטייל לאמהות וילדים.

במהלך השנים האחרונות התאהבתי בחינוך המונטסורי והחלטתי להתעמק באהבה האמיתית שלי: לבבות של ילדים והורים.
בשנת 2021 התחלתי ללמוד את הגישה באופן רשמי בארגון המונטסורי העולמי מייסודה של ד״ר מריה מונטסורי וממשיכי דרכה.
כיום אני בעלת תעודת מונטסורי אסיסטנט לגילי 0-3, 3-6 וגם 6-12

ובאוקטובר 2023 התחלתי ללמוד לקבלת תואר דיפלומה בינלאומי ולהפוך למדריכה מונטסורית מוסמכת AMI .

אני מאמינה שתוכן טוב, יפה ואיכותי יכול לשדרג מהותית את חווית האימהות ובעיקר לגרום לכל אחת מאיתנו לא להרגיש לבד.
ואם הגעת עד לכאן,
כנראה שאת מסכימה איתי ואת הכי מוזמנת להצטרף!


מחכה לך בקבוצה הסודית  בקבוצת עיצוב חדרי הילדים  וגם באינסטגרם הפעיל שלי >

 

 

טל מאור זינגרמן
@imahotbstyle
הצטרפו אלינו באינסטגרם - הכי כיף איתנו!
אמהות בסטייל - המגזין