פרויקט מיוחד: אתגר עיצוב חדר ילדים

01.02.17 יום ד'
מאת:

חדר ילדים מושלם, מעוצב לעילא הוא משאת נפשם של רבים ואנחנו מודות שגם שלנו. מדי יום אנחנו מוקפות בתמונות השראה מרהיבות, לינקים מטריפים למוצרים שנמצאים במרחק של קליק אבל כאן המקום להודות: ליישם זה קשה. מאוד! וכמו בהרבה מקרים גם כאן הסנדלריות הולכות מעט יחפות.


עודף ההשראות והמבחר העצום מייצרים בילבול וקושי להתפקס. כשאנחנו כותבות על עיצוב, מתחשק לנו את הכל לעצמנו. כשאנחנו ניצבות באמת מול הבחירה, היא הופכת להיות מאוד קשה. אז איך עושים את זה?

 


כדי לענות על השאלה הזו שינסנו מותניים, הפשלנו שרוולים והצבנו מטרה - לתכנן, לעצב ולהלביש חדר ילדים מא׳ ועד ת׳. ובגלל שאנחנו אוהבות לעשות לעצמנו חיים קשים (טוב, גם בגלל שאנחנו לגמרי מאמינות בעיצוב ישראלי) הוספנו לעצמנו אתגר נוסף: מלבד הריהוט הקבוע בחדר, אנחנו נשתמש אך ורק בפריטים מחנויות מקומיות, שליקטנו בקפידה מתוך מרמלדה מרקט.

 

 עיצוב חדר ילדים

 

כדי להרגיש על בשרנו באופן מדוייק מה זה אומר לעבור תהליך עיצובי מקיף ומלא, בחרנו בחדר קרוב ללבנו. החדר של לי, בתה של טל, עורכת המגזין. מדובר בחדר בעל מידות סטנדרטיות, בדירת קבלן בכפ״ס, הנמצא מעל ממ״ד ולכן קירות החדר עשויים בטון והחלון הוא דריי-קיפ.

 

הריצוף בחדר הוא גרניט פורצלן פשוט שהקבלן בחר והקירות צבועים בגוון גרייז׳ (שילב של אפור ובז׳) עדין, כאשר אחד הקירות היה מכוסה במדבקות כוכבים בצבע שחור. לפני שהתחלנו בתהליך היה בחדר מיש-מש של פריטים מעוצבים יותר ומעוצבים פחות לצד משחקים וחפצים שרובם הגדול היו שייכים ללי הקטנטנה, אבל בגיל 3.5 היא כבר ממש לא זקוקה להם.

 

עיצוב חדרי ילדים

 

את עיצוב החדר הובילה מעצבת הפנים ויטל פרי שלטון, אשר מנהלת יחד איתנו את קבוצת עיצוב חדרי הילדים של המגזין. קבוצה אדירה בה אנחנו חיות יחד איתכן את העולם הנפלא והיפה הזה.

 

עיצוב חדרי ילדים

 

פירקנו את התהליך לשלבים כך שכל אחת מכן שקוראת תוכל לדעת בדיוק אבל בדיוק איך להתחיל ואיך ליישם תהליך שכזה על חדר הילדים בבית שלה. אם תעקבו אחר השלבים באופן מדויק אנחנו מבטיחות שבסופו של דבר תמצאו את עצמכן גרות בבית עם חדר ילדים מהמם, כמעט כמו בפינטרסט. בעצם, הוא יהיה אפילו יותר מהמם מבפינטרסט, כי זה יהיה חדר *אמיתי*, כזה שהילדים שלכן ירגישו בו הכי בבית.

 

איך מעצבים חדר ילדים


מדובר בשלב הראשון, אבני היסוד של כל התהליך. בשלב הזה התבוננו בחדר, בעיניים ביקורתיות ואובייקטיביות (קשה!) והחלטנו מה מבין כל הדברים שבחדר הולך להישאר ולעבור איתנו לחדר המחודש ומה יוצא ממנו באופן מיידי. זהו שלב לא קל ולעיתים עמוס ריגשית אבל הכרחי ומלא תובנות שישפיעו בהמשך על כל התהליך.

 

עיצוב חדר ילדים


בסופו של דבר, לאחר חשיבה מאומצת, החלטנו להוציא מהחדר את שידת ההחתלה שתפסה המון נפח ומשום מה נותרה בחדר כ׳פיל לבן׳ וחסר שימוש. מיינו מחדש את הצעצועים, הבגדים והמשחקים. חלקם נתרמו, חלקם עברו למחסן וכל מה שנשאר בחדר מצא את מקומו החדש בקלילות בתוך הארון ובכוורת.

