סימנים מקדימים להריון

05.03.17 יום א'
מאת:

יש מי שלא יבחינו כי הן בהריון עד לשלב יחסית מאוחר, אבל אם תשימו לב לסימנים תוכלו להבין שמשהו מתרחש ויתכן מאוד ומשהו מיוחד מאוד גדל אצלכן בבטן.

 


עוצמת התופעות הנלוות להריון משתנה מאישה לאישה. יש נשים הטוענות כי ידעו שהן בהריון מהרגע בו התעברו, אחרות חשו בתופעות מספר ימים לאחר ההתעברות, ויש את בנות המזל שלא חשו בתופעות כלל, אלא רק לאחר מספר שבועות. התופעות המוקדמות הללו מורגשות רק לאחר התמקמות הביצית בתוך הרחם, שזה בד"כ 8-10 ימים לאחר הביוץ, ולרוב עוצמת התופעות פוחתת בסוף השליש הראשון להריון.


אז מה הם אותם סימנים מקדימים? הנה רשימה של הנפוצים ביותר:


1. הסימן הברור והמובהק מכולם: המחזור מאחר
לרוב איחור בווסת מעיד על הריון אך לא בהכרח. ייתכן והאיחור הינו כתוצאה מלחץ, מתח נפשי, או ממחלה. יחד עם זאת, גם הופעתו של דימום הוסת אינה בהכרח עדות לכך שאין זה מדובר בהריון. נשים רבות עלולות לקבל דימומים בתחילת ההריון, ואף בהמשך הדרך.


2. עלייה בטמפרטורת הגוף
בתקופת הביוץ הפרוגסטרון המופרש בגוף גורם לעלייה בטמפ' הגוף ולרוב תבחינו בעלייה של חצי מעלה עד מעלה וחצי. (נשים אשר עוקבות אחר הביוץ על מנת להיכנס להריון מודדות את חום גופן- ׳חום השחר׳ כדי לוודא שאכן הן בביוץ). במידה והביצית הופרתה וההריון נקלט, הטמפ' הזו תשאר גבוהה.


3. בחילות בוקר (או בחילות בכל שעות היום)
ברגע שהבחילות אינן חד-פעמיות ואתן חשה בהן במשך מספר ימים, ייתכן והן נגרמות כתוצאה מהריון.


4. שינויים בחזה
ישנם מספר שינויים שתוכלו להבחין בהם עוד בשלב מוקדם. הפטמות עשויות להיות רכות ורגישות, אתן עשויה לחוש כאב ונוקשות בשד, הפטמות עשויות להתכהות מעט, הורידים באזור השד עשויים להיות בולטים יותר, העטרות עשויות להתכהות ולהתרחב.


5. הפרשות בתחתונים
אתן עשויות להבחין בהפרשות ריריות מצוואר הרחם. זו תופעה שנשים רבות חשות בה בכל חודש סביב זמן הביוץ והיא נגרמת כתוצאה מהעלייה בפרוגסטרון. אם אכן אתן בהריון הריר ימשיך להיות מופרש גם במהלכו.


6. עייפות

אותה עלייה בפרוגסטרון משפיעה גם על רמת העייפות, ואתן עשויה לחוש עייפות מוגברת גם בשעות היום.

 


7. פיפי והרבה!
כשבוע לאחר ההתעברות העובר מתחיל להפריש את הורמון ההריון hCG, מה שגורם לאספקת הדם להתגבר באזור האגן. כתוצאה מכך שלפוחית השתן הופכת להיות "עצבנית" ולאותת לכן הרבה מעבר לרגיל. כך אתן עלולות למצוא את עצמכן רצות לשרותים לעיתים תכופות, לרוב בעבור שתי טיפות פיפי בודדות.

תופעה זו כנראה תחזור גם לקראת סוף ההריון כשלעובר לא יהיה הרבה מקום לזוז ברחם ושלפוחית השתן תספוג לא מעט חבטות.


8. כאבי בטן ושאר פינוקים
בטן נפוחה, עצירות, שלשול - כל אלה סימפטומים שעלולים לבשר על תחילתו של הריון.


9. חוש ריח מוגבר
אם ריחות מסוימים פתאום מתגלים כבלתי נסבלים, זה עשוי להיות כתוצאה מהריון. חוש הריח שלך מתגבר וכך ריחות שמעולם לא הפריעו לכן כמו קפה, הבושם האהוב שלכן, חומרי ניקוי, בישולים ועוד - יפריעו לכן ברמות מטרידות של ממש (ראו ערך סעיף 3).