 

 

איך מעצבים חדר ילדים


בשלב הזה עשינו רשימת מלאי קצרצרה של כל הרהיטים שהוחלט להשאיר בחדר:
ארון שלוש דלתות
כוורת KALLAX 2*4
מיטה מתארכת MINNEN

 

כוורת Kallax בחדר ילידם

 

כולם של איקאה והיוו נקודת מוצא נייטרלית לשאר התהליך. ויטל גרמה לנו לא לקחת כמובן מאליו את המיקום של אף רהיט וכמו במשחק טטריס התחלנו לשנות את מיקום הרהיטים בחדר. בסופו של דבר יצרנו קנבס נקי וחלק עליו אפשר להכיל את העיצוב.

 

עיצוב חדר ילדים

 

 

איך מעצבים חדר ילדים


אם זה בגלל הרהיטים של איקאה שכבר היו בחדר או בזכות אהבתנו הרבה לעיצוב הסקנדינבי שלא נס ליחו או בכלל באשמת תמונות הפינטרסט המושלמות שמלוות אותנו מדי יום החלטנו לדבוק בקו הסקנדינבי ולנסות לייצר מראה נורדי, מינימליסטי אך עשיר, נון שלנטי ולא מתאמץ - אבל במציאות. כאן, בישראל, בדירת קבלן סטנדרטית, יחד עם כל האילוצים האפשריים.

 

סל אחסון לחדר ילדים

 

בתי עץ לחדר ילדים

 

כוורת בחדר ילדים


ברגע שקיטלגנו את הסגנון החל בעצם התהליך העיצובי, זה שמביא איתו המון המון בחירות. ברגע שיש איזשהו קו סגנוני מוגדר קל לשאול לגבי כל בחירה - האם זה משרת את הקו הסקנדינבי? במידה והתשובה היא חיובית, מדובר בבחירה מוצלחת שתשרת אותנו נאמנה. במידה והתשובה שלילית, אין מנוס כי אם לוותר.

 

איך מעצבים חדר ילדים


אם הקו העיצובי מגדיר את סגנון העל של החדר, הקונספט הוא זה שעוזר לנו לבצע בחירות יותר מעניינות, יותר מדויקות וכאלה שממש מספרות סיפור. בזמן סיעור המוחות שעשינו לגבי הקונספט דיברנו הרבה על דיירת החדר הקטנה, על הדברים שהיא אוהבת לעשות, על הצבעים שהיא אוהבת (מאזינות הפודקאסט שלנו כבר יודעות שמדובר בירוק), על האופי שלה.

 

פוסטר אוהל טיפי בחדר ילדים

 

בובות עץ בחדר ילדים

 

כריות מעוצבות

 

עוד דבר שהוביל את הבחירה היה הרצון של טל לחדר יוניסקסי, בלי מאפיינים מובהקים של ׳בת׳. בסופו של תהליך מחשבתי ארוך נבחר קונספט - מסעות. האינטרפטציה שלנו לנושא הייתה מאוד אישית וכללה שילוב של פריטים אהובים על לי שהשארנו בחדר לצד פריטים חדשים ומהממים, עם אלמנטים צורניים שחזרו על עצמם בחדר ויצרו מראה אחיד ומגובש.

 

מדפי טיפי בחדר ילדים

 

איך מעצבים חדר ילדים


כדי לטפל בחלל באופן הרמוני בחרנו בקיר אחד, שיהיה נקודת משיכה בחדר וסביבו נטווה את כל הסיפור. את הקיר הזה כיסו כוכבים שחורים קטנים מלמעלה עד למטה. הרגשנו שזה לא מספיק, ושהם צריכים להיות רק חלק מהסיפור ולא הסיפור המלא.

 

קיר צבוע בחדר ילדים

 

הפתרון נמצא בדמות הרים משולשים עם פסגות מושלגות בצבע כחול מעושן עם תת גוון ירקרק, כאשר הכל נצבע מעל צבע הבסיס הגרייז׳י. את הכוכבים השארנו מעל הפסגות והוספנו עוד כוכבים מעט יותר גדולים. ברגע שהקיר נצבע, הקסם התרחש ובן רגע החדר הפך למלא ושלם הרבה יותר.

 

פינת יצירה בחדר ילדים

 

שולחן יצירה בחדר ילדים

 

עיצוב פינת יצירה לילדים

 

יחד עם תכנון קיר ה״וואוו״ בחדר, חשבנו על מוקד נוסף שייצר עניין ופעילות בחדר. זה בדיוק המקום לתת את הבמה לילד ולתכנן עבורו את הפינה המיוחדת שמתאימה לו. זה יכול להיות אוהל טיפי, פינת תחפושות, גומחת קריאה - הכל אפשרי!

 

פינת יצירה בחדר ילדים

 

אנחנו בחרנו בפינת יצירה קומפקטית כי דיירת החדר מאוד אוהבת לצייר וליצור ורצינו להכין עבורה פינת יצירה קטנה וחמימה התפורה למידותיה. ממש מעבר לדלת שוכן המשרד הביתי של טל ובגלל שהיא מאוד אוהבת לעשות דברים ׳כמו אמא׳ ידענו שהיא תשמח לקבל שולחן משלה; שולחן כמו של אמא.

 

איך מעצבים חדר ילדים


מכל השלבים שלעיל זה בוודאות השלב הכי קשה, מתיש ומלא בבחירות והחלטות. כדי לצמצם את החיפושים, אבל לוודא שנמצא את כל מה שאנחנו צריכות כדי לאבזר ולסגנן את החדר במהירות, פנינו למרמלדה מרקט. שם מצאנו עולם שלם של חנויות עיצוב נהדרות, מלאות בפריטים יפהפים, במגוון אדיר ובטווח מחירים רחב.

 

עיצוב חדר ילדים

 

מצעים עם הדפס אוריגמי

 

ערב ארוך של שיטוטים במרקט הוליד ווישליסט שלא יבייש אף בורד השראה סקנדינבי בפינטרסט והעניק לנו את הטאצ׳ים הנכונים; אלא שבנו את אופי החדר והתאימו לקונספט שלנו כמו כפפה ליד.

 

מכיוון שכל התהליך היה אונליין, תהליך הבחירה היה הרבה יותר קל ממה שחשבנו. שמרנו את כל המוצרים שאהבנו בתיקייה אחת ובנינו מכל התמונות קולאז׳ כדי לייצר הדמייה ולוודא התאמה מלאה בין כל הפריטים.

 

מצלמת משחק מעץ לילדים

 

שטיח ויניל לחדר ילדים

 

משחקי עץ לילדים

 

לכל הפריטים המושלמים שבחרנו הוספנו וילון לבן נייטרלי מאיקאה. וילון שהיה צריך להתלות כבר מזמן אבל הדחיינות השאירה אותו מחוץ לחדר למשך כמעט שנתיים.

 

מתלים לחדר ילדים

 

טאצ׳ קטן של DIY סגר את כל הפינות בדמות ציפוי טפט שעם לשתי המגירות התחתונות בכוורת והכנת צנצנות לתצוגת חומרי יצירה על השולחן החדש עם ׳ידית׳ עשויה בובות צומצומים מתוקות מהאוסף של לי.

 

קופסאות לחומרי יצירה לחדר ילדים

 

איך מעצבים חדר ילדים


הגיע השלב בו נאלצנו לצאת מהמחשב, להפשיל שרוולים על אמת ולהתחיל בעבודה. קודם כל הוצאנו את הכל כולל הכל מהחדר והתחלנו בעבודת השפכטל, השיופים והצבע. כמו כן, הורדנו מהקיר את כל המסמרים והדיבלים שהיו שם כדי שנוכל למקם את כל האקססוריז החדשים בחדר באופן הכי מושלם וללא כל אילוץ. זה המקום להודות לאבא של לי שהתגייס למשימה ועזר לנו מאוד להגשים את כל החלומות.

 

חד קרן מעץ

 

 מכיוון שכל תכולת החדר הייתה בחוץ, תהליך המיקום והסידור הסופי של החלל היה אמנם כרוך בהרבה עבודת רגליים סיזיפית אבל מבחינה מחשבתית היה קל, כי הרבה יותר קל לדייק את ההחלטות העיצוביות באופן הזה.

 

איך מעצבים חדר ילדים


בסופו של דבר אפשר לסכם את הכל בעיניה הנוצצות של לי, שנכנסה יום בהיר אחד הביתה אחרי הגן וקיבל את פניה חדר חדש ויפה, מלא בכל הדברים שהיא אוהבת. וגם במילה אחת שאמרה לנו: ווואאוווו אחד ארוך ומתפעל.

 

גלויות לחדר ילדים


החדר מבחינתנו איננו מושלם והתהליך אינו נשלם. יש שם עוד הרבה מקום שנשאר לאוספים, לאוצרות, ליצירות ולמשחקים חדשים שיגיעו בעתיד לבוא. ואם הזכרנו את החיים עצמם, גם כשהחדר לא מסודר וערוך לצילומים כמו בתמונות היפהפיות שצילמה טלי דברת, הוא עדיין נשאר יפה ועם המון מקום לחיות ולגדול בו בכיף ובשמחה.