10. כאבי ראש
העלייה הפתאומית ברמות ההורמונים בגוף בתחילת ההריון עלולה לגרום לכאבי ראש חוזרים ונשנים.


11. צינון/שפעת
בזמן הריון העובר מייצר הורמונים ונוגדנים אשר מדכאים את מערכת החיסון של האםו כדי למנוע ממנה לתקוף ולדחות את העובר כ׳גוף זר. שינויים אלא משפיעים על מערכת החיסון והופכים אותנו לרגישות יותר לצינון, שפעת ושאר וירוסים.


12. התכווצויות ועוויתות ברחם
אתן עלולות להרגיש כאבי התכווצויות ועוויתות שיזכירו לכן מאוד כאבי מחזור. ייתכן וזוהי באמת הווסת שמאחרת מעט להגיע או שמדובר ברחם שעובד כעת שעות נוספות, מתמקם מחדש באגן ומתרחב לקראת התינוק. בכל מקרה בו מדובר בכאב לא סביר ו/או מלווה בדימום כדאי לפנות לרופא.


13. קרייבינגס
במיוחד בשבועות הראשונים שבהם הגוף מסתגל לקפיצה הגדולה בכמות ההורמונים, אתן עלולה לחוות תופעות של תשוקה פתאומית למזונות מסויימים, כמו גם סלידה מוחלטת ממזונות אחרים. הקרייבינג הנפוץ הזה עלול להופיע שוב ושוב לאורך כל ההריון (או שזה רק התירוץ שלנו בשביל לשלוח את הבן זוג ב-02:00 לפנות בוקר לקנות לנו גלידה...?!).

 

סימנים מקדימים להריון

 

+++


כל הסימנים הנ"ל אינם מספקים אבחנה לכך שכן, מדובר בהריון. האמת היא שלפעמים אנחנו כל כך רוצות להיות כבר בהריון עד שאנחנו מתחילות להרגיש את הסימפוטמים האלה באופן מוחשי מאוד.


אבל אבחנה לגבי הריון (או שלילתו) תוכלו לקבל בבדיקה ביתית אשר תלווה בבדיקת דם או בדיקה ע"י רופא. יחד עם זאת, אלו סימנים שכיחים ביותר ולכן אם אתן חשות בחלקם (או בכולם) אתן יכולות לגלות התלהבות זהירה ולעשות בדיקה. ועל איך מבצעים את הבדיקה הביתית לגילוי הריון, תוכלו לקרוא כאן >>

ברוכות הבאות, נעים מאוד להכיר

שמי טל מאור זינגרמן, המייסדת והעורכת של ׳אמהות בסטייל׳.

מעצבת, יזמית, אשת קהילות ותוכן, נשואה לשי ואמא גאה לשתי בנות שהן פשוט החיים שלי. בשנת 2010 פתחתי את הבלוג הראשון שלי ׳כלות אורבניות׳ ומאז אני לא מפסיקה לכתוב ולצלם. כאן במגזין ובקהילות שלנו אני משתפת את כל ההמלצות והתובנות שלי כאמא מכורת עיצוב ואסתטיקה וגם סוקרת שלל מוצרים מעולמות הלייף סטייל לאמהות וילדים.

במהלך השנים האחרונות התאהבתי בחינוך המונטסורי והחלטתי להתעמק באהבה האמיתית שלי: לבבות של ילדים והורים.
בשנת 2021 התחלתי ללמוד את הגישה באופן רשמי בארגון המונטסורי העולמי מייסודה של ד״ר מריה מונטסורי וממשיכי דרכה.
כיום אני בעלת תעודת מונטסורי אסיסטנט לגילי 0-3, 3-6 וגם 6-12

ובאוקטובר 2023 התחלתי ללמוד לקבלת תואר דיפלומה בינלאומי ולהפוך למדריכה מונטסורית מוסמכת AMI .

אני מאמינה שתוכן טוב, יפה ואיכותי יכול לשדרג מהותית את חווית האימהות ובעיקר לגרום לכל אחת מאיתנו לא להרגיש לבד.
ואם הגעת עד לכאן,
כנראה שאת מסכימה איתי ואת הכי מוזמנת להצטרף!


מחכה לך בקבוצה הסודית  בקבוצת עיצוב חדרי הילדים  וגם באינסטגרם הפעיל שלי >

 

 

טל מאור זינגרמן
@imahotbstyle
הצטרפו אלינו באינסטגרם - הכי כיף איתנו!
אמהות בסטייל - המגזין