 

עיצוב חדר ילדים

 

תודה רבה לכל מי שעזר לנו בתהליך העיצובי ואנחנו מקוות שהניסיון והידע שרכשנו בעבודה על הפרויקט הזה יעזור לכן לעצב ולתכנן את חדר החלומות של הקטנים שלכן.

 

 

 

ולפני שנגיע לחלק הבאמת מעניין של מהיכן בדיוק כל דבר בחדר, הקלטנו גם פרק לפודקאסט שלנו שם חלקנו את החוויות שלנו מהתהליך יחד עם המון טיפים שווים ושימושיים, קצת DIY שעשינו בחדר ועוד ועוד  - מוזמנות!

 

עיצוב חדרי ילדיםצילום תמונות הכתבה: טלי דברת

 

אז, מהיכן כל דבר בחדר? בשתי מילים: איקאה ומרמלדה מרקט.

אבל אנחנו יודעות שזה לא יספק אתכן, אז הנה הרשימה המלאה:

 

עיצוב: ויטל פרי שלטון
צילום: טלי דברת

כוורת, ארון, אהיל, וילון, מיטה, קופסאות בתוך הכוורת: איקאה

צבע קיר בסיס: נירלט IS 0538
צבע כחול הרים: IS 0687

מדבקות קיר כוכבים, בתים מאויירים מעץ: Design by ME

כוורות בתים, כיסא, שולחן יצירה עם ספסל: פיסז

מדפי אוהל טיפי ומתלי עץ מאחורי הדלת: My Ideal Home - הבית האידיאלי

שטיח ויניל: ליצ׳י בלו

בובות עץ בתוך מדפי אוהל טיפי, קופסאות פח טורקיז, בבושקות עץ שחור-לבן, בובת קרפטוהוליק, כדור שלג בכניסה לחדר: Bellakoola

זוג פוסטרים טיפי: רוני רפפורט עיצוב בעבודת יד

תמונת אייל וגלויות: ArtVandelay

מצעים: Nama

מצלמת צעצוע ועצים מעץ: Wooden Mooden

שקי משחקים לכוורת: מיכלי אוצרות לילדים

מנורת לילה כוכבים: Piccolina

דגלונים על הוילון, סל צעצועים גדול ליד המיטה, בובה מאויירת לתלייה, כרית ינשוף על המיטה, כרית לבנה עם נקודות שחורות: Little B

תיק שרוך עם חד קרן ושם בהתאמה אישית, כריות אוהל טיפי וכרית דובי על המיטה: פיצ׳קלה

חד קרן מעץ: ג׳ינג׳ית

מובייל שם בכניסה לחדר: מריבל

ברוכות הבאות, נעים מאוד להכיר

שמי טל מאור זינגרמן, המייסדת והעורכת של ׳אמהות בסטייל׳.

מעצבת, יזמית, אשת קהילות ותוכן, נשואה לשי ואמא גאה לשתי בנות שהן פשוט החיים שלי. בשנת 2010 פתחתי את הבלוג הראשון שלי ׳כלות אורבניות׳ ומאז אני לא מפסיקה לכתוב ולצלם. כאן במגזין ובקהילות שלנו אני משתפת את כל ההמלצות והתובנות שלי כאמא מכורת עיצוב ואסתטיקה וגם סוקרת שלל מוצרים מעולמות הלייף סטייל לאמהות וילדים.

במהלך השנים האחרונות התאהבתי בחינוך המונטסורי והחלטתי להתעמק באהבה האמיתית שלי: לבבות של ילדים והורים.
בשנת 2021 התחלתי ללמוד את הגישה באופן רשמי בארגון המונטסורי העולמי מייסודה של ד״ר מריה מונטסורי וממשיכי דרכה.
כיום אני בעלת תעודת מונטסורי אסיסטנט לגילי 0-3, 3-6 וגם 6-12

ובאוקטובר 2023 התחלתי ללמוד לקבלת תואר דיפלומה בינלאומי ולהפוך למדריכה מונטסורית מוסמכת AMI .

אני מאמינה שתוכן טוב, יפה ואיכותי יכול לשדרג מהותית את חווית האימהות ובעיקר לגרום לכל אחת מאיתנו לא להרגיש לבד.
ואם הגעת עד לכאן,
כנראה שאת מסכימה איתי ואת הכי מוזמנת להצטרף!


מחכה לך בקבוצה הסודית  בקבוצת עיצוב חדרי הילדים  וגם באינסטגרם הפעיל שלי >

 

 

טל מאור זינגרמן
@imahotbstyle
הצטרפו אלינו באינסטגרם - הכי כיף איתנו!
אמהות בסטייל - המגזין